Hallo,
Ik heb laatst het motorblok en carburateur van een brom Si overgezet naar mijn snor Si.
De brom Si liep wel, maar niet zo netjes. Maargoed, ik heb alles dus schoongemaakt, afgesteld en overgezet
Maar nu krijg ik hem niet goed afgesteld, hij start wel met gas bij geven, en dan loopt hij of te hoog stationair, of hij valt direct weer uit.
Ik heb gecontroleerd op valse lucht bij de inlaat, en daar zit het probleem denk ik. als ik remmenreiniger op de aansluiting tussen carb en blok spuit dan smoort hij direct.
de carburateur zit echter goed strak om de inlaat heen, ik heb zelfs vloeibare pakking geprobeerd, maar nog steeds valse lucht op die plaats.
de inlaat is niet gescheurd, en de carburateur ziet er ook prima uit.
Het gaat om een standaard brom setup, origineel 50cc, standaard uitlaat, 12/7 carb met sproeier 41 of 47 (verschil tussen de 1 of 7 vond ik niet echt duidelijk)
Ik heb nog een 12/10 carb liggen, als ik hier dezelfde sproeier in zet zal dit dan goed moeten lopen? dan zou ik deze in ieder geval kunnen proberen.
wat zijn nog andere mogelijkheden om ervoor te zorgen dat de carb goed aansluit op het blok?