Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Si Café Racer

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Si Café Racer

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rick.

Het is vakantie dus heb ik veel kunnen doen aan de caféracer.

Het blokje met elektronische ontsteking:D

meteen even voorzien van nieuwe schroefjes

Zoek de verschillen:

(op de foto’s lijkt de wand beschadigd, maar dat is niet zo (komt door de flits))

Van een plaat aluminium heb ik een spacer gemaakt:

Maarja, dan moet je dus ook aan het vlakken gaan:

Ook de kop heb ik gevlakt, maar daar heb ik geen foto van..
      Blokje klaar:

Si kick-as!!=)

Aanslagpunt gemaakt, moet nog een rubbertje over.

Men neme een oude snijplank (niks zeggen hoor) en zaagt daar een blokje uit. Daarna pakt men een schroef en last daar een grote moer op. Op de moer worden dan twee ijzeren plaatjes gelast, waarna men het blokje op maat kan zagen en voilà, men heeft een chique, in hoogte verstelbare kettingspanner.

Ook de uitlaat maar eens afgemaakt:

Een oude citypower met dikke bocht gepakt en roestvrij gemaakt. Wat een hels karwei was dat zeg. Ik heb in een half uur met de boormachine met een staalborstelkop de voorbocht blank gemaakt.

De pot eraf geslepen

Ook maar begonnen aan de demper

Nou, zoiets dus.

Achterklok grondig schoongemaakt

Nieuw driehoekslager

EINDELIJK begint er vorm in te komen.

Het weer klaarde gewoon in een keer op

Deze dikke banden moeten er onder komen:

Dat was ‘m dan weer.
      Ik vind zelf de conversie van damesbrommer tot herenbrommer al best goed gelukt:D

Noetiepoerker26
      Donateur

Begint er al erg op te lijken Rick, weer eens wat anders!:rules=)

noud
        Bijdrager

Mooi gedaan hoor! Ben ook benieuwd hoe je uitlaatje rijdt.

lightlord
          Donateur

Dikke update mooi om te zien dat je er nog steeds mee bezig bent TOP 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
            Lightlord's Dizzy/Gypsi

wim v8
            Bijdrager

Mooi hoor, kan de voorvork nog zakken?

Gr. Wim.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Wat een tof ding!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Fredzzz
                Moderator

Heel vet! Mooi om te zien hoe je er nieuw leven in blaast! Mooie aanpassingen maak je.

Rick.

Lang wachten wordt beloond zeggen ze wel eens

Bij dezen:

Standaard van een ciao of citta, ik heb geen idee gevonden en aangepast.

Netjes toch?

Toen kwam ik erachter dat er ietsjes speling op de krukas zat. Ik dacht dat het aan de lagers lag, dus heb ik nieuwe lagers besteld.

Allez wat een schoonen inlaat zeg, amai.

bah bah

Lekker frisse lagers eromheen.

Het blok weer in elkaar gezet en draait nu spelingvrij, soepel rond. 🙂

Naar mijn zin hoort er eigenlijk geen voorspatbord op een caféracer, maar ik (en de brommer) willen ook niet vies worden.
                    Allereerst dit spatbord gesloopt:

Dan houden we deze (essentiële???) stabilisator van dik ijzer over.

Ik had nog ergens een spatbord van een puch macho rider liggen (16 inch) dus hiermee ga ik een keer aan de slag.

Zoiets zal het worden, maar dan wat netter.
                    Het spatbord wordt sowieso zó gemaakt, dat er zeer weinig ruimte over zal blijven tussen de band en het spatbord. 😀

Tussendoor heb ik ook nog een gat voor de toeter gemaakt:

Ook de koplamporen moesten aan een metamorfose geloven:

Deze zet ik denk ik met een klem of een schroef vast, dat moet ik nog even kijken.

De uitlaat moet nu ook een keer af.

De demper heb ik gevuld met demperwol en dichtgelast. Daarna deze lasjes mooi vlakgeslepen.

