Vespa-Ciao.NL
:: power box

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden power box

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Onkruidzaaier
    Bijdrager

Maar wat het doet…. 😛

citta geel
      Bijdrager

Tonni :
        Je kan gewoon net voor je tuitje waar de carb. op komt een gaatje boren (bij die verdikking), daar draad in tappen en er een nippeltje in monteren. Zeg maar op dezelfde plek als waar de Mix zijn olietoevoer heeft. Denk er wel om dat je er niet een te grote nippel in maaktt, het moet bij de vespa aleemaal redelijk geknepen zijn. Ik heb het zelf eens op een speedengine gedaan met de standaard nippel die bij de powerbox was, maar dat was te groot. Je kan hem natuurlijk ook op de slang een beetje afknijpen. Ik heb er nog twee foto’s van gevonden, hoop dat je er wat mee kan.Je ziet alleen de aansluitplek, de rest kan je er zelf wel bij denken.

Foto 1: origineel carter, zit een afgedopt groen slangetje op de nippel.

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=973580&key=POMJOZUF

Foto 2: Speedengine carter, hierbij is het wat makkelijker, vanwege die massieve vlakke bovenkant.

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto&a=72&id=973581&key=3M4IBVHE

Succes ermee.

hoe merk je dat die nippel te grote is
        heb nu ook een powerbox gekocht moet hem alleen nog monteren

het schijnd dat je met een powerbox harder trek en zuiniger rijd

Onkruidzaaier
        Bijdrager

Dit is wat ik er van gevonden heb….
          Maar of dit echt zo is, iemand ideeen..?

“Werking: Elke keer als de gashandle wordt dicht gedraaid wordt overtollige brandstof in het reservoir opgevangen en bij het accelereren kan de motor de extra brandstof uit het resevoir goed gebruiken waardoor het gebrek aan brandstof minimaal wordt bij het accelereren zodat de motor betere prestaties kan leveren.”

ciaoracer
          Bijdrager

zou dat gaatje van de olie mss ook niet groter geboort kunnen worden? Dus het niet echt een geweldig idee om daar een powerbox op aan te sluiten.

hansieb
            Moderator

Powerbox is gewoon fuking onzin, zou heel mooi zijn als het beetje zou werken.

Anders zou je bijv op setups van scooters overal powerboxen zien… zijn er niet.

Ding is gewoon onzin, troep de prullenbak in koop van die 30 euro liever een betere cilinder ofzo.

citta geel
              Bijdrager

ik heb hem er onder zitten je merkt wel verschil in optrekken en iets meer power
                maar niet echt ontzetten veel verschil maar rijd wel lekker

TimoO_
                Donateur

en minder brandstof verbruik!=)

.. niet dat DAT enig nut heeft op een vepsa :con

Wouz-LwB
                  Donateur

Ik heb ook een aansluiting op me blokkie ervoor. heb er een malossie powerbox bijgekregen.
                    Ik heb het nog niet echt goed getest maar dat komt nog wel , je ziet hem wel de heletijd in en uit gaan.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.