Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao trilt behoorlijk

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao trilt behoorlijk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PascalD
    Topic starter

Beste forumleden,

Mijn Ciao Mix trilt behoorlijk boven de snelheid van 5-10 km/u.
      Als ik rustig wegrijd gaat alles de eerste paar metertjes prima maar zodra hij boven de 5 a 10 km/u uitkomt rammelt hij van alle kanten.
      Ik heb het idee dat als ik eenmaal een paar tellen op volle snelheid rijd dat het trillen dan iets afneemt.

De Ciao is volledig standaard. Wat zou het kunnen zijn?

noud
      Bijdrager

Naar mijn mening kunnen dit heel veel dingen zijn, van versleten lagers, beschadigde/onbalans in velg, slappe band, as van voorwiel versleten, ophanging van achterbrug versleten tot onbalans in krukas of koppeling.

Is moeilijk te zeggen zo, als ik jou was zou ik beginnen met overal een keer aan “wiebelen“ om te kijken of er iets los zit en/of speling op zit.

Succes.

coda
        Donateur

Trillen ( de brommer schudt ) of rammelen?
          Bij rammelen: Blokbouten niet vast, uitlaat niet vast, dat soort dingen

Wilk1985
          Moderator

Check ook of je geen speling bij je balhoofd hebt, die lagers kunnen wel eens ernstig versleten zijn of de moer kan losgaan. Til je stuur omhoog terwijl de brommer op de grond staat, als je dan voelt dat de voorvork niet helemaal vast in je frame zit heb je speling op je balhoofd.

Guido
            Donateur

Zit er geen spijker in je wiel?
              Of is er een probleem met de overbrenging?

freddy k
              Bijdrager

Zit je voorwiel vast?
                Ikzelf heb er ook al last van gehad omdat het voorwiel niet gespannen stond,
                En eventueel als eerder gepost je lagers controleren,
                Kan in het slechtste geval een versleten krukas lager zijn mvg

DarkMagician6
                Bijdrager

Is de schaal die op je koppelings segmenten zit niet krom? Dat kan er ook voor zorgen dat hij vreselijk gaat trillen.

r32
                  Bijdrager

Ik denk dat je het moet zoeken in een ” bobbel ” in je banden.

PascalD
                    Topic starter

Hey allemaal,

Ik ben gister begonnen met zoeken en kwam al vrij snel op het probleem. 2 van de 3 blokbouten zaten verschrikkelijk los. Na deze vast te hebben gedraaid was het probleem weg. Nu heb ik alleen nog een probleem met de koppeling. Hier zal ik even een nieuw topic voor openen. Bedankt voor de reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.