Vespa-Ciao.NL
:: Vaak lekke achterband

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vaak lekke achterband

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Caszper1
    Topic starter

Hallo citta/vespa fans

Ik zit met een steeds terugkomend probleem, mijn band loopt steeds leeg. Na al 10 keer de binnen band vervangen te hebben loopt hij nog steeds leeg. Mijn achterband was ook enigszins wat kaal dus ga een nieuwe aanschaffen.

Nu is mijn vraag, kan het ook aan de binnen kant van de velg liggen? Er is zoals wel meerdere citta’s de verf er af op de velg. (ding van mij is een oudje, maar rijd altijd!!!)

En wat zou ik er aan kunnen doen om er zeker van te zijn dat het niet weer gebeurd, moet ik de velg schuren? Ik heb namelijk geen ervaring met de velg/wielen. Ik kan er alles zelf aan maken alleen dit probleem is wel klote Ik kan natuurlijk ook een nieuwe achtervelg aanschaffen maar om nu weer in totaal 60 euro(als het niet meer is) uit te gaan geven zit ik natuurlijk ook niet op te wachtte voor zon oudje

Groeten,
      Casper

goedguus
      Bijdrager

controleer je de binnenband wel op scherpe delen zoals glas/spijkers/splinters weet ik het?

pepko
        Donateur

ik heb dit ook gehad met mijn fiets.nadat ik een nieuwe binnen en buitenband had gemonteerd was het probleem over. op den duur is een band gewoon af! of ie nou kaal is of niet! hij kan ook uitgedroog zijn enzo 😛

Zeebodem.
          Bijdrager

je moet inderdaad wel even goed opletten,dat er geen scherpe kantjes aan de binnenkant van de velg zitten.
            denk aan een stuk uitgeharde verf ofzo.

gewoon even als je de boel er af hebt,goed langslopen,en voelen.zo nodig even met een vijltje/schuurpapiertje erlangs.

stefkee3
            Bijdrager

Controleer ook de buitenband! er zit namelijk ijzer voor versterking in wat wel eens kapot wil springen.

goedguus
              Bijdrager