:: vespa si start opeens niet meer
-
ik heb een vespa si en heb hem nu ongeveer een maandje maar hij deed et altijd en dinsdag reed ik naar huis valt zomaar uit bij mn huis en sindsdien wil die niet meer aan.
als ik het kraantje open heb lekt hij benzine bij de carb. heeft iemand een idee wat het is.?
ohjaa setup staat hiernaast.:P
mvg dimitri

Anoniem
ey man, welkom op het forum.
ik denk dat je koppelingssegmentjes op zijn:

die loodjes op de zijkant zijn dan versleten.
het zou ook kunnen dat je carberateur is verstopt, maak hem even schoon met wasbenzine en zpuit hem dan goed uit met een luchtpistool of blaas overal eens goed door.
succes,
Joris
net naar mn koppelingssegmentjes gekeken maar is niks mis mee ik ga vanmiddag even naar mn carb. kijken en dan laat ik het weer weten wat hij doet.
mvg dimitri
EggieBijdrager
geeft je bougie wel een vonk?
Dit kun je controleren door bougie uit de cilinderkop te halen, en in de bougiedop te doen en op je cilinderkop houden, en dan aan rennen.
Je kan even kijken naar je contactpuntjes. Die moeten op 0.45 staan
als hij benzine lekt op het moment dat de de benzinekraan aanzet kunnen er 2 dingen zijn:
benzine slang zit niet (goed) aan de carb. vastgemaakt.
of
het vlotterbakje zit niet goed eronder, of lekt(gebarsten?).
heb vanmiddag gekeken naar carb. even goed schoon gemaakt en toen naar bougie gekeken en ben er achter gekomen dat bougie niet vonkt maar het lekken van benzine wel verholpen. morgen nieuwe bougie halen en kijken wat hij dan doet.
en heb ook nog contactpunten gekeken die staan op 0.45
en ik had nog een vraagje ik weet niet wat voor poulie er standaard onder een vespa si zit maar ik heb nu nog een poulie 70 liggen alleen moet ik daarvoor nog een vsnaar voor halen kunnen jullie me vertellen wat er qua top bij komt?
hij rijd nu 40-45.
mvg dimitri
op de teller zal die ongeveer 50-60 halen, maar je brommer trekt er wel een stuk slomer door op, om daar iets aan te doen kun je iets strakkere trekveertjes in je koppelling doen, denk aan polini zwart oid
als je blokje niet vonkt ligt het meestal niet aan de bougie( eigen ondervinding :D) maar meestal aan de contactpunten of de condensator, het kan soms ook aan de bobine liggen, of gewoon de bedrading. kijk alles eens goed na, dan vind je vast iets 
succes!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.