Vespa-Ciao.NL
:: tim’s evolution fabrizi ciao

Home Forums Perso’s Projecten tim’s evolution fabrizi ciao

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Topic starter

hij is nog lang niet af, moet nog zo veel aan gebeuren. heb er net op gereden. rijd eigenlijk voor geen ene flicker.

mijn setup :
      50cc dr snel
      speedengine
      std kruk
      proma badsnake
      13/13
      poulie 95

vriend zijn setup :
      50cc standaard
      std carter
      std kruk
      polini top one
      13/13
      poulie 95

en hij rijd me er gewoon dik uit! zeker 10 km/h harder. er zit gewoon iets mis, die van hem trilt helemaal niet! en met die van mij is het gewoon niet meer uit te houden. kan het zijn dat die zo zacht rijd omdat speedengine en 50cc niet samen kan? dat die teveel benzine aan sleurt en dat die 50cc dat niet aan kan? en daardoor ook gaat trillen?

@ ik vind de top one zoizo niet zo’n geweldige uitlaat. prestaties waren nog slechter.
      @ ik ga zeker geen ander achterlicht erop doen, dit is gewoon een nieuw model achterlicht

timschilders
      Topic starter

jeee! 70cc polin w-poort hangt eronder. nieuw zuigertje voor gekocht.
        moet alleen nog worden ingereden. 80 km ofzo.
        maar trillen is overtoeren, denken de meeste.
        kan ook wel met poulie 95 op speedengine en 70cc polini.
        dus nu een ander vsnaartje halen en de vario erop gooien,
        alleen wel met orginele voorvario:( geen geld voor andere shit.
        hopen dat ik dan geen overtoere heb

Edjuh
        Bijdrager

Ik zou er een poulie klok op gooien!

En die zuiger moet wel wat langer ingereden worden volgens mij! Helemaal met imi shit moet je voorzichtig zijn.

Komen de poorten van de zuiger en de cilinder een beetje overeen?

timschilders
          Topic starter

ben juist heel blij met de zuiger. de lange horizontale poort is precies hetzelfde als bij de orginele.
            enige verschil is dat de imi 2 gaten op een plaats heeft zitten en de orgi heeft op die plek 2 inhammen.

maar hoezo poulie houden? ik weet dat std voorvario minder is op zo’n setup, maar heb geen geld voor mallo of polini. heb het er trouwens ook niet voor over. maar zo slecht rijd het denk ik ook iet met orgi voorvario.

h72-ciao
            Bijdrager

dat trillen kan ook komen omdat je geen zadelveer erin hebt heb ik ook wel eens gehad 😕

timschilders
              Topic starter

trillen is alleen bij mijn handen( bij het stuur dus)

Edjuh
                Bijdrager

timschilders :
                  ben juist heel blij met de zuiger. de lange horizontale poort is precies hetzelfde als bij de orginele.
                  enige verschil is dat de imi 2 gaten op een plaats heeft zitten en de orgi heeft op die plek 2 inhammen.

Dat is mooi, ik zei ook niet dat het een strontzuiger is, ik ben er zelf ook blij mee.

maar hoezo poulie houden? ik weet dat std voorvario minder is op zo’n setup, maar heb geen geld voor mallo of polini. heb het er trouwens ook niet voor over. maar zo slecht rijd het denk ik ook iet met orgi voorvario.

Probeer het met vario zou ik zeggen, jij zegt dat je de 70 er mee kan halen, volgens mij is dat onmogelijk maargoed, als het echt zo is dan heb je niet echt een malossi/polini ding nodig.

