Vespa-Ciao.NL
:: si rijd niet.

Home Forums Techniek Problemen oplossen si rijd niet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mr-sjb
    Topic starter

hallo,

na al wat posts en geen tijd hebben bne ik er weer haha

maarm ijn si rijd nog steeds niet. ik ben er nu wel achter waarom niet: hij vonkt niet. oftwel onsteking.
      heb er al een nieuwe bougie in gedaan, maar zonder resultaat. bougiedop doet het gewoon goed (getest op me scoot)
      verder kan ik de kabel nog vervangen, maar verder weet ik niet wat er allemaal nog meer bij de ontsteking hoord. iemand nog ideeen suggesties etc?:)

lewishamilton
      Bijdrager

Maakt die wel compressie?

Het kan van alles zijn.
        Dat je cp puntjes niet meer op .45 zitten.
        Dat je condensator kapot is
        bobine kapot is
        vetgeslagen cp puntjes

mr-sjb
        Topic starter

compressie heeft ie ontzettend, moet um met decompressiehendel duwen anders blokeerd achterwiel.

maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn qua ontsteking en k heb geen zin om alles nieuw te kopen heel eerlijk gezegt

si-owner
          Bijdrager

tsja, je kan natuurlijk ook eens beginnen met het vervangen van 1 onderdeel zoals de condensator, die gaat nogal vaak kapot bij cp ontsteking. verder gewoon kijken of alles nog goed contact maakt, of er geen kabels open liggen etc. hiervoor zul je wel het blokje uit je brommer moeten nemen. dan probeer je gewoon of die weer vonkt, en zo ga je dan verder met de andere ontstekingsdelen.

succes iig :thumb

mr-sjb
            Topic starter

okee dan ga ik dat volgende week proberen wanneer de examens erop zitten, en morgen alvast een condensator halen, moet toch naar de brommerboer.

btw misschien een hele domme vraag maar waar zit die condensator eigenlijk? heb me nooit met de bedrading enzo van het brommertje bemoeid(A)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.