Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Ciao viel herhaaldelijks stil, start nu niet meer
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 4 maanden geleden door Lennaert.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 november 2013 om 12:16 #211586
Hoi allemaal,
Heb een lastig probleempje met mijn Vespa ciao. Een tijd geleden viel deze met een harde bwoooaaapp stil tijdens het rijden. De bwoap was korter en harder dan je normaal zou hebben wanneer je benzine op is. Ik bolde ook amper uit, brommer stond direct stil. Toen even gewacht, terug aangelopen en terug een Km gereden maar toen weer hetzelfde verhaal.Op dat moment kreeg ik hem niet meer aan.
Thuis wat aan beginnen sleutelen. Begonnen met bougie te vervangen. Wonderbaarlijk genoeg kreeg ik hem terug gestart maar exact hetzelfde verhaal na 1Km. Nu krijg ik hem niet meer gestart met deze bougie. Met niet starten bedoel ik, lichten gaan niet aan (= geen ontsteking?).
Al wat gezocht op het forum en vond aanwijzingen via deze topic:
[url]http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=33123[/url]Mijn Ciao heeft elektrische ontsteking. Volgens mijn redenering zou het kunnen liggen aan de CDI. Nu deze niet meer werkt krijg ik hem daarom met geen van beide bougies ( waarvan mss wel nog een werkt) meer aan.
Toch had ik graag jullie mening gehad voor ik mij een nieuwe CDI ga aanschaffen. Misschien nog ideeën zodat ik andere oorzaken kan uitsluiten of dingen die ik kan testen?
Ik zou tenslotte niet graag men geld weggooien als het toch niet aan de CDI bleek te liggen.Grtz Lorrie
16 november 2013 om 12:36 #232831Klinkt meer als een warmloper.
De cdi kan je controleren door met een boormachine je koppeling te laten draaien, de bougiedop met daarin een bougie tegen je blok aan houden.16 november 2013 om 12:50 #233285Tja klinkt idd meer als een warmloper en ik zou eerst je cilinder maar eens los halen om daar naar te kijken…;)
16 november 2013 om 22:04 #235525Dit zijn ook de symptomen van een warmloper ja. Kijk idd zoals hierboven is vermeld of je ontsteking nog werkt. Dit wordt zoiezo wel een nieuwe zuiger of zuigerveren tenzei je geluk hebt en je zuiger en of cilinder geen schade hebben opgelopen. Kijk ook een na of je blokje geen valse lucht aanzuigt en of je sproeier niet te klein is. Daardoor willen ze ook nog wel eens vaker warmlopen.
18 november 2013 om 09:17 #239956Tekenen van een warmloper, kan dat zomaar opeens? heb niets aan men brommer veranderd en hij reed altijd goed.
Zit met praktisch standaard setup, enkel citypower uitlaatje en rijd met een sproeier 46 of 48 dacht ik. mijn bougie zag ook altijd mooi koffiebruin, nu nog steeds trouwens.Heb gisteren geprobeerd te starten met bougie tegen het motorblok. Zag geen vonk…
Kan ik hieruit afleiden dat het sowieso aan CDI of bougie ligt? Zoja, best gewoon nieuw CDI en bougie bestellen?
Wil toch ff zeker zijn voor ik me die 50 euro weer minder maak.grtz
18 november 2013 om 09:24 #239957Dag loriie,
heb je toevallig al op draadbreuken gekeken? Tevens kan het ook heel makkelijk een gebroken spietje wezen haal even het vliegwiel van het blok af en kijk of deze nog heel is dit is de goedkoopste oplossing namelijk. Ondanks dat het onwaarschijnlijk lijkt omdat je na een andere bougie wél weer kon rijden. Het kan namelijk zo wezen dat door samenloop van omstandigheden het net wou lopen ongeacht gebroken spie.
Heb je niet iemand in de omgeving die nog een cdi heeft liggen die je eerst zou kunnen testen aangezien iets kopen waar je in het vervolg misschien niks aan hebt ook niet de manier van een probleem oplossen is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.