Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si start niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Si start niet

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MaxAndijk
    Topic starter

si-owner :
      koppeling of schoentjes lijkt mij niet, ik zou zeggen haal je koppelling en v-snaar er eens af en probeer dan even aan de poelie te draaien, of het achter wiel.
      als dat nog soepel gaat is er niks aan de hand met je achterklok en kun je de overbrenging wel uitsluiten.
      het probleem zit dan in je blok en kan van alles zijn, van een vastloper tot aan verotte lagers of andere versleten onderdelen, pistonpenringetjes willen ook nog weleens loskomen en zich in de wand van je cilinder boren, en zelfs zuigerslotjes kunnen de zelfde schade aanrichten. om te checken of je een vastloper hebt gehad moet je de cilinderkop er even af halen en de zuiger op zijn laagste punt zetten. je zou dan duidelijke krassen moeten kunnen zien en voelen.
      maar om t even makkelijk te houden kun je ook proberen even aan de koppeling te draaien, als de v-snaar er niet om ligt. als dit niet gaat weet je zeker dat het probleem in je blok zit.

suc6 ermee!

bedankt, ik ga het meteen proberen

si-owner
      Bijdrager

en? heb je het probleem al kunnen ontdekken?

MaxAndijk
        Topic starter

bedankt voor de interesse,

ik heb de v-snaar eraf en het lag niet aan het achterwiel/achterklok.

dus moest het aan me blok liggen maar toen ik de cardan as wilde draaien lukte dat niet.

zelfs me een waterpomptang moest ik nog veel kracht zetten.

nu heb ik het blok eraf en ga de cilinder er even rustig af halen.

en als er iets ernstigs is zet ik er een polini 70/80 cc erop

gr max

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.