- Dit onderwerp bevat 327 reacties, 43 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 1 maand geleden door N!CKs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2006 om 17:40 #443794
@ pier:
Chris.. , rebel heet zo. Ik heet Marco 😉
Ik zie wel hoe hij gaat lopen. Ik heb hem helemaal nieuw van joey636 gekocht dus niet zo heel duur. Kan hem altijd nog eens verkopen voor een andere..@ murkus:
Is een standaard setje kan je ook voor puch’s gebruiken 😉5 december 2006 om 17:41 #443795Universeel setje tapeindes ( scooter heeft er 4 eh )
Mooi setupje wil wel gaan!
5 december 2006 om 18:33 #443796zekers nu nog in elkaar zetten en knalle maar he.
ik zie het wel als je hem klaar hebt5 december 2006 om 18:39 #443797Mooi:) Nieuwe cilinders / zuigers / engines / krukassen zijn altijd wel mooi om te zien hè;)
Ik vind die zuiger van die Breverretto echt wel masterlijk, zo ongelooflijk weinig zuiger is er overgebleven:|
Maar dit gaat zeker vooruitkomen, ik neem aan dat je dit wel netjes inelkaar gaat knutselen:D Op welke ciao komt dit eigenlijk te liggen? Want je hebt toch die racer, en eentje met PX veersysteem?
Zou je een poortmapje willen maken van die malossi cilinder? Of iig de poorthoogtes opmeten:) Ben wel benieuwd wat voor een soort cilinder het is, want niet iedereen is er even enthousiast over.:( Maar mischien dat hij in een speedengine wel wil blazen:)
Foto’tje van binnekant van cilinder is ook altijd wel leuk;)
Iig veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken:D
joey636 :
zekers nu nog in elkaar zetten en knalle maar he.
ik zie het wel als je hem klaar hebtJa vooral direct volgas wegboeken met een gloed nieuwe cilinderkit:P, ik zou toch wel eventjes “iets” inrijden. Maar ik neem aan dat jij daar ook wel zo over denkt;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 december 2006 om 18:48 #443798zo denk ik er ook over.
maar ik bedoelde dat ook niet zo.
ik wil het geheel gewoon eens rijdend zien5 december 2006 om 18:52 #443799gans geile spullen.. 😀
die spullen allemaal nieuw is zo zwaar relaxed.. ik had met een vriend van mij ook een tijdje terug een SpeeEngine + 80cc setup.. dat is egt lekker op op te bouwen, met als die nieuwe verse dingen..
je krijgt niet eens vieze handen…!!=)
heel veel succes ermee man.. en ik hoop idd dat die malossi op een speed wel wat rapper wil.. want idd zoals arvidW als zei.. bij een doet ie wonderen en zijn merknaam een eer en bij de ander niet..
succes!
Mike5 december 2006 om 19:04 #443800welke snelheid wordt er ongeveer gehaalt met de 70 malossi dan?? benk wel us benieuwd na..
5 december 2006 om 19:10 #443801ArvidW :
joey636 :
ik zie het wel als je hem klaar hebtJa vooral direct volgas wegboeken met een gloed nieuwe cilinderkit:P, ik zou toch wel eventjes “iets” inrijden. Maar ik neem aan dat jij daar ook wel zo over denkt;)
Uw… arvid dat wil met elke cilinder als je hem maar goed hebt afstelt.
Denk je ook echt dat je met MHR speed 300km gaat inrijden 🙂
Na 1 sprint VOLGAS! en op de bank!
5 december 2006 om 19:28 #443802ArvidW :
Mooi:) Nieuwe cilinders / zuigers / engines / krukassen zijn altijd wel mooi om te zien hè;)Ik vind die zuiger van die Breverretto echt wel masterlijk, zo ongelooflijk weinig zuiger is er overgebleven:|
Maar dit gaat zeker vooruitkomen, ik neem aan dat je dit wel netjes inelkaar gaat knutselen:D Op welke ciao komt dit eigenlijk te liggen? Want je hebt toch die racer, en eentje met PX veersysteem?
