Vespa-Ciao.NL
:: speed engine 46mm

Home Forums Techniek Opvoeren speed engine 46mm

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

fallenes
    Topic starter

hallo,

ik wil beginnen om een nieuw blok in elkaar te zetten, maar wou eerst ff vragen of der problemen zoude komen.

om te beginnen wou ik deze setup.

polini speed engine punten carters (jmpb of 2e hands)

polini 46mm kit (jmpb)

krukas nieuw of orginele die ik nog heb liggen.
      mijn vraag was wil het wel een beetje lopen met een 13/13 carb.
      en als ik nou een spuitstukje zelf maak voor een PHBG 20mm AS dellorto heeft de speed engine groot genoege inlaat daarvoor?

ik sta open voor kritiek en/of suggesties

Emileee28
      Bijdrager

hee
        persoonlijk zou ik een elektrische speedengine aanschaffen, is vaak gezeur met contactpunten.
        46mm polini kit heb ik ook gehad, is een topcombinatie met een speedengine
        bergen kracht!
        13/13 is haast al voldoende, 20 mm is denk te groot,
        zelf wil ik binnenkort een 16 mm of 17,5 erop gooien, kijken wat er gebeurd

fallenes
        Topic starter

maar helaas verkopen ze de elec carters niet meer op jmpb. want ik wou juist een nieuw blokje hebben omdat me cp schroefdraad helemaal af is. ze verschuiven elke x. ik ben zelf nogal een experimenteel gozertje dus maak vaak zelf ook onderdeeltjes.
          zou wel mooi zijn als je der dan een topic van maakt + prestaties post 🙂

Emileee28
          Bijdrager

hee
            elektrische carters moet je vinden, op vespa-ciao.nl of marktplaats
            zag net dat er een elektrisch speedengine blokje met polini 42 alu te koop stond.
            mis gaan de carters los weg?
            bieden zou ik zeggen.

El Citta
            Donateur

Er zijn al meerdere mensen geweest die een groter carb op een SE hebben gemonteerd. Is meer voor de looks dan dat dat echt veel prestatie oplevert. Zou gewoon een SE+46mm Polini pakken icm 13/13. Lekker makkelijk afstellen (sproeier 70/72). Dat zit 70+ er wel in.

Martino
              Moderator

Cp heeft juist voordelen ivm met het lichtere vliegwiel. Bij normaal gebruik zijn er ook echt geen nadelen van cp tov elec. Dat de cp’s verschuiven licht grotendeels aan een slechte onstekingsnok. Waardoor de cp’s sneller slijten. en dus lijken te verschuiven. Behalve wanneer je de cp’s al zo vast heb moeten draaien zodat je schroefdraad te min is geworden.

De max carb zonder aanpassing van de inlaat zal ongeveer 16mm zijn groter is dus redelijke overkill op een SE.

Maar een SE zoals jij schetst met 13/13 wil prima lopen. Genoeg voorbeelden van te vinden.

fallenes
                Topic starter

bedankt voor alle info tot nu toe.

btw ik kwam dit project tegen op google: http://www.mopedstl.com/forum/index.php?topic=6375.0

er zijn dus bestaande spruitstukjes voor de speed engine?

ps

ik ben aleen nog maar info aan het verzamelen de bouw begint tegen de zomer aan, dan speur ik het forum wel af naar carters.

daniel citta
                  Bijdrager

@citta 89 wat je zegt over dat het meer voor de looks is ben ik het niet met je eens heb zelf een 16 phgb op me se en dat merk je ECHT well loopt heel anders en trekt NOG harder !

en een spruitstuk word hier nog well eens aangeboden of je moet er zelf een maken

succes

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.