Vespa-Ciao.NL
:: toeren bereik

Home Forums Techniek Opvoeren toeren bereik

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa doei
    Topic starter

hey allemaal

ik vroeg mij af of er iemand is die weet wat het toeren bereik is van een DR 43 evo en van een giannelli original power

ik heb er niks over kunnen vinden op dit forum

ter info
      dit komt op een bewerkt elek bromblok uitgeboord naar 13 en inlaat bewerkt
      boosters doorgetrokken en een standaard kop

ik ga inrijden met snorklok met 70 of 80 poelie
      en standaard koppeling
      na het inrijden gooi de vario eronder met 100mm en malossi vario

graag jullie reacties en opmerkingen

groet, Raimond

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Wim
      Bijdrager

Ik denk dat er te weinig mensen frequent een toerenteller aansluiten, zodat er knappe waardes van
        het toerentalbereik bestaan, en dat die dan ook nog met verschillende set-up genoteerd zijn.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

speedbuxy
        Bijdrager

De dr evo op mijn evo carters draaide bij de uitlaat test op top 10.300 toeren. Dus op  een gemiddeld setup draaid ie wel rond de 9000 toeren.

Vespa doei
          Topic starter

mooi heren
            indicatie geven kan ik ook zeker wat mee
            de hoop is om ergens rond de 9000 en 10000 uit te kunnen komen
            jammer dat ik de cilinder nog niet binnen heb
            dan pas kan ik met de inlaat timing gaan rekenen om dit er op aan te passen net als de kop/verbranding ruimte en eventueel vulplaatje

uiteraard ook het hele zooitje balanceren
            heb geen zit dat me bloed gaat schuimen als ik een stukje ga knallen

wellicht dat er meer mensen zijn die hier hun ervaringen kunnen delen

groet Raimond

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Wim
            Bijdrager

Vario rijden=veel toeren draaien.

Waarom niet gekozen voor een duurzame aluminium met chroomwand cilinder?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Vespa doei
              Topic starter

ik snap je reactie
                wel is het zo dan ik erniet super veel mee rij
                denk aan hooguit 2500 per jaar dus meen ik de slijtage voor lief
                er daarbij komt ook nog dat deze opa naar 24 haar weer ga vario rijden en niet konstand aan het gas hangt
                meer om de scooter jongeren af en toe te laten verbleken als ik even naar de supermarkt ga
                ben danwel 49 maar blijf een kleuter :mrgreen:

misschien nog wel eens een chroom maar dan 46 in een evo of roterend

groet Raimond

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.