Vespa-Ciao.NL
:: Trekt niet op.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Trekt niet op.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

aerox hunter
    Topic starter

Hallo mensen!

Ik heb een probleem met mijn Vespa Ciao.
      Mijn Ciao trekt voor geen meter!!
      Als ik gas geef dan komt hij wel vooruit maar dan duurt het even voordat hij echt door trekt.
      Ik heb de volgende onderdelen vervangen:

Alles standaard.
      Cilinder
      Zuiger
      Krukaskeering
      Krukaslagers
      Contactpunten
      Onstekingsspoel
      Condensator.
      Bougie
      Poelie 80
      V-snaar
      Trekveren.
      Sproeier 42
      Uitlaat zit niet dicht.

Ik heb geen valse lucht dat weet ik zeker.
      Ik denk dat mijn contactpunten niet goed staan afgesteld.
      Ik heb hem volgens de howto afgesteld, Dus de spie in lijn met de contactpunt geleider op 0,45mm,maar is dit wel de goede manier van afstellen??

Heeft iemand enig idee waarom ik zo langzaam weg trek?
      Ik ben radeloos dus als iemand enig idee heeft waar ik nog kan zoeken ben ik dankbaar!

Groeten!!

pepko
      Donateur

carburateur schoonmaken? uitlaatpoort dichtgekoold? koppelingsschoentjes versleten? poulie/snaar beetje vettig?

citta1234
        Bijdrager

Koppelingschoentjes zijn nog goed?
          En v-snaar is gespannen neem ik aan?

Wat is je setup eigenlijk?

ritze
          Bijdrager

hey kerel,

uuhm kijk eerst een je 3 grote dingen na:

*vonk goeie? chek je cp ook al staan ze goed
            *heb je compressie, veel compressie is veel koppel
            *mengsel verhouding

probeer een andere carbs,electro spul.

meestal stel je puntjes op bovenste dode punt 😛
            met een voeler maat en een stift en een stokje kom je al een heel eind.
            volgens mij word de vonk door gegeven als de punt loslaat, maar ik kan mij vergissen, ik hou niet zo van puntjes 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

aerox hunter
            Topic starter

Koopeling schoentjes zijn nog voldoende
              Carburateur is helemaal schoon.
              Vsnaar is niet vettig en slipt niet en is op goede spanning.
              Uitlaat poort ook niet dichtgekoold
              heb goede vonk.
              Heb trouwens gewoon standaard setup, 50cc, sproeier 45, standaart uitlaat, alles standaard dus:)

Ik heb wel compressie maar weet niet of het voldoende is, ik kan met me vinger het vliegwiel rond draaien, en kan duidelijk voelen wanneer hij bij de compressie slag is.

Alvast bedankt!

xinix
              Bijdrager

zuigerveren niet versleten
                ?, aanslag onder je zuigerveren…anders groene polini koppelingsveertjes erin doen krijg je meer toeren, iets teveel in het begin maar na een km of 50 zijn ze uitgerekt en goed.

aerox hunter
                Topic starter

Zuigerveren zijn ook nieuw en er zit geen aanslag onder de veren.
                  Ik heb de groene trekveertjes al gebruikt, meer toeren maar komt nog niet goed vooruit.

FonS
                  Bijdrager

Wat is “langzaam” ? Als ik naar je naam kijk, kan ik begrijpen dat je teleurgesteld bent (scooters gewend?) . Een standaard Ciao presteert nu eenmaal barweinig.

bartklumpenaar
                    Bijdrager

ik heb zoiets ook gehad, bleek iets met de afstelling te maken hebben

aerox hunter
                      Topic starter

Weet je misschien nog wat het was? ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.

Zelf denk ik of de contactpunten verkeerd afgesteld (wat is nu precies de goede manier?)
                        Of de compressie, hoeveel compressie moet ik ongeveer hebben? Kan ik dit snel even testen?

xinix
                        Bijdrager

wat fons al zegt, het is nu eenmaal een slak standaard, ik weeg 110 en kom op een standaard niet eens van ze plek bwvs 😀 een vario steje is de oplossing, ook voor een standaard setup.

aerox hunter
                          Topic starter

Het is gewoon langzaam:P
                            Ik heb al jaren geen scooter meer en ik weet dat je dat niet met elkaar kan vergelijken.
                            Maar een vriend van mij heeft ook een ciao en die van hem trekt 10 x zo snel weg dan die van mij, en die is ook helemaal standaard.
                            Ik hoor mijn blokje toeren maken maar duurt lang voordat tie echt op gang komt.
                            Weet iemand hoe ik snel kan kijken of ik goede compressie heb??:)

Martino
                            Moderator

Dit vraagt echt om een filmpje. Wellicht wordt jou uitleg verkeerd geïnterpreteerd?
                              Bedoel je bijvoorbeeld dat hij op toeren komt maar iets door slipt zoals de v-snaar of koppelingssegmenten?

Doordat je contactpunten te kort staan zal je motortje juist wel goed op kunnen trekken, maar door trekken en top toeren heeft hij dan moeite mee. Je cp’s zullen wel goed staan dus.

Ik denk dat de meeste de compressie op gevoel meten. Draai met de hand aan je koppeling en probeer dit bijvoorbeeld eens te vergelijken met die vriend van jou die ook een originele Ciao heeft. Misschien dat je cilinderkop wel lekt. Hij kan dan bijvoorbeeld een wat fluitend geluid maken tijdens optrekken en beschrijft jou manier van traag optrekken mede.

aerox hunter
                              Topic starter

Ik zal morgen even een filmpje maken, misschien dat het dan iets duidelijker word;)
                                Alvast bedankt!!

Edit***

Ik heb een filmpje gemaakt en ik hoop dat jullie het een beetje kunnen horen, het blokje lijkt moeilijk op toeren te kunnen komen. vooral laatste stukje van het filmje.

xinix
                                Bijdrager

:lol Dat is het wel, misschien je punten wat afstellen, de een trekt beter op bij 0.40, al die torretjes zijn verschillend geen een is dezelfde, een 13/13 erop om te testen kan ook nog, bougie op 0.7, kopbouten nog een x aangedraaid, ik noem maar wat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.