Als je te sloom gaat naar je zin dan knal je lekker de poulieklok er op(met 80 poulie die je in dat gat niet kan krijgen:o ).

barry
                  Donateur

de vario zal het stukken beter doen dan de pouliekes.Neem je gewichtjes niet te zwaar & monteer de gele trekveren van malossi.
                    Bye bye scooters;)

timschilders
                    Topic starter

ik denk ook dat ik moeilijk de 70 ga halen met orgi vario maar ik denk na een paar aanpassingen hier en daar dat het wel moet gaan lukken. sommige mensen die met orginele voorvario op een snel setupje hebben gereden vonden dat de vario het toch nog redelijk deed. ik geef toe dat de multivar en die zooi een stuk sneller is. denk dat het 10 km/h op top gaat schelen. doe het ook meer voor het optrekken. snelheid geeft me eigenlijk niet zo’n superkick.

was even de cilinder in aan het rijden en hij doet het lekker! kan dan wel niet op top rijden maar optrekken uit stilstand is nu echt goed. eerst had ik ook maar een boost en dat was bij de 15 km/h. nu heb ik er 2:P rond de 35 gaat die nog een keer door! maar durf nog niet boven de 40 te gaan rijden.

timschilders
                      Topic starter

nou, vario zat erop. totdat die eraf knalde.

eerst een 13×950 vsnaar gehaald, was veel te kort, schijven konden niet meer bij elkaar.
                        daarna omgeruild voor een 975. paste goed.
                        oke voorvario erop. geborgt en klaar is kees.
                        dus ga even rijden. trok slecht, of ja poulie 95 trok beter. kon ook niet gas open knallen ivm inrijden.

ook hoorde ik een gek knarsend geluid, na 1 min rijden knalt in een keer de vario eraf, alle rolletjes door de straat 🙁

bleek dat de ijzeren plaat die voorop zit uigelurkt is, erhoort een rechte hoek in te zitten, die was nu gewoon helemaal rond.

morgen even lassen en dan kan ik weer voorruit

timschilders
                        Topic starter

hij zit er nu op.
                          loopt echt slecht.

1e :top is echt laag, had even heel het gas open gedraait en ik kom niet eens boven de 40.
                          2e : optrekken waardeloos, slechter als met 95 poulie. ook de boosts die ik had met poulie zijn weg
                          3e : als ik gas geef maakt die een klapperend geluid. hier stoor ik me nog het ergste aan
                          4e : ook als ie klappert valt ie wat trug in ”snelheid”.

weet iemand waar dit aan kan ligge?

EDIT :

ben er achter gekomen dat mijn zelfborgend m8 moertje elke keer los draaid. weer vast gedraaid en na 2 min weer wat losser want dan loopt die niet meer stationair

wat kan ik dan hier aan doen?

barry
                          Donateur

je kent geen …………..van een vario volgens mij.

Jelle89

ik ook niet hoor, maar iedereen moet het tog leren als ie het erop wil hebben en als ie wil dat het goed loopt EN goed BLIJFT lopen..

hansieb
                              Moderator

Jelle89 :
                                ik ook niet hoor, maar iedereen moet het tog leren als ie het erop wil hebben en als ie wil dat het goed loopt EN goed BLIJFT lopen..

Daarom is vooronderzoek ook belangrijk. Hoe werkt iets…..

Dit heb ik wel geleerd in de loop van de jaren, hoe werkt een vario, hoe werkt een vespa motor, hoe werkt een pc, hoe werkt dit hoe werkt dat. Dit leer je door onderzoek en dit meestal in de praktijk te brengen.

En het is niet om je af te zeiken tim maar ik heb gewoon het gevoel als of je een beetje zit aan te kloten. Je kan veel leren van het forum zet die kennis dan ook om naar praktijk.

timschilders
                                Topic starter

ik heb nu 3 vario’s gehad, 2 liepen gewon goed. weet best hoe een vario in elkaar zit.
                                  dit is gewoon een stront ding. barry zeg dan wat er fout zit, moer zit nu wel goed vast en hij komt nou niet eens meer op toeren

edit : hans, wat bedoel je nou met aan te kloten:|
                                  en over wat jij zegt pracktijk, ik zit nog meer aan de k** vespa’s te kloten dan iemand anders.
                                  schiet allemaal neit op

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 339)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.