- Dit onderwerp bevat 338 reacties, 45 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 november 2006 om 01:04 #443521
:!:!:!:!
De kickstartketting HOORT! slap te hangen!
Bij een SuperBravo/Avanti KAN! je blok geeneens naar voren/achteren!
Als ie te strak staat gaat ie tijdens het rijden “in je krukas happen” en dan trek je ‘m hélemaal aan flenters hoor!
M.A.W. je blok MOET! naar achteren….
Enneh, “dipje” moet je verhelpen, beste is daarvoor idd. een snelle poelie te halen, daarvoor kun je makkelijker andere gewichten kopen…..
Maarreh, vario RULIO!:rules
Welcome @ the VarioVespaClub….!:)
(in de begintijd van m’n site,1998 ongeveer was ik vrijwel uniek met die zooi, nu heb iedereen het!:D)Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!20 november 2006 om 01:07 #443522Straks rijden we ook allemaal op PRO race caminos japie! 😀
20 november 2006 om 12:31 #443526😀
Kom maar op, ik lust jullie allemaal RAUWW!:D :duivelGelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!20 november 2006 om 14:36 #443527iaccaloco :
:!:!:!:!De kickstartketting HOORT! slap te hangen!
Bij een SuperBravo/Avanti KAN! je blok geeneens naar voren/achteren!
Als ie te strak staat gaat ie tijdens het rijden “in je krukas happen” en dan trek je ‘m hélemaal aan flenters hoor!
M.A.W. je blok MOET! naar achteren….
Enneh, “dipje” moet je verhelpen, beste is daarvoor idd. een snelle poelie te halen, daarvoor kun je makkelijker andere gewichten kopen…..
Maarreh, vario RULIO!:rules
Welcome @ the VarioVespaClub….!:)
(in de begintijd van m’n site,1998 ongeveer was ik vrijwel uniek met die zooi, nu heb iedereen het!:D)toen die bij mij slap hing schoot hij over. dus als ik kickte trapte ik dus door waardoor hij over het tandwiel schuurde. dus je raad me aan om het blok iets naar achter te zetten?
en over het dipje, wat bedoel je met snelle poulie? bedoel je dus een multivar of een speedcontrol?
ja ik was van plan om binnekort een multivar aan te schaffen. moet alleen nog ff sparen nu ik de 42mm polini evo heb aangeschafd.
maar ik was aan het twijfelen tussen de overdrive kit+gele drukveer of een komplete multivar aan te schaffen. maar nu hoorde ik in een ander topic dat de overdrive kit even hard ging en nog harder trekte:O. en dat overschakkelen van de overdrive kit leek me ook wel vet! wat raden jullie mij aan?en japie, ik rij al een anderhalf jaar met vario op de standaard citta;)
heb ondertussen al 4 vario setjes gehad24 november 2006 om 17:27 #443588Update 24-11-06 polini 42mm alu
nieuwe cilinder binnen:D
en ook niet de minste , de polini 42mm alu evo.
foto’s :

leuk die tekst op de door hierboven:con

geen krassen, geen stootrand, geen gekke vlekken van de nyscasil wand, ziet er gewoon goed uit.
alleen mist een zuigerveer. heb ik net bij jmpb besteld. van de week ermaar een keer opbouwen;)25 november 2006 om 16:58 #443620heb net even een stuk gereden, lange weg.
top die ik gehaald heb is 62 met heel, heel veel wind tegen. vind ik erg netjes met originele voorvario en 100m schijven.
volgende week of over 2 weken zit de polini 42mm eronder en mischien wel een multivar:D.
dan ook een keer testen met wind mee, de 75 zou wel moeten lukken:Dhij trild nu vrij veel maar dat komt door de overtoeren op top door de originele voorvario.
jullie horen nog wel;)
1 december 2006 om 23:37 #443737nieuwe zuigerveren waren binnen.
ik erop gezet , dit ging goed. toen ff gestoeid met de piston clipjes.
ze zaten erin, toen wou ik de zuigerveren goed doen.
en wat ik toen zag:O allebij afgebroken.
de gleufjes van de zuigerveren waren zo vies dat de veren niet makkelijk konden bewegen, dus een keer tegen de tafel aan slaan en ze waren afgebroken:(nu laat ik hem een paar weken uit elkaar liggen en koop ik meteen een multivar samen met de zuigerveren.
heb nu wel een zijstandaardje gemonteerd
2 december 2006 om 03:14 #443738Dom 😐 hoe de fok breek je 42 alu zuigerveren die krengen zijn zo groot.
2 december 2006 om 03:47 #443739timschilders :
dus een keer tegen de tafel aan slaan en ze waren afgebroken:(zo doe je dat dus :lol
2 december 2006 om 11:27 #443740hansieb :
Dom 😐 hoe de fok breek je 42 alu zuigerveren die krengen zijn zo groot.groot? ikvond het maar prilige zuigerveren, die van andere 70cctjes waren ook wat dikker.
8 december 2006 om 22:02 #443931Update 8-12-06 Malossi Multivar :
jaja, hij is binnen!:D de malossi multivar. ziet er goed uit, hoeft niet meer afgewerkt te worden.
ook meteen test rollen bij gepakt (6.6 g – 9.5g)
ook stuurschuim en een nieuwe tankdop, en natuurlijk 2 polini 42mm alu zuigerveren:D
heb het allemaal inelkaar gezet en na 3 keer kicken liep hij:D. erg mooi stationair. terwijl hij met originele voorvario en originele drukveer heel erg hoogstationair liep.
ik heb er nu de 1 na zwaarste rol in gedaan, de zwaarste was 9.5 g. deze weet ik niet, want heb geen weegschaal maar zal wel rond de 8.5 g zitten. deze gebruik ik voor het inrijden. maar ik vind dat hij slechter trekt dan met originele voorvario! moet er nu lichter in of moeten ze nog zwaarder(gele drukveer zit erin)?foto’s :

de ciao.
van de voorkant.
de vario+multivar:D:D
de multivar.
de 42mm polini alu:D
nieuw stuurschuimwat vinden jullie ervan? kwa setup dan. in de kerstvakantie word hij gespoten. ik zit te twijfelen tussen bourdeux rood metallic of paars metallic.
paars metallic hebben we liggen, ook bourdeux rood maar daarvan geen metallic.reacties:D
8 december 2006 om 22:27 #443933ziet er leuk uit alleen je vario na t inrijde toch maar ff afstelle want die rolle lijken me erg zwaar…
8 december 2006 om 22:30 #443934omdat die rollen zo zwaar zijn gaat de vario met gas geven direct varieren, oftewel met optrekken trek je niet optimaal op. dit is wel gewoon prima met inrijden.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 december 2006 om 23:11 #443941zeer mooie brommer! onderdelen van kwaliteit
9 december 2006 om 00:14 #443944Complimenten, mooi spul!
Wel tijd om die oranje plaat er af te slopen, wanneer komt je kenteken?
En verzorg die HM goed he.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.