- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren geleden door TJOEP.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2007 om 11:00 #193717
RebelMja als je een andere 19mm etc koopt moet je ook weer je spruitstuk aanpassen want die zijn weer anders bij de reed valve
maar ik denk zelf dat je max tot 19 kan gaan met die uber dunne filter die erbij zit hoor
15 maart 2007 om 12:51 #193730OK, laatste vraag:
Hoe zal een reedvalve met 13.13 & std kickkrukas rijden tov origineel gefreesd carter & kickkruk, met polini80.
Andere carb en spruitstuk komt als ik daar zin heb. Eerst maar eens beslissen of ik zo’n kickreed koop of niet.15 maart 2007 om 12:53 #193731Als je met 80polini, 13/13 gaat rijden kun je eigenlijk gewoon beter std gefreesd houden.
Als ik het zo zie , zou ik het niet doen46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 maart 2007 om 13:11 #193733
.-{2F4OV}-.Kzou zowieso geen Polini 80 op een Malossi ReedValve carter gooien;)
Gooi er dan owk een malossi cilinder op;)
Kun je niet beter een Kick-speedengine carter kopen? Is meteen goed voor de polini 80 en je hebt owk kick en echte 13.13 inlaat
of kun je die niet meer krijgen?15 maart 2007 om 14:29 #193736Polini80 heb ik er 2 van liggen, das de rede.
Reden van dan toch een kickreedvalve willen = dat ik een kick-systeem heb, geen zin meer om zelf het carter te beunen, en waarschijnlijk wel de kans heb er ooit een grotere carb op te zetten.Waar is een kick-speedengine te krijgen dan?
K weet wel dat de kick-speedengine bestaat, maar omdat wel zo’n spruitstuk maken kan neem ik liever de reedvalve.Dus jullie mening is OF std gefreesd + 13mm OF Reedvalve + grotere carb.
Is er iemand op dit forum die de reedvalve heeft gereden met 13.13?15 maart 2007 om 14:43 #193737Een reedvalve kost net iets meer dan een Speed engine, dus ik zou een reedvalve kopen ! 😉 (moet bij het 13.13 spruitstuk wel ff binnenkant opboren tot 13mm, want bij thomas was hij geloof ik 12.2 😐
Kickreedvalve is te koop op http://www.jmpb.nl (129 euro geloof ik)
Ik zou dus echt een reedvalve kopen met 13.13 carburateur, dat moet best leuk gaan rijden, en als het je tegenvalt koop je er gewoon een 17.5 of 19mm voor :con
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 maart 2007 om 15:07 #193738en volgens mij kun je dat spruitstukje ook nog uitboren tot 14 of 15 mm..
neemk zo aan? weet jij dat toevalg arvid?en @ TJOEP. koop uhm maar gewoon, wil dat beesje wels zien rijden met 80 polini dan en met vario erop!
15 maart 2007 om 16:06 #193739Gaat niet baten pier, het spruitstukje van de 13-13 is al redelijk dun kan max nog 1mm bij dus naar 13mm.
16 maart 2007 om 19:48 #193755Ik heb een splinternieuwe 19mm dellorto PHB6 opschuifcarb. En een 19 of 21mm (weeknie zeker)mikuni die je over 2 bouten steekt en vastschroeft.
Beiden hebben de afstelling aan de linkerkant.De dellorto is makkelijker (de)monteren. Maar daarbij houdt ie wel minder ruimte aan de achter. Als je hem eraf wil schuiven, heb je daar dan eigenlijk plaats voor? Hij zou dus 1,5cm naar achter geschoven moeten worden om hem eraf te halen.
Mikuni is nogal lastig, met een sleutel ertussen pielen om 2 moertjes los te draaien.
Dus dan zou je voor elke afstelling je blok eronderuit moeten halen.
Alleen stationairschroef kun je van bovenuit nog wel een beetje aan pielen.16 maart 2007 om 19:51 #193756Mikuni is toch zo’n carb. dat de vlotterbak breder is als de 2bouts aansluiting ?
Dit kan namelijk niet want de 2bouts aansluitingspunt is het breedste punt dat hij kan gaan, breder moet je je hele carter er voor slopen (frezen dus)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 maart 2007 om 19:51 #193757mmm, ik zie net op een foto van flick dat het echt niet gaat lukken om de carb naar achter te schuiven met demonteren. Tenzij je dus een flinks tuk uit je frame haalt…
wat wel is… bij de dellorto: de stationair- en luchtschroef kun je aan de rechterkant monteren. De gaten zijn voorgegoten (juist niet gegoten eigenlijk), dus alleen het gaatje doorboren en schroefdraad tappen en ze zitten rechts.
Wel voorzichtig doenJe was me net voor Flick.
Ik denk idd dat dat het geval is ja. Die is best breed. Vandaar ook dat ik in de allereerst post naar de breedte vroeg.
16 maart 2007 om 22:09 #193758Net is me iets te binnen geschoten: Ik maak een spruitstuk dat je er incl carb van boven naar onder opschuift. Onder laat je dus gewoon de bouten, of wat ik daar ook voor maak, erop zitten. Als dat schuin naar onder loopt, richting blok, en je zet ’t spruitstuk dat ook die schuining heeft erin. Dan klemt het richting blok als er boven met een kracht naar onder en richting blok op geduwd wordt.
Is maar een ideetje, misschien kan ’t helemaal niet.
K zie ook alweer dat ook onder bij de bouten maar heel weinig plek is.
’t leuke is dat ik in de tijd dat dit alles kost waarschijnlijk ook het geld van een nieuw setje kan verdienen, maarja. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.