Zou je een poortmapje willen maken van die malossi cilinder? Of iig de poorthoogtes opmeten:) Ben wel benieuwd wat voor een soort cilinder het is, want niet iedereen is er even enthousiast over.:( Maar mischien dat hij in een speedengine wel wil blazen:)
Foto’tje van binnekant van cilinder is ook altijd wel leuk;)
Iig veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken:D
joey636 :
Hij komt op mn mix de andere heeft geen kenteken..
Alles wordt zeker heel goed ingereden!
Ik ben ook benieuwd wat de malossi gaat doen, want je hoort negatieve en positieve dingen over hem he..
Ik zal er vandaag nog een paar fotos van zn poorten en zo opgooien, alleen ik kan geen poortmap maken :con want ik heb geen schuifmaat en ik zou niet direkt weten hoe het moet worden genoteerd..5 december 2006 om 19:35 #443803hansieb :
Uw… arvid dat wil met elke cilinder als je hem maar goed hebt afstelt.Denk je ook echt dat je met MHR speed 300km gaat inrijden 🙂
Na 1 sprint VOLGAS! en op de bank!
Waarom moet bij jou altijd alles naar race scooters vertaald worden:P, Het gaat om een VESPA ;), eentje die 5pk heeft een geen 25:P Dat er cilinders bestaan die je niet eens kan inrijden omdat ze dan al versleten zijn kan ik niet ontkennen. Maar die bestaan voor vespa 3 tapeind carters niet.
Dat race scooters gemaakt zijn om elke week 500euro in te pompen hoeft niet te betekeken dan jij op je vespa ook elke maand een nieuwe cilinder moet kopen.
Cilinders van race scooters worden over het algemeen wat beter afgewerkt dan die vespa “prut” dingen, leg die ZETA van jou eens naast een scooter cilinder. Dan begrijp je wel dat er het een en het andere “afgebraamd” meot worden in zo’n vespa cilindertje
Je kunt toch beter je gietijzeren cilinder die 4000km mee kan, en de veertjes 2000 gewoon even 250km inrijden, als dat inrijden niet nodig was, waarom adviseren ALLE automerken en vele motor en bromfietsmerken om de eerste ???? km rustig aan te doen?
Ik zeg helemaal niet dat je 500km moet inrijden, maar heb toch wel even het geduld om de cilinder en zuiger rustig op elkaar in te laten werken. Ik hoop iig voor jou 47alu dat je die toch wel met wat voorzichtigheid gaat behandelen.:)
Home made engine dyno5 december 2006 om 20:12 #443806Voor arvid ;):
Poorten vanaf de bovenkant:

Vanaf de onderkant:

Fotos om een idee te krijgen hoe groot die spoelers nou echt zijn:

En de zuiger:
5 december 2006 om 20:15 #443807Ja, hardstikke mooi:D
:):o Kijkend naar de cilinder zou je toch zeggen dat hij zeker snel moet zijn, Die poorten zijn echt groot:|
Home made engine dyno5 december 2006 om 20:23 #443808Ik zal wel eens kijken ja, eerst rustig inrijden. Dan test ik wel eens met 70/65 poulie en de Polini SP dan laat ik wel eens horen wat ie kan :). Dan de vario erop, want ik wil voor het optrekken gaan..
5 december 2006 om 20:28 #443809PoliniCiao :
Is een standaard setje kan je ook voor puch’s gebruiken 😉
Puch heeft M6? Het blokje wat ik heb liggen iig.
Mooi spul hoor.
Geloof me dat je echt niet met poulie wil rijden als je vario+speedcontrol hebt!!
5 december 2006 om 20:32 #443811K ga toch inrijden met poulie, lijkt me veel gezonder..
Heb echt zin om met de vario scootertjes t nakijken te geven bij de stoplichten :D, die mix ziet er uit als een damesbrommertje en dan trek ik ze duchtig weg =) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.