Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao stopt na 10/15 minuten rijden

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao stopt na 10/15 minuten rijden

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SnoopJ
    Topic starter

Hallo,

Afgelopen zaterdag een nieuwe Ciao opgehaald. compleet gereviseerd blokje en verder een keurig nette brommer. Toen ik erop ging rijden stopte hij er zomaar mee na ongeveer 10/15 minuten. Toen ik de brommer die middag weer starte deed hij het weer gewoon en stopte die weer na 10/15 minuten. Kan het zijn dat dit ligt aan troep of roest in de tank/benzine? Of zou het ergens anders aan kunnen liggen?

Jelle

Wilk1985
      Moderator

Hallo Jelle.

Ja dit zou goed kunnen komen door roest of andere troep in je tank/carburateur. Ook zou het kunnen dat je brandstofkabel ergens klemt waardoor de brandstof niet goed doorloopt. Dan kun je een tijdje rijden maar de vlotterbak stroomt te langzaam vol dus dan stopt hij er vrij snel mee.

Het zou ook nog kunnen dat je brommer bar slecht is afgesteld waardoor hij na 15 minuten warmloopt door een gebrek aan brandstof/olie. Is er tijdens de revisie ook een nieuwe zuiger ingezet? Er zijn zuigers op de markt van erg slechte kwaliteit die snel warmlopers veroorzaken.

SnoopJ
        Topic starter

Zojuist brommer weer uitelkaar gehaald en er zat inderdaad weer roest in de benzine onder in de carburateur. Het gekke is dat hij ook met roest in het vlotterbakje wel wil starten en lopen maar zodra ik en poosje vol gas ga dat ie dan pas weg valt. De benzine kabel zit verder nergens klem.

Volgens mij heeft de meneer die de revisie gedaan heeft alleen goede onderdelen gebruikt. ook te zien aan het nieuwe luchtfilter van polini en een nieuwe dellorto carburateur dus ik ga er vanuit dat de cilinder en zuiger ook van redelijke kwaliteit zijn.

Wat is de beste/snelste manier om mijn tank te ontroesten? Gewoon met HG ontroest middeltje?

r32
          Bijdrager

Hoi,

Je kunt ook een extrabenzine filter plaatsen,

Deze plaats je tussen kraantje en carburateur .

Dit houd ook veel vuil tegen.

Hoi ik zie net bij het topic je laatste aanwinsten dat je een vespa mix hebt.

Is het mi pompje nog aangesloten , zo ja heb je nog 2 takt olie in het reservoir ( bagagedrager )

Gr R32

SnoopJ
            Topic starter

@R32 Klopt het is een mix maar de mix tank is volledig afgesloten. dus er gaat gewoon mengsmering in de tank.

Update:

Zojuist een filter in de benzineleiding gezet zodat er geen roest meer in mijn carburateur kan komen. Nogsteeds hetzelfde probleem. Geen idee waar ik het nu moet gaan zoeken? in de cilinder/zuiger misschien? iemand enig idee?

ritze
              Bijdrager

1.

je brommer heeft al 2 filters, 1 op de carb en 1 op de benzine kraan
                die zul je moeten nakijken

dan kun je de tank speoelen met benzine maar dan wel door de kraan eruit te halen en flink te schudden met de brommer,
                zo komen de meeste vuil deeltjes eruit

2 carb na kijken,
                is het gaatje van de sproeier mooi rond als je erdoorheen kijkt?
                ook de spraybar, die zit in het gat waar de lucht doorheen gaat moet je even met een draadje schoon maken.

3 kijk naar je boegie als die helemaal wit is duid dit op een veel te arme verbranding en gaat het fout.

4 om te testen of je benzine goed door loopt:
                vlotterbak eruit en de benzine kraan open zetten er zou dan met redelijke hoeveelheid benzine uit moeten komen.

5
                check compressie,
                je kan dit min of meer checken door aan de koppeling te draaien, je zou flinke weerstand moeten voelen als de zuiger naar het bovenste dode punt gaat

6 anders even filmpje maken

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

SnoopJ
                Topic starter

@ritze: Filter is de benzine kraan was naar de kloten dus vandaar een nieuw filter ertussen gezet.
                  En ondertussen alles uit elkaar gehaald en het is simpelweg het feit dat mijn cilinder en zuiger naar de kloten zijn ): Dus die ga ik nu eerst vervangen en ik denk dat het probleem dan opgelost zou moeten zijn. (;

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.