Vespa-Ciao.NL
:: uitlaat laat steeds los.. ergernis den top (:

Home Forums Techniek Problemen oplossen uitlaat laat steeds los.. ergernis den top (:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

robinsjeng
    Topic starter

beste vrienden!

mijn vespa ciao blok onder de citta (brom) blijft de uitlaat niet meer goed op vast zitten.. ik heb al n andere bout + moer erin gedaan, dan krijg je hem er niet meer vanaf getrokken, als ik 15km rij +-.. laat hij los, (tyfus herrie)..
      iemand de gouden tip wat ik kan doen om hem toch op zn plek te houden? (las werk? een schroef door de uitlaat en het spruitstuk?)

alvast bedankt!

Lastpak
      Bijdrager

om zeker te zijn, hebben we het hier over een 23.5 mm uitlaat op een 22mm flens?
        zo ja, dan is het duidelijk waarom hij eraf valt.

mocht het niet zo zijn, zit de uitlaat goed om de flens? oftewel helemaal omhoog geschoven op de flens?
        verder zou je een nieuwe uitlaatklem kunnen kopen en hem met een veerring en borgmoer vast kunnen zetten zodat hij niet meer los komt.

dit had trouwens prima in het kleine vragen topic geplaatst kunnen worden.

Suppreme Smoke
        Donateur

Pas op dat je niet je moer tegen je carter aan draait. Lijkt of hij goed klemt maar dat doet hij dan dus niet.

Just saying;)

citta 0321
          Bijdrager

weetje wat ik altijd deed? ik zaagde een klein stukje van een kopere dunne buis af, en dan had ik niet zoveel ruimte om de moer er op te draaien maar zal altijd donders strak noooooit meer gedonder met uitlaten er af!

Groet

jelle2000
            Bijdrager

je kan ook een haakje aan de uitlaat lassen en een veertje spannen tussen de uitlaat en de cilinder dan blijft hij ook prima zitten

daanbanaan
              Bijdrager

citta 0321 :
                weetje wat ik altijd deed? ik zaagde een klein stukje van een kopere dunne buis af, en dan had ik niet zoveel ruimte om de moer er op te draaien maar zal altijd donders strak noooooit meer gedonder met uitlaten er af!

Groet

oke, mag ik daar dan misschien iets meer (duidelijke) uitleg over 😛 ik volg het namelijk niet helemaal en laat ik nou net hetzelfde probleem hebben als de topic opener 😉

citta 0321
                Bijdrager

oke jonges luister goed. je pakt een oude buis. van metaal soort. dan heb je een slotbout van denk ik 8 cm?
                  doe je slotbout in uitlaat klem. en dan heb je altijd een stukje over. als je nou een stukje buis pakt.
                  zaag je ongeveer 3 cm van af dat je ongeveer nog 2 cm draad hebt om je moer er op te draaien. en dan kan je hem altijd wel strak aandraaien.

wil wel een how to maken als het echt nodig is 😉

Groet citta 0321

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.