Vespa-Ciao.NL
:: Speedengine blijft niet stationair lopen ??

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speedengine blijft niet stationair lopen ??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Indowess
    Topic starter

Mijn Elec SE blijft niet stationair lopen.

setup;

Cilinder; 46mm Polini
      Krukas; Bromkruk
      Carter; Elec Speedengine
      Carb.; 13/13 @ 74 ??
      Luchtfilter; Malossi 1 zeefje
      Uitlaat; Gianelli original power
      Koppeling; Groene trekveren

Kop + voetpakking vervangen. Carburateur zit er goed vast op, busje binnenin is nog heel. Zou het aan de carter pakking liggen ?

hansieb
      Moderator

Al eens een andere bougie geprobeerd ? Daarnaast gezien het weer misschien een iets kleinere sproeier proberen en de stationairschroef wat meer indraaien?

Indowess
        Topic starter

Heb er nu 72 inzitten. Schroef helemaal ingedraaid.
          Bougie zal ik even proberen !

malossi-ciao
          Bijdrager

Mischien geeft de uitlaat teveel druk waardoor hij niet stationair wil blijven lopen?

Indowess
            Topic starter

Zal dat zoveel schelen ? Als ik me gas los laat wil die nog aanblijven en ineens smoort die weg ..

malossi-ciao
              Bijdrager

Ja dan verbrand hij niet al je brandstof en smoort hij erin , krijg je daarna je brommer wel weer gemakkelijk aan?

Indowess
                Topic starter

Als die dan uit is. Moet ik hem eerst door ze compressie drukken ( achterwiel draait niet ) wanner me achterwiel gewoon draait met compressie dan moet ik paar meter lopen en met gas spelen en dan gaat die aan. En dan schiet die gelijk in de toeren en zakt die weer terug en valt die uit.

malossi-ciao
                  Bijdrager

Probeer eens een ander uitlaat, die geschikt is voor een 46mm cilinder, en probeer eens een kleinere sproeier, wat voor kleur heeft de bougie nu? of is koffie zwart en doorweekt van benzinen?

Indowess
                    Topic starter

Gewoon koffiebruin als ik heb gereden.

hansieb
                      Moderator

malossi-ciao :
                        Mischien geeft de uitlaat teveel druk waardoor hij niet stationair wil blijven lopen?

Wat is dit voor antwoord :pest ????

Ik ga er vanuit dat TS een Gianelli citypower eronder heeft. Heb ik menig duitser met 46mm cilinder / evo / speedengine voorbij mee zien rijden.

edit: Komop Hansie de uitlaat van de foto is een original power en geen city power.

Indowess
                        Topic starter

Ja ik heb er zo 1 op zitten. Kameraad kon prima met 46mm met een gewone citypower rijden.. Zal het niet valse lucht zijn ?
                          Heb alle pakkingen vervangen op carter pakking na. ( zelf inlaat pakking 😛 ) Carb zit er goed vast op. Luchtfilter ook, zonder doet die precies hetzelfde.

malossi-ciao
                          Bijdrager

Hansieb als jij de oplossing weet waarom help jij hem niet inplaats van mij af te kraken?? :thumb

hansieb
                            Moderator

@malossi-ciao
                              Ik kraak je niet af. Je moet alleen geen antwoorden geven die niet kloppen daar help je niemand mee.

@topicstarter
                              Hoe liep het blok voorheen en is het een nieuwe of gebruikte speedengine? Is het carter nog wel goed zodat de krukas het inlaatvlak ook goed afsluit (ook wel eens met een speedengine gehad waardoor die totaal niet stationair liep).

Daarnaast originele Dell Orto carburateur of immitatie? Probeer eens een ander 13mm carb? Benzine toevoer wel goed ?

Het probleem kan overal zitten. Een kwestie van alles gaan uitsluiten…

Indowess
                              Topic starter

Het blok heeft nooit stationair gelopen sinds de opbouw, is een gebruikte SE het carter is verder nog goed geen beschadigingen of iets dergelijks. Zit geen imitatie carb op. Ga eerst nog wel even spelen moet bougies en sproeiers.
                                Bedankt

Flippo
                                Donateur

Klinkt voor mij nog steeds als valse lucht of een verkeerde sproeier. Heb je de inlaat test al eens gedaan? Je hebt ook je condensator vervangen door een nieuwe? En je bobine maakt goede aarde?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.