Vespa-Ciao.NL
:: Rammel blok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Rammel blok

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

coda
    Topic starter

Als ik ongeveer half gas rijd of tegen volgas aan dan lijkt er een rammel uit het blok te komen, ook als je het gas dan wat terug doet hoor je een soort “kengkeng” geluid.
      Is met de setup van hiernaast, nieuwe cilinder, zuiger, carter, lagers enz.
      Heb warme en koude bougie geprobeerd en ben van sproeier 70 naar 72 gegaan , maar geen verschil.
      Hij viertakt niet, als je hem vol opentrekt dan verdwijnt het geluid ook weer even.

Iemand enig idee? vind het wel jammer, net alles nieuw en dan zo’n geluid er in…:?

wim v8
      Bijdrager

Zuiger tegen de kop? Is t mechanisch geluid of komt t uit de uitlaat?
        Ontsteking mooi op tijd?

Gr. Wim.

coda
        Topic starter

zuiger cilinder kop en carter zijn nieuw, de ontsteking is electrisch, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

noud
          Bijdrager

Is het al lang? Ik heb namelijk ook ooit gehad dat hij begon te pingelen bij het gas los laten, bleek een te kleine sproeier te zijn waardoor mijn cilinder en zuiger te heet werden en zo dus ook vastliepen na een tijdje. Check anders de kleur van je bougie even.

Ciao91
            Bijdrager

ik denk ook dat de zuiger tegen de kop aan komt of dat het blok aan het detoneren is, het detoneren is te verhelpen door het plaatsen van een dubbele voetpakking als ik het goed heb.

correct me if i’m wrong!

coda
              Topic starter

Dat zou je dan moeten zien aan de kop of zuiger toch? Daar zie ik niks.

wim v8
                Bijdrager

Komt t wel uit t blok? Klappert je snaar soms? Of is t je koppelingshuis? Of komt t meer achter vandaan, bij de achtervertanding, lagers, poelie ofzo?

Gr. Wim.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.