Vespa-Ciao.NL
:: standaart blok met leo krul loopt 34

Home Forums Techniek Problemen oplossen standaart blok met leo krul loopt 34

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R-mR
    Topic starter

Moguh mensen,

Ik heb net me ciaotje weer weten te maken met een ciao mixs blok zonder olie tank (al een tijd zonder gereden) en een nieuwe leovince “krul” alles zit weer goed naar mijn weten alleen in de top snelheid maar 34..mijn tecno circuit had nog zelfs een hogere top op mijn kapotte blokje dat ook standaart was.

12/10 carb, standaart carter,cilinder,kop en krukas..net nieuwe koppelings segmenten erin gezet (wel met oude veertjes dat ging ff wat makkelijker)

als iemand het weet laat het mij ook weten ik kan alles proberen..

Bedankt!

frf
      Bijdrager

bedoel je dat je zonder olie een tijdje hebt gereden ?

trek je cilinder er maar eens af misschien is dat het probleem of je moet even kijken naar je afstelling…

R-mR
        Topic starter

het blok heeft bijna al vanaf het begin af aan zonder olie gereden, ik heb het blok juist net weer inelkaar gezet en de cilinder zag er nog keurig uit en er zit een net nieuwe zuiger in, en wat bedoel je precies met je afstelling etc? met sproeier enzo? ik heb een 44 sproeier er nu in en hij loopt mooi stationair enzo

roberto
          Bijdrager

zonder olie KAN NOOIT goed zijn bij een 2 takt he 😉
            een 2takt heeft olie nodig dus je MOET je benzine mengen met olie anders kan het niet goed gaan 😉

R-mR
            Topic starter

het olie pompje is afgesloten en dat is al jaren volgens mij zo..ik heb het blok van een vriend van me en die heeft ook tijden zonder olie gereden ook met 60cc etc en dit is zijn oude cilinder die altijd heeft gewerkt..dus ik zie het probleem daar niet in

kan aan mij liggen maar ik tank gewoon brommix

Bo3T
              Bijdrager

haha in brommix is het juist de mix van benzine met olie 😉

dus je rijd wel gewoon met olie rond

R-mR
                Topic starter

maar kan iemand nog me vraag beantwoorden? waarom ie niet harder gaat..want hij hoort het wel beter te doen..

noellke
                  Bijdrager

heb je je ontsteking nagekeken, staan je contactpunten goed?

FonS: mix blokjes hebben elektronische ontsteking dus daar ligt het niet aan

SnoopJ
                    Bijdrager

ummhh met een 12/10 en standaart bl;okje is sproeier 44 wel wat te klein ik rij met dezelfde setup maar met sproeier 47 misschien licht het daaraan..

Mike
                      Bijdrager

heb je soms gewoon een snorblok ofzo?

is lees namelijk verder niks over wat voor type blok… alleen over een 60 cc.. maar dat zegt nog niks.

Mike

R-mR
                        Topic starter

naja tis een brom blok maar ik heb een snor klok..maar ik heb al hier op het forum gelezen dat de top een stuk hoger zou moeten liggen en er ook een boost in het middegebied ofzo moet liggen maar ik merk er weinig van…hoe kan dit?..en ja ik heb elec ontsteking ook vervangen niet zo gek lang trug..iemand nog suggesties?..

Mike
                          Bijdrager

hmm dat is wellicht wel je hele probleem hoor. je hebt gewoon een 50 cctje met niks extra’s erbij. op je krulletje na dan..

kijk het is heus wel zo als je een snelle setup hebt dat zo’n snorklok erg leuk trekt maar je top ligt er wel stukken lager door

doe er maar eens een bromnaaf in en je zult zien dat ie gewoon 55 loopt. als jouw blok het verder tenminste goed doet dan he;)

Mike

R-mR
                            Topic starter

Dan wil ik wel een brom klok probere…maar waar ken je die kope dan? ik zie ze nergens bij webshops enzo en hoe duur zijn die krengen? of heeft iemand in de buurt eentje ligge?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.