Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si sneller laten optrekken.

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Si sneller laten optrekken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R1P
    Topic starter

Hey,

ik heb een vespa si, helemaal standaard alleen er ligt een SitoPlus uitlaat onder, maar ik vraag me af wat ik moet veranderen/vervangen als ik hem sneller wil laten optrekken.
      Iemand ideeén ?

Mvg (: .

Lennaert
      Sleutelbeheerder

wat voor achteras heb je ?
        inlaat ?
        carb ?
        ff kijken en poulie vergroten voor optrekken

Dylan
        Donateur

leovince krul… goedkoop 2ehands te krijgen.

R1P
          Topic starter

Jaa ik heb absoluut GEEN verstand van scooters/brommers…
            Ik heb alles standaard en weet de setup niet, heb hem 2dehands gekocht…

Lennaert
            Sleutelbeheerder

geel of blauw kenteken?

R1P
              Topic starter

Lennaert-ciao :
                geel of blauw kenteken?

Blauw kenteken.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

snor achteras nice trekt het beste op vergeleke met brom.
                  maarja verder zou ik eens gaan kijken naar grotere poulie inlaat laten uitboren
                  moet je stiekem even fons contacte die is daar goed in heb ik vernomen.
                  en als hij het zou willen zou hij het niet voor al te gekke prijs doen.
                  en dan een 13/13 carb erop en je bent wel waar je wilt 😉

R1P
                  Topic starter

Lennaert-ciao :
                    snor achteras nice trekt het beste op vergeleke met brom.
                    maarja verder zou ik eens gaan kijken naar grotere poulie inlaat laten uitboren
                    moet je stiekem even fons contacte die is daar goed in heb ik vernomen.
                    en als hij het zou willen zou hij het niet voor al te gekke prijs doen.
                    en dan een 13/13 carb erop en je bent wel waar je wilt 😉

Rijd zie dan ook harder ? Want ik heb geen zin in veel boetes thuis op de mat :P.
                    En is het slim om zo’n euro begrenzer erop te zetten ?

Poelll13
                    Bijdrager

Misschien net wat harder.
                      en een begrenzer kan, maar is erg slecht voor je motorblok.

probeer eens andere trekveertjes, dit maakt veel verschil heb ik net ook gedaan (strakkere erin) en hij rijd nu al beter.

R1P
                      Topic starter

Poelll13 :
                        Misschien net wat harder.
                        en een begrenzer kan, maar is erg slecht voor je motorblok.

probeer eens andere trekveertjes, dit maakt veel verschil heb ik net ook gedaan (strakkere erin) en hij rijd nu al beter.

Okay, waar vind ik die :bloos ? Ik weet er écht NIKS van. Ik ben net een kind van 4 zoveel weet ik ervan :bloos .
                        En nog iets, op de Si zit een knopje dat je kan fietsen, zonder dat de motor meedraait. Ik heb hem gevonden en ingedrukt nu vraag ik me af hoe ik hem weer uitzet, dan ik gewoon fiets mét motor.

mvg

si-owner
                        Bijdrager

bij de bromboer vragen om polini/ malossi trekveertjes voor de vespa si, de trekveertjes zitten in je koppelling, dus die moet je dan vervangen door de strakkkere die je gekocht heb

ps. het hendeltje wat er bij zit moet je indrukken, en het knopje omhoog trekken

R1P
                          Topic starter

si-owner :
                            bij de bromboer vragen om polini/ malossi trekveertjes voor de vespa si, de trekveertjes zitten in je koppelling, dus die moet je dan vervangen door de strakkkere die je gekocht heb

ps. het hendeltje wat er bij zit moet je indrukken, en het knopje omhoog trekken

Ik heb de trekveer gevonden :D. Nu nog kijken hoe ik hem vervang :P. Ik weet het stationair niet eens te vinden :bloos . Sterker nog, weet niet eens of die erop zit haha :bloos . En door die veertjes, moet ik ze dan niet heel vaak vervangen ?

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

trekveren laat je pas wegkomen bij meer toeren ik vind het mee vallen bij mij pakte hij niet eens goed 🙂

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.