- Dit onderwerp bevat 338 reacties, 45 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 mei 2006 om 17:19 #441320
Jelle89hansieb :
Jelle89 :
ik ook niet hoor, maar iedereen moet het tog leren als ie het erop wil hebben en als ie wil dat het goed loopt EN goed BLIJFT lopen..Daarom is vooronderzoek ook belangrijk. Hoe werkt iets…..
Dit heb ik wel geleerd in de loop van de jaren, hoe werkt een vario, hoe werkt een vespa motor, hoe werkt een pc, hoe werkt dit hoe werkt dat. Dit leer je door onderzoek en dit meestal in de praktijk te brengen.
En het is niet om je af te zeiken tim maar ik heb gewoon het gevoel als of je een beetje zit aan te kloten. Je kan veel leren van het forum zet die kennis dan ook om naar praktijk.
precies, ik wist niets van fietsen af, daar mee begonnen..nou weet ik er Bijna alles van..toen kreeg ik een vespa..liep goed, nog steeds niet veel aan gehad, maar ik wou wel weten hoe dat blokje in elkaar zat, dus daarom een si gekocht, helemaal gemaakt, en binnekort wordt ie weer verkocht, niet dat ik dat graag wil ofzo, maar het moet gewoon van me ouders..omdat hier al veeeels te veel fietsen staan..(andere hobby..:P..)
en ja, je kan heeeel veel leren van dit forum, als iets het niet doet kan je het hier vragen of gewoon doen zoals het in een how to staat..super makkelijk, maar dan moet je het alleen nog in praktijk waarmaken..;)..
13 mei 2006 om 17:39 #441321timschilders :
hij zit er nu op.
loopt echt slecht.1e :top is echt laag, had even heel het gas open gedraait en ik kom niet eens boven de 40.
2e : optrekken waardeloos, slechter als met 95 poulie. ook de boosts die ik had met poulie zijn weg
3e : als ik gas geef maakt die een klapperend geluid. hier stoor ik me nog het ergste aan
4e : ook als ie klappert valt ie wat trug in ”snelheid”.weet iemand waar dit aan kan ligge?
EDIT :
ben er achter gekomen dat mijn zelfborgend m8 moertje elke keer los draaid. weer vast gedraaid en na 2 min weer wat losser want dan loopt die niet meer stationair
wat kan ik dan hier aan doen?
een zelfborgen m8 moerjte dat los draaid –> trilt?? Waar zit die?/ want als het van het trillen komt dan is er dus uitaard iets mis met de bout (of waar hij ook op mag zitte) waar dei op zit.. want een zelfborgend moertje is dus uiteraard om DAT tegen te gaan. En geloof mij… want met mijn supersnel versltijende v snaren heb ik regelmatig dan mijn malossi blok ongelimiteerd kan draaien en die moertjes houden dat wel. Want heb mijn blok daarmee vastgezet en ook mijn koppeling…
Maar hoeoz zou ie nie meer stationair draaien?? of heeft dees met die vario te maken want daar heb ik weinig verstand van :P. Ik weet alleen dat met je poelie die problemen goed kunnen liggen dat je vsnaar te slap staat
14 mei 2006 om 02:31 #441322Jij hebt echt veel ellende met dat ding he?
Beter had je je bravo heel gelaten en er een nl teken ingeslagen, dan bleefie tenminste rijden:)
Heb je dat moertje heel vaak angedraaid? Na 2 a 3 keer verliestie zijn borgend vermogen echt wel, dat plastic slijt dan gewoon in en word gewoon schroefdraad…
Gewoon ff nieuwe pakken dus:)
14 mei 2006 om 13:24 #441323ja, gebruik elke keer een ander velfborgend moertje. moet ook, want anders werkt dat borg ding niet meer goed.
ik heb de moer nu stevig vast gedraaid, slaat nu niet meer echt aan.
ik denk dat het spietje is. toen ik de voorvario erop zette dat die toen wat losser is gaan zitten en onder het rijden naar de klote is gegaan, want hij maakte een knarend geluid toen ik gas terug gaf. dus is ie een stukje afgebroken ofzo. en daarom liep ie ook niet stationair.maandag even kijken of het aan het spietje ligt.
ja die bravo moest ik gewoon eigenlijk houden, jammer dat het een belg was. liep echt geweldig dat ding.
maar op een duur ben je uitgekeken op zo’n dingeerst had ik een si, vond ik daarna saai,
daarna een bravo gekocht. ook na een tijd niks meer aan.
toen een sloop ciao gekocht en die in onderdelen verkocht.
toen een si met vario gekocht en ook in onderdelen verkocht,
toen een citta gekocht met een verneukt blok, moet ik nog een keer maken. vond citta toen in een keer weer saai en wou weer een ciao.als je eenmaal iets hebt wil je weer iets anders
15 mei 2006 om 16:36 #441326nou, het k*t brommertje liep weer.
kraakt nog wel.
lag niet aan de vario. bougie was vet 😕 terwijl die nog geen 1,5 week oud is!