Een ander onderwerp: de kilometerteller.
                    Ik wilde bij de voorvork eigenlijk alleen de koplamp hebben, dus moest de kilometerteller verhuizen.

(de oplettende kijker ziet hier dat ik de achterkant van het frame heb hergebruikt)

Alleen nog een plaatje ijzer op maat maken en de lasjes vlakslijpen.
                    Ook wordt er een gat in het frame (voormalige benzinetank) gemaakt waardoor de kabel richting het voorwiel gaat.

Ik vond de plaat voor het zadel eigenlijk te dik, erop lettend dat er dalijk nog schuim etc. overheen moet komen. Daarom ben ik opnieuw begonnen, maar dit keer met een dunner plaatje hout.

Ben ik even blij dat ik binnen stond.

Met isloatiefoam heb ik de mal gemaakt.

Ik heb een schuine plaat erop geschroefd en mooi rond gemaakt.
                    Ook heb ik onder de plaat hout twee houten strips geschroefd, om zo een rechte lijn te creëren tussen de tank en het zadel.

(hier zie je dat de lijn vanuit de tank overgaand in het zadel niet doorloopt)

Het foam eerst met een zaag en daarna met een vijl en daarna met schuurpapier in model gebracht.

Totaalplaatje tot nu toe: (ik ben ook al bezig geweest met plamuren van de tank zoals je ziet)

Nu loopt de lijn vanaf de tank naar het zadel mooi door. Zo had ik het bedoeld.

Dit was ook het moment om het nieuwe achterlichtje (met remlicht!) te installeren:

(Dit vind ik zelf een van de mooiste foto’s tot nu toe van dit project)

Dan gaat men naar de bouwmarkt en koopt men de benodigdheden om te gaan polyesteren.

Op een chique wijze het gat overbrugd..

Steuntje voor het achterlicht

En dan kan de pret beginnen:

Lekker plamuren en dan glad maken.

De zooi vast in de primer gezet om oneffenheden beter op te kunnen sporen:

Beetje bij beetje wordt mijn caféracer-plan gerealiseerd.8)

Rick.

Zo is trouwens de uitlaat geworden:

Hij staat al lekker in 5 lagen hittebestendige blanke lak.

Noetiepoerker26
                      Donateur

Wàt een project zeg! Dit vind ik nou echt mooi, mensen die hun fantasie de eigen loop laten gaan. Die uitlaat is zelfbouw hè, heb je deze al getest? Iets langere achterveren zouden denk ik ook nog wel sjiek staan op de café-racer!

Rick.

Ik heb hem nog niet getest, want ik wil eerst de tank zover hebben dat er benzine in kan:con En ja, de uitlaat is helemaal gemaakt uit een stuk plaatstaal, alleen de voorbocht niet..

Anoniem

Noem me overdreven, maar je bent echt een held :thumb
                            Prachtig om te zien, eindelijk iemand die niet een hoop grootspraak heeft en niks kan/maakt.
                            maar iemand die een visie heeft, en gewoon keihard doorwerkt!

Ziet er top uit! :lol

DarkMagician6
                            Bijdrager

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit! :thumb

Heb je alleen wel al nagedacht over de plaatsing van stepjes of iets dergelijks? Het lijkt mij niet zo prettig rijden met je voeten op die kickpedalen op iets wat op een racer moet lijken namelijk. (Veel te ver naar voren) 😀

Rick.

Ja daar heb ik al over nagedacht. Het punt is alleen dat ik mijn benen sowieso op moet vouwen, hoe ik ook op de brommer ga zitten. 😀

zevenenergie
                                Donateur

Wat een gave perso om te lezen zeg. je bent wel aan het trakteren hoor.Ik vind het super wat je allemaal uit de kast trekt.
                                  Ik vind het een mooi ding en ook alle verhoudingen zijn helemaal top.
                                  Ga zo door want dit is smullen :thumb

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.