- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 8 maanden geleden door Flippo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 juli 2015 om 13:04 #185176
Hoi
Ik heb enkele maanden geleden een Vespa Si gekocht ter vervanging van mijn Ciao. De Si reed op zich goed veel sneller dan ongeveer 20 km ging hij niet.
Ik heb de poelie (90) vervangen voor een 80. Daardoor reed hij sneller, maar trok hij uiteraard langzamer. Met beetje afstellen, carburateur schoonmaken etc, reed hij 25.Ik wil de SI liefst 30 laten rijden met de 90 poelie, zodat hij wat beter trekt. Na veel gelezen te hebben op dit forum dacht ik dat een citypower uitlaat en een grotere carburateur mij wel zouden helpen. Helaas.
De originele uitlaat was aan vervanging toe en is vervangen door een Citypower. Vreemd genoeg maakte dit in snelheid niets uit. Ik dacht wel wat te winnen door de carburateur (12/7) te vervangen voor een 13/13 maar ook dit maakt niets uit.
Ik ben geen ervaren sleutelaar, dus het blok uit elkaar halen en dingen als vijlen waag ik met liever niet aan.
Het lijkt wel of hij begrensd is. Hebben jullie nog tips??5 juli 2015 om 13:22 #202450Met een city power en poelie 80 en 13/13 mm carburateur zou hij goed moeten optrekken en de 30 a35 km per uur kunnen Halen.
Poeie 90, Tja. Je trekt wel iets harder op maar dat is maar een kort moment.
Het word pas leuk als je setup veel toeren toe laat. Dan trekt hij langer door, nu is het maar een klein momentje.Hij is niet begrenst.
Ik denk dat er iets mis is in je blokje en denk dat je zuigerveren versleten zijn en/of je uitlaatpoort dicht gekoold zit.
Het kan geen kwaad je ontsteking af te stellen(deze verloopt na verloop der tijd).5 juli 2015 om 13:34 #202451Bedankt voor je reactie. Ik dacht hetzelfde, dus heb zuiger met veren onlangs laten vervangen. Uitlaatpoort is niet dichtgekoold. Heb ik gecontroleerd.
5 juli 2015 om 14:34 #202452Je hebt er hoogwaarschijnlijk de orginele snorvertanding er nog inzitten.
Je vind hier in de Te Koop afdeling vast wel een gebruikte bromklok, en anders moet je even een Gezocht advertentie aanmaken.
Dan haal je de 40 wel. Wel weer iets harder als je wilt helaas.
5 juli 2015 om 15:02 #202453Met linksstaande setup ga ik 40 km/h, en op de rollerbank maar 34 km/h omdat hij gaat viertakten met gas vol open. Dit ligt aan een te grote sproeier, maar dat is verder niet echt relevant. 🙂
8 juli 2015 om 11:47 #202454Wat je ook kunt doen is een bromblok monteren en dan met snor vertanding en poullie 90 blijven rijden. Dan zul je hard optrekken en makkelijk de 30/35 halen. Met die setup rij ik op een van mijn dagelijkse brommers.
Het klinkt iig alsof je een begrenst blok hebt. (Een hardstalen bus in de inlaat) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.