Vespa-Ciao.NL
:: tim’s evolution fabrizi ciao

Home Forums Perso’s Projecten tim’s evolution fabrizi ciao

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 339)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

iaccaloco
    Bijdrager

:!:!:!:!

De kickstartketting HOORT! slap te hangen!

Bij een SuperBravo/Avanti KAN! je blok geeneens naar voren/achteren!

Als ie te strak staat gaat ie tijdens het rijden “in je krukas happen” en dan trek je ‘m hélemaal aan flenters hoor!

M.A.W. je blok MOET! naar achteren….

Enneh, “dipje” moet je verhelpen, beste is daarvoor idd. een snelle poelie te halen, daarvoor kun je makkelijker andere gewichten kopen…..

Maarreh, vario RULIO!:rules

Welcome @ the VarioVespaClub….!:)
      (in de begintijd van m’n site,1998 ongeveer was ik vrijwel uniek met die zooi, nu heb iedereen het!:D)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

hansieb
      Moderator

Straks rijden we ook allemaal op PRO race caminos japie! 😀

iaccaloco
        Bijdrager

😀
          Kom maar op, ik lust jullie allemaal RAUWW!:D :duivel

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

timschilders
          Topic starter

iaccaloco :
            :!:!:!:!

De kickstartketting HOORT! slap te hangen!

Bij een SuperBravo/Avanti KAN! je blok geeneens naar voren/achteren!

Als ie te strak staat gaat ie tijdens het rijden “in je krukas happen” en dan trek je ‘m hélemaal aan flenters hoor!

M.A.W. je blok MOET! naar achteren….

Enneh, “dipje” moet je verhelpen, beste is daarvoor idd. een snelle poelie te halen, daarvoor kun je makkelijker andere gewichten kopen…..

Maarreh, vario RULIO!:rules

Welcome @ the VarioVespaClub….!:)
            (in de begintijd van m’n site,1998 ongeveer was ik vrijwel uniek met die zooi, nu heb iedereen het!:D)

toen die bij mij slap hing schoot hij over. dus als ik kickte trapte ik dus door waardoor hij over het tandwiel schuurde. dus je raad me aan om het blok iets naar achter te zetten?

en over het dipje, wat bedoel je met snelle poulie? bedoel je dus een multivar of een speedcontrol?
            ja ik was van plan om binnekort een multivar aan te schaffen. moet alleen nog ff sparen nu ik de 42mm polini evo heb aangeschafd.
            maar ik was aan het twijfelen tussen de overdrive kit+gele drukveer of een komplete multivar aan te schaffen. maar nu hoorde ik in een ander topic dat de overdrive kit even hard ging en nog harder trekte:O. en dat overschakkelen van de overdrive kit leek me ook wel vet! wat raden jullie mij aan?

en japie, ik rij al een anderhalf jaar met vario op de standaard citta;)
            heb ondertussen al 4 vario setjes gehad

timschilders
            Topic starter

Update 24-11-06 polini 42mm alu

nieuwe cilinder binnen:D
              en ook niet de minste , de polini 42mm alu evo.
              foto’s :

leuk die tekst op de door hierboven:con

geen krassen, geen stootrand, geen gekke vlekken van de nyscasil wand, ziet er gewoon goed uit.
              alleen mist een zuigerveer. heb ik net bij jmpb besteld. van de week ermaar een keer opbouwen;)

timschilders
              Topic starter

heb net even een stuk gereden, lange weg.
                top die ik gehaald heb is 62 met heel, heel veel wind tegen. vind ik erg netjes met originele voorvario en 100m schijven.
                volgende week of over 2 weken zit de polini 42mm eronder en mischien wel een multivar:D.
                dan ook een keer testen met wind mee, de 75 zou wel moeten lukken:D

hij trild nu vrij veel maar dat komt door de overtoeren op top door de originele voorvario.

jullie horen nog wel;)

timschilders
                Topic starter

nieuwe zuigerveren waren binnen.
                  ik erop gezet , dit ging goed. toen ff gestoeid met de piston clipjes.
                  ze zaten erin, toen wou ik de zuigerveren goed doen.
                  en wat ik toen zag:O allebij afgebroken.
                  de gleufjes van de zuigerveren waren zo vies dat de veren niet makkelijk konden bewegen, dus een keer tegen de tafel aan slaan en ze waren afgebroken:(

nu laat ik hem een paar weken uit elkaar liggen en koop ik meteen een multivar samen met de zuigerveren.

heb nu wel een zijstandaardje gemonteerd

hansieb
                  Moderator

Dom 😐 hoe de fok breek je 42 alu zuigerveren die krengen zijn zo groot.

Nick_orginelli
                    Bijdrager

timschilders :
                      dus een keer tegen de tafel aan slaan en ze waren afgebroken:(

zo doe je dat dus :lol

timschilders
                      Topic starter

hansieb :
                        Dom 😐 hoe de fok breek je 42 alu zuigerveren die krengen zijn zo groot.

groot? ikvond het maar prilige zuigerveren, die van andere 70cctjes waren ook wat dikker.

timschilders
                        Topic starter

Update 8-12-06 Malossi Multivar :

jaja, hij is binnen!:D de malossi multivar. ziet er goed uit, hoeft niet meer afgewerkt te worden.
                          ook meteen test rollen bij gepakt (6.6 g – 9.5g)
                          ook stuurschuim en een nieuwe tankdop, en natuurlijk 2 polini 42mm alu zuigerveren:D
                          heb het allemaal inelkaar gezet en na 3 keer kicken liep hij:D. erg mooi stationair. terwijl hij met originele voorvario en originele drukveer heel erg hoogstationair liep.
                          ik heb er nu de 1 na zwaarste rol in gedaan, de zwaarste was 9.5 g. deze weet ik niet, want heb geen weegschaal maar zal wel rond de 8.5 g zitten. deze gebruik ik voor het inrijden. maar ik vind dat hij slechter trekt dan met originele voorvario! moet er nu lichter in of moeten ze nog zwaarder(gele drukveer zit erin)?

foto’s :

de ciao.

van de voorkant.

de vario+multivar:D:D

de multivar.

de 42mm polini alu:D

nieuw stuurschuim

wat vinden jullie ervan? kwa setup dan. in de kerstvakantie word hij gespoten. ik zit te twijfelen tussen bourdeux rood metallic of paars metallic.
                          paars metallic hebben we liggen, ook bourdeux rood maar daarvan geen metallic.

reacties:D

Marcc
                          Bijdrager

ziet er leuk uit alleen je vario na t inrijde toch maar ff afstelle want die rolle lijken me erg zwaar…

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

omdat die rollen zo zwaar zijn gaat de vario met gas geven direct varieren, oftewel met optrekken trek je niet optimaal op. dit is wel gewoon prima met inrijden.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

hannesjeuh
                              Bijdrager

zeer mooie brommer! onderdelen van kwaliteit:thumb

Edjuh
                                Bijdrager

Complimenten, mooi spul!

Wel tijd om die oranje plaat er af te slopen, wanneer komt je kenteken?

En verzorg die HM goed he.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 339)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.