Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Start niet, ploft
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 4 maanden geleden door hosballz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 november 2014 om 23:29 #211068
Ik had vandaag mijn blokje eindelijk helemaal klaar gemaakt. Nadat ik hem onder mijn ciao had gezet ging ik hem proberen te starten. De eerste keer dat die aan ging sloeg die op hol. Ik heb hem toen gelijk uit gezet.
Maar toen ik hem daarna weer ging proberen te starten plofde hij uit de carburateur. Het gaat om een elektronisch blokje. DR65 nieuwe krukas 13mm inlaat en uitgevijld. en er zit een 13/13 cabr op met sproeier 66.
Heeft iemand meschien een idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt
Ik heb je tekst wat leesbaarder gemaakt, probeer de volgende keer zelf gelijk hoofdletters te gebruiken en af en toe de spatiebalk een tik te geven.
16 november 2014 om 00:03 #241041Vreemd dat hij eerst wel wilde starten en daarna niet meer.. Ploffen duid normaal op een slecht werkende ontsteking.
De kabels van de electrische blokjes hebben niet het eeuwige leven, je ziet wel eens dat ze na +15 jaar gaan verweren en dan kortsluiting maken, dit is het eerste waar ik aan zou denken in jou geval.
16 november 2014 om 08:09 #241042Misschien staat je decompressie-kabel iets te strak… dit heb ik persoonlijk eens gehad en kreeg de brommer met geen mogelijkheid aan, alleen maar ploffen idd. 😉
16 november 2014 om 12:58 #241045Nu hij geploft heeft, zou het kunnen dat je krukaskeerring niet meer goed zit. Aan de vliegwiel zijde of de mix zijde als je die hebt.
16 november 2014 om 16:10 #241046Keerring zit er nog gewoon goed in zover ik het kan zien met het oog en het voelt als die nog gewoon als ze compressie heeft. Ik ga even de decompressie schoonmaken en kijken wat die dan doet. En oh ja ik had ook nog gekeken naar de onsteking en de kabels zouden nergens kortsluiting kunnen maken.
17 november 2014 om 17:43 #241001krukas spie kan stuk zijn
18 november 2014 om 12:06 #241056Zitten alle pakkingen goed?
Zuiger goed gemonteerd?18 november 2014 om 20:20 #2410581. spie checken
2. koppeling strak genoeg vastgedraaid? (anders breekt je spie in no-time weer)een gebroken spie resulteert (vaak) in een vliegwiel die niet goed staat t.o.v. de ontsteking en dus op het verkeerde moment ontsteekt. Dit kan bijvoorbeeld zijn als jouw krukas op een moment staat dat de inlaat open is. Dan verbrandt al het mengsel in je blok en carb.
19 november 2014 om 08:34 #228590Ik zou indd eerst de spie controleren maar waarom hij op hol ging?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.