Vespa-Ciao.NL
:: Verzekring omschrijven

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Verzekring omschrijven

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Defty
    Topic starter

Hallo,

Komende zaterdag kan ik mijn nieuwe snorscooter afhalen.
      Momenteel heb ik de vespa ciao nog verzekerd, maar deze rijd totaal niet meer.

Kan ik probleemloos de verzekering van de vespa over laten schrijven voor de snorscooter ?
      Of moet ik de kentekenregistratie van de vespa eerst opheffen ?

Ik hoop op een snel antwoord.

Mvgr tim

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Als je vespa op kenteken staat moet hij officieel verzekerd zijn, anders krijg je daar bericht over via het RDW.

Je zal dus inprincipe een nieuwe verzekering moeten afsluiten.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

si-owner
        Bijdrager

het is wel mogelijk, je moet kenteken voor de vespa schorsen bij het postkantoor, daarna een brief/ mailtje sturen naar je verzekering met daarin de vraag of ze het voertuig dat je verzekerd hebt willen ‘omwisselen’ met je snorscooter.

wat je ook kan doen is verzekering stopzetten en nieuwe verzekering afsluiten, duurt een stuk minder lang, waardoor je dus sneller de weg op kan.

joostie
          Bijdrager

si-owner :
            het is wel mogelijk, je moet kenteken voor de vespa schorsen bij het postkantoor, daarna een brief/ mailtje sturen naar je verzekering met daarin de vraag of ze het voertuig dat je verzekerd hebt willen ‘omwisselen’ met je snorscooter.

wat je ook kan doen is verzekering stopzetten en nieuwe verzekering afsluiten, duurt een stuk minder lang, waardoor je dus sneller de weg op kan.

Ligt er aan waar de verzekering loopt.
            Ikzelf heb mijn brommers verzekerd bij ANWB en daar ben ik binnen 4 minuten klaar bij het overzetten van verzekering van brommer naar brommer, en hoef ik alleen maar de kenteken papieren van de te verzekeren brommer mee te nemen.
            Via telefoon kan dat ook bij ANWB, alleen dan is het wachten op de papierwerk wat via de post gaat.

Defty
            Topic starter

Ik heb de verzekering gebeld, en ik kon probleemloos de verzekering omzetten naar de nieuwe snorscooter.
              Dus morgen kan ik gewoon gaan rijden op mijn nieuwe aanwinst.

bedankt voor de reacties

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.