- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 10 maanden geleden door Vespa doei.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juli 2021 om 21:38 #810975
hey allemaal
ik vroeg mij af of er iemand is die weet wat het toeren bereik is van een DR 43 evo en van een giannelli original power
ik heb er niks over kunnen vinden op dit forum
ter info
dit komt op een bewerkt elek bromblok uitgeboord naar 13 en inlaat bewerkt
boosters doorgetrokken en een standaard kopik ga inrijden met snorklok met 70 of 80 poelie
en standaard koppeling
na het inrijden gooi de vario eronder met 100mm en malossi variograag jullie reacties en opmerkingen
groet, Raimond
in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer6 juli 2021 om 09:16 #810985Ik denk dat er te weinig mensen frequent een toerenteller aansluiten, zodat er knappe waardes van
het toerentalbereik bestaan, en dat die dan ook nog met verschillende set-up genoteerd zijn.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 juli 2021 om 12:05 #810991De dr evo op mijn evo carters draaide bij de uitlaat test op top 10.300 toeren. Dus op een gemiddeld setup draaid ie wel rond de 9000 toeren.
6 juli 2021 om 14:03 #810992mooi heren
indicatie geven kan ik ook zeker wat mee
de hoop is om ergens rond de 9000 en 10000 uit te kunnen komen
jammer dat ik de cilinder nog niet binnen heb
dan pas kan ik met de inlaat timing gaan rekenen om dit er op aan te passen net als de kop/verbranding ruimte en eventueel vulplaatjeuiteraard ook het hele zooitje balanceren
heb geen zit dat me bloed gaat schuimen als ik een stukje ga knallenwellicht dat er meer mensen zijn die hier hun ervaringen kunnen delen
groet Raimond
in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer6 juli 2021 om 14:13 #810993Vario rijden=veel toeren draaien.
Waarom niet gekozen voor een duurzame aluminium met chroomwand cilinder?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.6 juli 2021 om 14:48 #810996ik snap je reactie
wel is het zo dan ik erniet super veel mee rij
denk aan hooguit 2500 per jaar dus meen ik de slijtage voor lief
er daarbij komt ook nog dat deze opa naar 24 haar weer ga vario rijden en niet konstand aan het gas hangt
meer om de scooter jongeren af en toe te laten verbleken als ik even naar de supermarkt ga
ben danwel 49 maar blijf een kleuter
misschien nog wel eens een chroom maar dan 46 in een evo of roterend
groet Raimond
in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.