Vespa-Ciao.NL
:: Vaak lekke achterband

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vaak lekke achterband

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Caszper1
    Topic starter

Hallo citta/vespa fans

Ik zit met een steeds terugkomend probleem, mijn band loopt steeds leeg. Na al 10 keer de binnen band vervangen te hebben loopt hij nog steeds leeg. Mijn achterband was ook enigszins wat kaal dus ga een nieuwe aanschaffen.

Nu is mijn vraag, kan het ook aan de binnen kant van de velg liggen? Er is zoals wel meerdere citta’s de verf er af op de velg. (ding van mij is een oudje, maar rijd altijd!!!)

En wat zou ik er aan kunnen doen om er zeker van te zijn dat het niet weer gebeurd, moet ik de velg schuren? Ik heb namelijk geen ervaring met de velg/wielen. Ik kan er alles zelf aan maken alleen dit probleem is wel klote Ik kan natuurlijk ook een nieuwe achtervelg aanschaffen maar om nu weer in totaal 60 euro(als het niet meer is) uit te gaan geven zit ik natuurlijk ook niet op te wachtte voor zon oudje

Groeten,
      Casper

goedguus
      Bijdrager

controleer je de binnenband wel op scherpe delen zoals glas/spijkers/splinters weet ik het?

pepko
        Donateur

ik heb dit ook gehad met mijn fiets.nadat ik een nieuwe binnen en buitenband had gemonteerd was het probleem over. op den duur is een band gewoon af! of ie nou kaal is of niet! hij kan ook uitgedroog zijn enzo 😛

Zeebodem.
          Bijdrager

je moet inderdaad wel even goed opletten,dat er geen scherpe kantjes aan de binnenkant van de velg zitten.
            denk aan een stuk uitgeharde verf ofzo.

gewoon even als je de boel er af hebt,goed langslopen,en voelen.zo nodig even met een vijltje/schuurpapiertje erlangs.

stefkee3
            Bijdrager

Controleer ook de buitenband! er zit namelijk ijzer voor versterking in wat wel eens kapot wil springen.

goedguus
              Bijdrager

in een citta/vespa band ijzer te versterking? dacht dat dat alleen bij auto’s zo was

si-owner
                Bijdrager

@Goedguus: nee, bij vespa banden zit er ook een stuk ijzerdraad in de band, ligt btw aan het merk en type, maar de meeste hebben wel versteviging. kijk anders op de zijkant van de band, als deze verstevigd is met iets staat er altijd: ‘reïnforced’ op.

maar zoals anderen ook al zeggen, check de binnenkant van de velg op scherpe/ uitstekende stukjes, ik heb ook wel eens een si gehad met normale spaakwielen, 1 van de spaken was alleen kapot en toen heb ik de binneband ook 2 keer vervangen voordat ik erachter kwam dat die spaak uitstak en de band steeds lek prikte.

je draait het ventiel boutje toch ook niet te strak aan he? het hoort handvast te zitten nl, dwz dat je geen steeksleutel oid moet gebruiken om het boutje vast te zetten 😀 dit deed ik nl met mijn eertse brommer, ben er daarna mee gaan rijden en toen kon ik 15 km terug lopen naar huis :D, oppompen lukt ook niet echt lekker dan 😀

succes!

Caszper1
                  Topic starter

Bedankt voor de reacties. Buitenband en binnenband ga ik zo bestellen, de velg heb ik van binnen geschuurd dus het moet goed zijn deze keer.

Op easyparts staat een band namelijk deze (waarschijnlijk moet je hem zelf ff aanklikken:P) http://www.easyparts.nl/showdrawing/62/2234/-/0-968-1-m415-s62-d2234/Achterwiel.html

Ik weet nu niet of dat de goede is op mijn oude band staat namelijk het volgende: 3.00-12 (IS 400) 4PR reinf van het merk impac, de band die op easyparts staat is namelijk een ander profiel als die ik nu heb. Ik heb nou namelijk een golvende streep met aan de zeikanten van die groeve.

thnx;)

goedguus
                    Bijdrager

Caszper1
                      Topic starter

goedguus :
                        http://jmpb.nl/store/index.php?act=viewCat&catId=17 kies maar uit

thnx man!

zoiets heb ik nu alleen die middenlijn is golvend maar dat zal wel niet boeien; http://jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=383

Dit een goed bandje?

trouwens ook een stukkie goedkoper dan easyparts:)

Strikert
                        Bijdrager

ga met een doek je binnenkant van je buitenband na of er geen scherpe dingen nog in je band steken

Caszper1
                          Topic starter

Is die van easyparts ook goed? Ik betaal namelijk liever rembours, bij JMPB kan dat helaas niet?

hansieb
                            Moderator

Wie doet er nog aan rembours :pest… daar betaal je meestal extra voor. Jmpb of qparts en vooruit betalen werkt perfect.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.