Vespa-Ciao.NL
:: Start moeilijk wanneer koud?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Start moeilijk wanneer koud?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Heb je wel startsegmenten in je koppelingsschaal en zitten deze de juiste kant op gemonteerd?

niek1992
      Bijdrager

bij de action heb je bussen met remmen-reiniger. hier haal je er een paar van (ook al is 1 bus genoeg).

– demonteer de koppelings-schaal.
        – demonteer de start-segmenten.
        – spuit het koppelingshuis goed schoon met remmenreiniger.
        – hetzelfde voor de segmenten.

Daarna zet je alles weer netjes vet-vrij in elkaar. let goed op dat je de segmenten goed om monteerd. monteer je ze niet goed om, grijpt hij niet aan als je vooruit rent. alleen achteruit.

Vervolgens kijk je of de segmenten van de koppeling zelf vet-vrij zijn. Als je gewoon prima weg kon rijden toen je hem startte met de boormachine, zit dat wel prima.

Als er onduidelijkheid is, eventjes foto’tje maken & hier plaatsen (uploaden met Tinypic.com ofzo). Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden he 🙂

Citta-ciao
        Topic starter

Hoe kan je zien of de niet andersom erin zitten?
          En remmenrijniger heb ik nog wel liggen,moet ik dat ook op de v snaar spuiten?
          Maar ik denk dat het daar allemaal niet aanligt?
          De v snaar lijkt wel of die doorslipt,hoe kan ik die vetvrij maken dan?

Martino
          Moderator

Zo uit mijn hoofd zullen je startsegmenten als een omgekeerde “S” moeten zitten. Draaien je schijven wel tijdens aanlopen.
            En vervolgens dan niet je v-snaar? Dan moet je alles nogmaals goed ontvetten!

Wanneer je aan de snaar trekt zal je vario namelijk ook gewoon moeten mee draaien. Als deze doorslipt, ontvetten en nog eens naar mijn eerste reactie op jou vraag kijken betreffende vario’s.

PS. Zal je ook nog een juiste topictitel kunnen veranderen?

Citta-ciao
            Topic starter

Mijn schijven draaien niet mee tijdens het aanrennen,en me v snaar ook niet!,en mijn voorvario ook niet,alleen de achterschaal draait.

Martino
              Moderator

Dan is je eerste probleem; op gaan lossen dat je schijven gaan mee draaien wanneer je de brommer aan loopt. Schaal er even afhalen en dus kijken of je misschien toch niet de startsegmenten hieruit mist, verkeerd om zitten of op een andere manier niet goed uit slaan om zo de koppeling mee te nemen.

Draaien je schijven wel wanneer je de brommer achteruit loopt?

Citta-ciao
                Topic starter

ik heb net alles ontvet met wd40,als ik nu aan de v snaar trek gaan de voorvario en schalen mee,maar als ik ren lijkt het nog steeds of de fietsstand erop staat,compressie is ook goed,hier een foto van de schaal

Martino
                  Moderator

Yup, even de startsegmenten omdraaien. Waarschijnlijk is dit een imitatie koppeling?
                    Ik zie wel dat je veertjes niet heel netjes meer zijn. Maakt dit voor het starten niet heel veel uit, maar deze zal je kunnen vervangen.

Citta-ciao
                    Topic starter

martino en iedereen bedankt voor het helpen de brommer doet het:D:D

Martino
                      Moderator

Ontvetten, gaat niet met wd40. 😉

Citta-ciao
                        Topic starter

heb het me remmenreinger gedaan,misschien een aparte vraag maar waar gebruik je precies wd40 voor?
                          topic kan slotje op.

Guido
                          Donateur

Ik gebruik wd40 om mn rvs afzuigkap schoon te maken. Het ontvet, verdrijft vocht en smeert. Maar dat staat ook allemaal op het etiket.

Citta-ciao
                            Topic starter

nadat mijn vespa ciao het doet wil die moeilijk starten met aanrennen als die koud is,ik heb er acht grams rollen in zitten en sproeier 65
                              wie weet hoe ik dit kan oplossen

tompiebozzel
                              Bijdrager

je snaar slipt waarschijnlijk een beetje door, had dit met mijn eigen ook.

Citta-ciao
                                Topic starter

Maar heb alles al ontvet met remmen reiniger?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.