Stationair uitvallen en toeren hangen.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stationair uitvallen en toeren hangen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Hallo V-C Leden,

Heb het volgende probleem met mn vespa Si snorbrommer:
      deze loopt niet stationair, hij loopt erg zenuwachtig en valt dan uit.
      de volgende pakkingen heb ik al gecontroleerd,
      voetpakking / koppakking / carterpakking / plastic bus bij carburateur.
      ook overal waar ik DEO-test heb gedaan, merk ik geen verschil.

nu denk ik zelf aan de krukaskeerring, want als de brommer rijdt loopt hij gewoon goed.
      graag jullie mening/antwoord hierover!

Bedankt. :thumb

Martino
      Moderator

De symptomen die je omschrijft lijken inderdaad op valse lucht ergens. Dit kan de keerring zijn of andere oorzaken zoals lek inlaatvlakje of de gehele carburateur zijn. Ik zal ook een andere carburateur testen.

Anoniem

Martino :
          De symptomen die je omschrijft lijken inderdaad op valse lucht ergens. Dit kan de keerring zijn of andere oorzaken zoals lek inlaatvlakje of de gehele carburateur zijn. Ik zal ook een andere carburateur testen.

de carburateur is gloednieuw. maar dit sluit niks uit. dus ga ik zometeen eerst maar eena de carb vervangen.
          wat me wel opviel. is dat er geen vochtige plekken te zien waren bij de koelkap en vliegwiel.

Edit: Begonnen bij de carburateur, en voila, martino je mag niet meer raden! :thumb
          filmpje:

Martino
          Moderator

Ik zal toch nog even willen raden gezien je de carburateur natuurlijk niet hoeft weg te doen. Behalve wanneer dit een Paco of andere imitatie rommel is. 😀 Waarschijnlijk is er een probleempje met je spraybar en de gaatjes misschien niet helemaal goed of op de juiste hoogte. Ook kan je inloopkanaal te nauw zijn.

Anoniem

Martino :
              Ik zal toch nog even willen raden gezien je de carburateur natuurlijk niet hoeft weg te doen. Behalve wanneer dit een Paco of andere imitatie rommel is. 😀 Waarschijnlijk is er een probleempje met je spraybar en de gaatjes misschien niet helemaal goed of op de juiste hoogte. Ook kan je inloopkanaal te nauw zijn.

Het is echte 13/13 dellorto. weet uiteraard dat die spacos en andere’ irritatie’ carb’s flinke rommel is.
              ik zal vnv even kijken. maar wat moet ik zien aan de spraybar en.dergelijke ?
              valse lucht was het niet dus er is iets met de carb.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.