Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao Mix wil niet harder

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa Ciao Mix wil niet harder

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PascalD
    Topic starter

Nee nog niet, ga ik binnenkort doen. Bedankt voor de tip! Eerst zit ik met een ander probleem. Reed zojuist volle snelheid naar huis toen opeens mijn motor afsloeg en het achterwiel compleet op slot ging. Dikke kans dat mijn vertanding dus naar de mallemoere is.

Guido
      Donateur

U heeft zojuist een vastloper gehad.

Wilk1985
        Moderator

Ik zou ook denken aan een vastloper ja, kan de krukas nog wel draaien? Dan heb je misschien geluk en is het alleen een warmloper geweest.

Je vertanding is ook makkelijk te controleren, als je aan je poelie draait met je hand moet je achterwiel bewegen.

Intellect80
          Bijdrager

Dat is idd een vastloper en met blokkerend achterwiel?
            Heb ik 1 keer gehad: ding zat muurvast, moest een hamer aan te pas komen..

Succes gozer en houd ons op de hoogte!!

No stress, all fun and a bit of speed

PascalD
            Topic starter

Hoe kan ik controleren of het de zuiger is? Ik heb de v-snaar er vanaf gehaald, kan zowel de koppeling als de poelie ronddraaien. Moet wel zeggen dat ik gister het wiel eraf heb gehad.

Intellect80
              Bijdrager

Door het blok er onder weg te halen en de kop en cilinder er af…

PascalD
                Topic starter

Ik heb het wiel er weer op gezet. Deze draaide weer. Ik heb de brommer geprobeerd te starten wat hij dus deed. Alleen hij bleef met alle moeite aan. Ik haalde net de bougie eruit en die was zwart en nat terwijl die voorheen bruin en droog was.

Wat zou het probleem zijn? Het is overigens een mix. Zou er iets aan de hand zijn met de ontsteking of zou het oliepompje kapot zijn? Komt overigens ook een heel klein beetje rook uit de uitlaat wat hij voorheen ook niet deed. Het blok loopt in ieder geval wel.

Alvast bedankt!

MarcoS
                  Donateur

Het zal wel een flinke warmloper zijn geweest dan…
                    Ben bang dat je toch echt even je cilinder eraf zal moeten halen om te zien wat de schade is. 😉

coda
                    Donateur

Na een ( lichte ) warmloper rijdt hij meestal nog wel goed
                      Als ie nou echt slecht loopt is er toch schade denk ik, wat Marco ook zegt, cilinder er af halen om te kijken.

Kijk ook je oliepomp na, of haal hem er af en mix zelf met goede olie.
                      Als het je pompje is en je haalt een andere cilinder gebeurt er weer hetzelfde.

Intellect80
                      Bijdrager

Intellect80 :
                        Door het blok er onder weg te halen en de kop en cilinder er af…

Val in herhaling..

PascalD
                        Topic starter

Ik wil mijn blok eronder uit halen maar ik krijg de koppeling er niet af. Ik krijg geen schroevendraaier tussen mijn vliegwiel omdat deze bijna volledig is afgeschermd door de kap. Hoe kan ik de koppeling eraf krijgen? Hoe moet ik het overigens doen met mijn oliepompje? Als ik deze eraf haal, loopt de olie er dan gewoon uit of kan ik dit ook tegenhouden?

Wilk1985
                          Moderator

De koppeling eraf halen doe je bij voorkeur met een zuigerstop en niet door een schroevendraaier in je vliegwiel te steken met het risico dat je de koelribben beschadigd.

Je hoeft niet bang te zijn dat de olie uit de olieslang zal spuiten als je hem loshaalt, maar als je hem lange tijd los laat hangen zou je er even een boutje in moeten draaien dan kan het niet verder lekken.

SuperSi
                            Bijdrager

@wilk1985
                              ik draai altijd me koppeling los door een schroevendraaier tussen de ribben te steken.
                              als jij een koelrib breekt door je koppeling los te draaien wil ik niet weten hoe vast je koppeling zit.

Wilk1985
                              Moderator

Nou ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik heb al een heleboel vliegwielen met afgebroken koelribben voorbij zien komen… Dat komt niet zomaar 🙂 En als je het met beleid doet zal het vast goed gaan maar het is toch een risico.

Export_Bier
                                Bijdrager

Bekijk dit eens:
                                  [url]http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11590[/url]

Ik zou een passende kop van een schroef in de oliekabel drukken om lekken tegen te gaan.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.