Vespa-Ciao.NL
:: Polini Vario achterklok

Home Forums Mening & ervaring Vario Polini Vario achterklok

11 berichten aan het bekijken - 46 tot 56 (van in totaal 56)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tw1
    Bijdrager

Ik heb nog contact met Polini. Eerste reactie:

how much oil was put in? Where was the oil leaking from?
      However, there are no vents, like the one in your photo, in our gear housings. So the first crankcase might not be a Polini product?

Het lijkt dus dat het weglaten van de ontluchting geen design/fabrikage fout is. Ik laat weten wat de reacties verder zijn.

@Shark
      Loctite o.i.d. wil ik idd nog gaan proberen. Zo jammer het lekken, ik wil zorgeloos rijden 😆 !

Martino
      Moderator

Dat is wel erg zonde dat het nog lekt, maar zal het daadwerkelijk lekken bij die bevestigingsbouten? Dit lijken mij stalen bussen schroefdraad welke volledig in het aluminium zijn gegoten. Bij Piaggio naafdeksels is wel bekend dat wanneer je bij gebruik te lange bouten of de bouten zonder ring en frame vastdraait. Je deze busjes kapotdraait en naar binnen scheuren vertonen zodat je naafdeksel gaat lekken. Ik zie geen ringetje onder jou bout op de foto?

Overigens kun je de aparte pakking Alu met aan weerskanten een dun laagje 0,6mm bestellen op verschillende sites wanneer je het ert.nr. invult: 209.0488.

https://www.omniaracing.net/en/polini-gears-case-gasket-ciao-p-479571.html

tw1
        Bijdrager

Dank @Martino, goed gespot. Ik heb denk ik niet goed opgelet met het plaatsen van de ringen. Die zitten nu aan de andere kant….. ben denk ik door al dat gekloemel met de achterklok minder secuur geweest met de laatste keer monteren. Dat wordt dus weer de achterklok uit elkaar halen om de kijken of ik nu niks heb gesloopt.

Edit: ringetje zit er toch tussen, was gewoon een kleinere diameter dan de bout (heb m een tikje losgedraaid net om te controleren op de ring).

IMG_20240727_174002_546

1

Jelle
          Topic starter

IMG_20240803_140553

Nou vandaag de vuurdoop gehad met m’n polini achterklokje met malossi vertanding. En na 85 km malossi 4p geweld nog helemaal droog.

Dus vooralsnog een dikke plus voor polini

tw1
            Bijdrager

Nou vandaag de vuurdoop gehad met m’n polini achterklokje met malossi vertanding. En na 85 km malossi 4p geweld nog helemaal droog.

Lekker! Bij mij is het nog steeds dramatisch, dus ik ga vandaag wat vloeibare pakking gebruiken, en loctite op de bouten. Probleem lijkt met de dagen erger te worden.

Welke olie heb je gebruikt?

Jelle
              Topic starter

75w140
                IMG_20240811_203236

tw1
                Bijdrager

Screenshot 2024-08-12 at 14.32.05

Na 25 KM..

Lijkt toch uit de keerring te komen. Heb nog een nieuwe liggen dus die ga ik maar eens vervangen. Mogelijk heb ik daar dan toch iets verkeerd mee gedaan. Na het bericht van @Jelle heb ik in ieder geval wel hoop.

Edit: was de keerring, geen problemen meer.

sx3-swe
                  Bijdrager

Hello Jelle and TW1 – I see that you have been testing out the Polini gearbox and it seems overall you were satisfied in August. Haven’t ran into any troubles yet?

This forum is among others replaced with facebook, whatsapp and other platforms. I guess more people in NL have tried the gearbox along with the Malossi. Whats peoples opinions today? Is the lack of ventilation hole a problem?

1

Jelle
                    Topic starter

I still have no problems with my Polini gearbox and old Malossi gearing. I now also have a polini gearbox with new Malossi gearing, this also works and runs fine.

The lack of a breather hole has not given any problems so far.
                      The only thing you have to watch out for is that a Malossi brake shoe does not fit on the Polini gearbox.

sx3-swe
                      Bijdrager

Thanks! 2 hubs ordered 😀

sx3-swe
                        Bijdrager

I got my 2 Polini gearboxes now.
                          One built with old-type Malossi gearsand the second one with polini gears.

There is alot of friction with the Malossi gears, worst every third-ish turn on primary but overall, too much friction. Some parts nott possible to turn shaft by hand, but easy with wrench.

The one with Polini gears is  very very smooth. I’ll need to but new set of Malossi Gears I guess. 🙁

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door sx3-swe.
                        11 berichten aan het bekijken - 46 tot 56 (van in totaal 56)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.