Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa ciao valt uit na 10 min.
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 8 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2015 om 07:33 #211848
Hey,
Mijn Vespa ciao valt uit na 10 min en dan wil hij ook niet meer starten. Als je dan 4/5 uur wacht en het weer probeert startie wel, kun je er 10 min op rijden en valt hij weer uit. Brommer is origineel en het ligt niet aan het benzinefilter in de tank.
Weet iemand hoe het kan dat hij steeds na 10 min uitvalt?30 juni 2015 om 07:38 #241754Kan verschillende oorzaken hebben:
Bij rijden wordt de brommer warm hier heb je als gevolg bij dat alles uitzet dus ook keerringen en pakkingen (hier zou dus e.v.t valse lucht na rijden door kunnen ontstaan).
Je carburateur wordt toch niet genoeg aangevuld en gezien hij origineel is zal hij het gerust een tijde volhouden op 1 volle vlotter. Hiervoor zou ik voor de zekerheid even je benzineslang vervangen en je carburateur reinigen.
Mocht na bovenstaande nog steeds het euvel bestaan dan kan je eens proberen zonder tankdop te rijden wellicht dat hij vacuum trekt.
30 juni 2015 om 07:43 #241755Denk dat de warmte een rol speelt, na 10 minuten is de motor eindelijk warm geworden en dan blijkt dat de zuiger/veren hun werk niet meer doen omdat ze versleten zijn. Cilinder zet uit bij warmte en krijgt te veel speling met de zuiger/veren zodat de compressie bij warme motor verdwenen is.
Weet het niet zeker maar vaak is het dit probleem.Of toch nog een slechte benzine toevoer :! zodat motor te heet word en dus hard slijt.
TICKLING BARN30 juni 2015 om 12:59 #241756Je zou ook nog even een ander bobine kunnen proberen. bobines zijn gevoelig voor warmte en het is vandaag lekker weer.
1 juli 2015 om 11:16 #241757Ik denk ook bobine/cdi. Er is al eens een topic over geweest
1 juli 2015 om 11:17 #241758paul99 :
Ik denk ook bobine/cdi. Er is al eens een topic over geweestEr is over alles al eens een topic geweest. :lol:lol
1 juli 2015 om 20:22 #241759Ja zie er, is al eens een topic over geweest.:swinging
5 juli 2015 om 16:56 #231480Ik heb de uitlaat en het luchtfilter vast gezet (zaten een beetje los) en nu loopt hij veel langer. Soms kan ik er wel 45 min op rijden, maar als ik dan moet remmen en dus geen gas meer geef, valt hij soms nog uit. Ik denk dat hij te weinig brandstof krijgt. Zal morgen even naar de caburateur kijken. Aan de bobine ligt het niet, want de bougie vonkt wel.
5 juli 2015 om 17:20 #241770Als je 45 minuten kan rijden kan je ervan uit gaan dat de brandstoftoevoer wel ok is.
Ik heb geen idee wat de algemene staat van het blokje is, maar als het van een Ciao komt die misschien al 20 jaar door het Fryske land rijdt is het wel eens tijd om eerst het basisonderhoud uit te voeren.
Vervang de krukaskeerring, contactpunten, condensator en zuigerveren. Dan heb je zo ongeveer 90% van de gebruikelijke oorzaken van kwaaltjes opgelost voor een paar tientjes.
Als de bougie vonkt kan je er inderdaad wel vanuit gaan dat de bobine goed is, maar het feit dat je bougie vonkt betekent niet meteen dat hij ook op het goede moment vonkt.
5 juli 2015 om 18:46 #241771Het kan echt ook de bodbine nog zijn. Als een slechte bobine warm word dan nokt hij er mee.
Er is al eens een topic over geweest.:boos -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.