Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao Mix wil niet harder

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Ciao Mix wil niet harder

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PascalD
    Topic starter

Oké grote update. Ik heb een bromklok in het wiel gezet. Ik heb mijn oude snorblok eruit gehaald en vervangen door een bromblok dat ik heb laten reviseren. Ik rijd momenteel dus met de volgende setup:

Bromblok standaard
      Bromklok
      12/10 carburateur
      Malossi powerfilter
      Sproeier 54
      Poelie 95
      Citypower

Hij rijdt 48 op GPS, maar maakt naar mijn gevoel redelijk veel toeren bij het optrekken, terwijl hij redelijk traag optrekt. Ik heb nog niet genoeg kilometers gereden om de bougie te checken. Wat denken jullie? Waardoor zou hij traag optrekken? Puur door de bromklok of is de sproeier niet goed?

freddy k
      Bijdrager

Welke diameter inlaat heb je?
        Hier in belgie zijn de elektronische blokjes (snor en brom)
        Standaard met een 12/12 carbu,

Slipt je koppeling niet door?

Wat je kan doen is je kopje een millimeter of 2 vlakken en een alu koppakking er tussen,
        Trek je aanzienlijk beter op,
        Met een 12/12 zou een 52-54 sproeier goed zijn,
        Met gevlakt kopje kan nog overgaan op een 80poelie op je bromklok,
        Trekken doe je dan nog wel niet zo als met 95 poelie,
        Maar toch goed en je top zal een km of 5 -7 hoger liggen,
        En een gevlakt kopje zorgt ook nog voor wat hogere toertjes,
        Moest je dan nog verder willen gaan frees je uw uitlaat flensje open en verbreed je het uitlaatpoortje een mm of 2 max,
        Dan zou je toch de 60 – 65 moeten aantikken,

Ik haalde 63@ met Belgisch snorblok 12/12 carbu 60sproeier en luchtfilter met 3 extra gaten,
        Gianelli fire bromklok en poelie 80,
        (standaard cilinder, carter en kop (onbewerkt)
        Trekken deed hij voor geen meter,
        Tot ik men kopje vlakte en men cilinder had bewerkt,
        Toen eenmalig 69-70 afgetikt(klein stukje bergaf),(uiteindelijk vliegwiel spie gebroken die was in slechte staat)

PascalD
        Topic starter

Volgens mij zijn ze hier in NL 10 mm en worden dus standaard met 12/10 geleverd. Ik kan me ook vergissen.

Verder is 48 km/u me hard zat, ik had 40 ook al prima gevonden. Had alleen gehoopt dat hij ietswat harder zou trekken.

freddy k
          Bijdrager

Cilinder kopje vlakken helpt wel voor die extra powerboost,
            Hier ff een linkje naar een oud topic:
            http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=1213

PascalD
            Topic starter

De uitlaat die er onder ligt is overigens deze:
              Ciao Mix Citypower 23,5 mm

In de beschrijving staat dat deze is voor de 25km uitvoering. In hoeverre heeft dit (negatieve) gevolgen voor mijn snelheid?

freak
              Bijdrager

tussen nu en 2015 word er in te tweede kamer beslist of berijders van een snor brommer een helm moeten dragen.
                ook moeten de snor brommers dan op de openbare weg.
                voor de huidige brommer rijders was dit al lastig, want de auto,s vliegen je voorbij als je 40 rijd.
                maar nu moeten straks de snor brommers die niet harder mogen dan 25 ook op de openbare weg.
                dit komt alleen omdat de huidige snor brommers veelste hard rijden op de fietspaden.
                wil je een snor bestuurder dan nog wel helpen om zijn snor sneller te maken????
                uit eindelijk zijn zij het, die deze nieuwe wet op hun geweten hebben, en het vergallen voor alle wel 25 km rijders.

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.