3 bougies geprobeert. NGK b5hs, NGK b8hs, champion L85(autobougie korte schacht)
allemaal slaan ze vet, alleen de b8hs hielt het langste uit, maar is nu al weer kapot.
wat kan het nou zijn dat zelfs de b8 zo snel kapot gaat? terwijl het een ding is die vrij koud blijft altijd.
ook heb ik net de schroefdraad van die cilinderkop kapot gedraait:(15 mei 2006 om 17:24 #441327probeer eens een andere bobine.. soms verneuken die ook bougies waar je bij staat
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 mei 2006 om 19:16 #441328oke, even een andere bobine regelen dus. alleen heb ik geen cp bobine’s meer liggen
alleen elec bobinesmoet ook nog een nieuwe/andere cilinder kop regelen. of valt het nog te maken als de tapdraad voor de bougie helemaal naar de klote is? bougie blijft er niet vast meer in zitten
ik had 5 min met de b8hs gereden en de vario trok voor geen meter op. slechter als met poulie 95.
maar de brommerboer zij dat ngk bougies gewoon rot zijn met opgevoerde blokjes. dat die binnen 2 weken kapot zijn. en dat je een champion moet kopen. klopt dat ook dat ngk slecht is?
15 mei 2006 om 19:46 #441329Tim, ik wil wel een cp tegen een elek. bobine ruilen?
Volgens mij zijn ngk bougies niet zo slecht, champion is wel het ‘huismerk’ van vespa ciao, dwz die zitten er standaard op.
15 mei 2006 om 20:20 #441330nee ed, die elec ontstekings bobine is voor mijn andere blok dat op de kick citta zit, die zou ik dan alleen gebruiken om te testen. kijken of het daar aan lag.
ja volgens mij is ngk gewoon goed, want de meeste brommerboeren bieden ngk aan, dat komt ook omdat die goedkoper in inkoop zijn. zou ook niet normaal zijn als een bougie om de 2 weken kapot is, de meeste rijden hier toch met ngk?
15 mei 2006 om 23:01 #441331Edjuh :
Tim, ik wil wel een cp tegen een elek. bobine ruilen?Volgens mij zijn ngk bougies niet zo slecht, champion is wel het ‘huismerk’ van vespa ciao, dwz die zitten er standaard op.
niet waar hoor! :! zoieso vanaf 2001 is het allemaal ngk wat std op je ciao zit als je hem nieuw koopt. enne die die ngk met hittegraad 8 houd het zeker wel lang uit.. ik heb er geen shizzle mee iig
succes
Mike22 mei 2006 om 19:12 #441362Tim niet spammen flikker het dan in 1 post, 5 post achter elkaar kan niet! laat dat duidelijk zijn.
22 mei 2006 om 19:40 #441363timschilders :
ja hans, dat snap ik ook wel, maar als ik de heletijd een post edit, dan komt die niet in de lijst van 10 te staan ofzo. en dan kan ik reacties zoizo vergeten, dat snap je wel.
ook zit tussen enke post wel een dag of 5 uur.
en als ik edit dan krijg ik zoizo geen reacties, reacties vallen altijd tegenIs over gesproken, laat het voor mensen duidelijk zijn geen 5 post’s achterelkaar flikkeren vraag het dan maar in het kleine vragen topic of iemand nog een oplossing heeft of pleur alles in je laatste reactie!
Nu geen offtopic meer.
22 mei 2006 om 19:47 #441364post 1 :
oke, kan het ook zijn dat de cp punten op 0,35 staan? want volgens mij had ik ze expres op 0,35 gezet dat die zeker vonkte, en ik heb ze niet meer verandert naar 0,45.
kan het dat het daardoor de bougies kapot gaan?post 2 :
als ik de bougie buiten de cilinder haal en tegen de cilinderkop aandruk vonkt die wel
en als ie erin zit doet ie niks!
hij krijgt wel benzine want hij is vettig alsik hem eruit haal, compressi ook zat
wat kan het nou zijn?edit:
heb de bougie droogestoken boven de kookpit en er weer ingedaan, hoorde een keer puw van dat die een keer vonkte maar daarna weer niet,
rotdingpost 3 :
heb een nieuwe bougie gekocht, loopt nu weer goed,
maar wat kan het allemaal zijn waarom ze steeds kapot gaan? buiten de bobine om?post 4 :
heb nu weer op de ciao gereden. starte goed. reed ook redelijk goed, trilde wel nog hard, wel minder, maar nog steeds bij het stuur.de vario bouwd totaal geen toeren op, hetzelfde als met poulie. dus het zal wel aan de achterkoppeling liggen
laatste post
heb nu een poulie 80 gekocht+ de snaar.nog steeds als een gek trillen
dacht dat eht over toeren waren door de 95 poulie, maar niet dus.
nu maar die prijsvraag winnen voor die kruk
want denk dat daar iets mis zit.dit heb ik gedaan om dat de admins er last van hadden, dus heb het allemaal in een post gegooit.
12 juni 2006 om 15:10 #441430alle nieuwe updates komen in de eerste post, ik laat het wel weten als er iets nieuws is.
hiero :
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2244&d=028 juni 2006 om 13:15 #441652heb nu een digi teller, dus kon kijken hoe hard die liep.
kon er niet alles uithalen want kwam een bocht en heb +/- 55 gehaald, maar hij ging nog veel langer door volgens mij.ook heb ik een zadelveer:D:D oo wat zit dit lekker.
heb weer een nieuwe kleur! kleur zeg ik nog niet maar ik ben af gehaakt van blauw metallic omdat er steeds meer kwamen met die kleur
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.