Vespa-Ciao.NL
:: Trekt niet op.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Trekt niet op.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

aerox hunter
    Topic starter

Ik heb alles al geprobeerd, ontsteking van 0.40 tot 0.45 tot 0.50. ook heb ik de bougie al een paar x afgesteld op verschillende afstanden. sproeiers van 40mm tot 50mm geprobeert, helpt ook niet.
      Compressie heb ik wel, als ik aan mijn koppelingsbout draai dan gaat dit heel zwaar, is dus bijna niet de draaien bij de compressie slag, aan het vliegwiel gaat dit soepel maar ook met kracht. ook als ik de vespa aan wil rennen blokeert het wiel en hoor ik hem compessie geven, dus dat zit wel goed, ook heb ik met deo langs me blok gespoten maar niks.. loopt niet hoger stationair en valt ook niet uit, dus geen valse lucht.

Als iemand een enig idee heeft van zou je me er heel blij mee maken want ik weet het niet meer..:(

xinix
      Bijdrager

Ik hoor mijn blokje toeren maken maar duurt lang voordat tie echt op gang komt.

Dan zou je toch gaan vermoeden dat het met je koppeling te maken hebt, kun je niet de gehele koppeling van je vriend niet eens proberen ( die dus wel goed optrekt), dus schaal, ring, snaar en element.

ps: achterrem nagekeken of die niet aanloopt.

joelciao
        Bijdrager

zo trok mijn 50cc ook op

FonS
          Bijdrager

Ik hoor in je filmpje niets abnormaals voor een standaard Ciao, maar omdat je zelf aangeeft trager op te trekken dan een andere standaard Ciao kan ik nog maar op één idee komen. Kost wel weer wat werk, maar volgens mij heb jij gewoon een zwaarder vliegwiel, een +/- 1300 grams in plaats van de meer gebruikelijke +/- 750 gram.
            Om daar achter te komen zul je dus je blok weer moeten demonteren en het vliegwiel wegen.

Je kan ook even kijken welk nummer er op het vliegwiel staat. 990925 = licht, 990926 = zwaar

Anders weet ik even niks, de dip die je duidelijk hoort in je filmpje is normaal, maar zou dus erger kunnen zijn dan gewoonlijk door een zwaarder vliegwiel.

Edit: Dat hij later in het filmpje slechter gaat trekken is niet zo vreemd, ze trekken warm altijd slechter op dan koud en zonder koelkapje op je cilinder (:no) is hij erg snel warm natuurlijk.

ritze
            Bijdrager

ik wil niet veel zeggen he, maar zou het niet eens kunnen zijn dat hij een snor cilinder erin heeft zitten?
              die 50cc tjes zijn allemaal anders getimed:P

die waar heel onduidelijk “pik“ op staat waren naar mijn mening goeie en liep ook redelijk snel

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

aerox hunter
              Topic starter

Ik heb nu een standaard cilinder van jmpb erin dus zal wel snor cilindertje zijn ja:)
                Ik ben van plan om met vario te gaan rijden en een 65cc dr evo erop te zetten,
                Nu lees ik dat veel snorblokjes begrenst zijn zodat er geen andere cilinder op past,
                Hoe kan ik zien of de mijne begrenst is? Ik heb wel een kleine inlaat me stalen bus.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.