Vespa-Ciao.NL
:: Start niet, vonkt wel, alles nagekeken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start niet, vonkt wel, alles nagekeken

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SirJohn
    Bijdrager

nee je kunt geen wd40 gebruiken

rikaalsmeer
      Topic starter

ik heb geen remmenreiniger maar kan iets anders ook gebruiken?

Kwakkie
        Bijdrager

ik zou als ik jou was maar eens een busje starters spray haale dat werkt altijd met starte:thumb.

rikaalsmeer
          Topic starter

ik heb even op me laten wachten want ik was op vakantie maar ik ben weer terug en heb vanmiddag de startersspray gebruikt hij sloeg aan,

dus het probleem is dat ik geen benzine krijg bij me bougie…
            hoe kan ik dit verhelpen?

Jerry Brasser
            Bijdrager

NU moet je gaan opsporen waar er geen benzine meer komt. Je haalt eerst de benzineslang die uit de tank komt los van de caburateur en kijkt of er benzine uit de slang loopt.

Dan is alvast uitgesloten dat daar het probleem zit en kun je er vanuit gaan dat het probleem in de caburateur zit.

Dan ga je verder en haal je je caburateur eraf. Je maakt de caburateur open en blaas dan alles door. Haal ook de sproeier eruit en blaas die effe door misschien zit die wel verstopt. Dan controleer je nog even of je vlotter kan bewegen. Als je klaar bent zet je alles in elkaar en kijk je of hij loopt.

vespafan_ruber
              Bijdrager

ik heb het zelfde probleem gehad, ik bracht hem naar epc en toen ik hem ophaalde deed hij het weer.
                ze hadden het vliegwiel eraf gehaald en toen zagen ze dat me Spie gebroken was, en me contactpunt kabeltjes fout lagen.

ik snap het zelf ook niet want me vliegwiel draaide fatsoenlijk mee van te voren.
                ik zou dus eens even het vliegwiel eraf halen en kijken of je spie goed is en de kabeltjes (y)

rikaalsmeer
                Topic starter

bedankt mannen, maar weten jullie ook wat voor sproeier ik nodig heb voor een 13/13 carberateur en verder standaard 50cc citta-blok

Poelll13
                  Bijdrager

standaard zit hier een 66 sproeier in

si-owner
                    Bijdrager

hij vraagt welke sproeier hij nodig heeft in een 13/13 voor een standaard citta blok, niet welke sproeier er std in een 13/13 zit 😕 ik denk dat je ongeveer sproeier 40-45 moet gaan proberen. maar miss ook even je luchtfilter en miss je onsteking(timing), keerring en pakkingen checken.

veel succes :thumb

tse
                      Bijdrager

ik had precies zelfde probleem.

spliternieuwe contactpuntjes en condensator.

vonkte en benzine maar niet lopen. toen heb ik van me 2e blok “orgineel setup” hele onsteking mik mak overgezet en toen liep deze meteen.

ik weet niet waar je die contactpunten en condensator hebt gehaald, maar ik ga nog uitzoeken of daar het aan lag. ik ga niet zeggen waar ik ze gehaald heb voordat ik zeker weet waar het aan lag.

in jou geval zou ik de ouwe contactpuntjes en condensator “even” proberen, als de vespa lopend is uitelkaar gehaald, zou deze er dan ook op moeten lopen.

raid3rNL
                        Bijdrager

Kijk ook ff na of je uitlaat niet verstopt zit.. En kijk ff of hij niet veels te veel gas geeft door foute afstelling kabel.
                          Grootste kans is denk verstopte sproeier. Makkelijkst na te kijken door hem net niet in je oog te stoppen, en dan kijken of je erdoorheen kan zien..
                          Suc6!

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.