Start moeilijkheid, Aanlopend vliegwiel?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start moeilijkheid, Aanlopend vliegwiel?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kinzoe_
    Topic starter

Beste,

Nu ik het blokje onder mijn ciao vervangen heb en de koppeling weer is terug geplaatst geeft hij bij het roteren een licht schrapend geluid.
      Het lijkt of het VW in het carter word gedrukt bij het starten geeft het dusdanig veel weerstand dat de startkoppeling de krukas niet rond krijgt. de afstandsring tussen vliegwiel en koppeling zit er tussen maar het lijkt of deze nog niet genoeg afstand bied. Heb ik over een afstandsring heengekeken die tussen lager/keerring en het contactpunten nokblokje* moet?

De weerstand zit rond de koppeling, het cilindertje is prima.

Heeft iemand dit ook gehad en advies?

Groeten Lucas’

Wilk1985
      Moderator

De volgorde is als volgt:

Carter-nok-shimring-vliegwiel-ring met opstaande rand-koppeling.

Weet je zeker dat je rand van de ring met opstaande rand naar de buitenkant hebt zitten?

Heet aanlopen van je vliegwiel kan ook veroorzaakt worden door speling op de krukaslagers, maar dan heb je wel VEEL speling.

Kinzoe_
        Topic starter

Hoi’

De afstand ring van de koppeling zit goed, waarschijnlijk ben ik dan het shimringetje tussen nok en vlegwiel vergeten.
          Dit ringetje heeft dan ook een spie sleufje?

Groeten lucas

Wilk1985
          Moderator
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.