Vespa-Ciao.NL
:: Polini Vario achterklok

Home Forums Mening & ervaring Vario Polini Vario achterklok

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

IMG_20240719_170927

De malossi remschoen past niet lekker op de polini klok.
      De remschoen klemt tussen schoteltje en klok. Dus nu een polini remschoen erop gezet. Moest wel eerst het gat in de remschoen doorboren met een 8mm boortje want die was te ruw en ging niet over het asje heen. Ow polini, waarom ben je toch zo slecht in afwerken geworden…

RAV77
      Bijdrager

zit er ook niks in de weg dan van aluminium van het klok daar er tegen aan zit of zo ?
        vraag me dan ook af of een normale remschoen ook problemen er mee heeft dan , doordat er ergens een maat verschil inzit tussen 3 soorten remschoenen

Shark
        Donateur

De viscociteit van 75w90 en 80w90 is bij warme temperaturen gelijk. In de handleiding van Polini staat dat je bij racegebruik 85W-140 moet gebruiken, dus veel dikkere olie bij warme temperaturen. Nu weet ik niet wat ze onder racegebruik verstaan, maar het verschil is wel opmerkelijk. Het zou kunnen dat de te dunne olie simpelweg niet goed blijft zitten (daar is een term voor maar kan er even niet opkomen), en dus niet goed meer smeert. Het feit dat ie de olie eruit wipt bij snel draaiende tandwielen kan dus misschien meerdere oorzaken hebben, naast de druk die wordt opgebouwd, wordt olie gewoon te dun en wordt naar buitengeslingerd als je de tandwielen maar snel genoeg laat draaien.

Probeer eerst eens met die 85w140 anders? 80w90 zal geen verschil maken… kun je weer olie schoonmaken van je brommer.

Jelle
          Topic starter

Bij een normale piaggio remschoen is dat gedeelte ook smaller, net zoals de polini remschoen. Naar mijn weten is dit alleen bij de Malossi breder.

Jelle
            Topic starter

Maar toch gek dat er olie uitlekt, je zou zeggen dat dit type pakking wel goed afsluit.

Even een andere vraag, zijn al Nederlandse webshops, die deze pakking verkopen?

Shark
              Donateur

Jelle heb jij al eens 85w140 getest als walvismedicijn?

tw1
                Bijdrager

@Shark: dank voor de tip. Ik heb 85W-140 staan, zal deze dan gelijk proberen. Off-topic: kan GL-5 gewoon erin? Heb nergens hier lokaal 85W-140 GL4 kunnen vinden.

Heb ook een e-mail gestuurd naar Polini met de vraag wat hun gedachte was van het weglaten van het ontluchtingsgaatje. Hopelijk krijg ik hier ooit antwoord op.

Shark
                  Donateur

Ja GL5 is aggresiever op brons, maar dat zit geloof ik niet in je klokkie? Dus GL5 is in dat geval beter dan GL4 🙂

RAV77
                    Bijdrager

Maar toch gek dat er olie uitlekt, je zou zeggen dat dit type pakking wel goed afsluit. Even een andere vraag, zijn al Nederlandse webshops, die deze pakking verkopen?

ik denk dat het nog net iets te nieuw is dat ze daar al pakkingen voor verkopen of het wordt denk ik een hele zoektocht , anders misschien op polini hun eigen site als je geluk hebt.
                      andere optie die vloeibare pakking die malossi ervoor gebruikt , misschien dat dat beter werkt ?
                      kan het in elk geval altijd proberen mocht het echt nodig zijn .
                      kan ook zelf een pakking maken , maarja daar moet je maar net zin in hebben aangezien dat er aardig wat werk voor nodig is ivm grote en vorm. of moet toevallig iemand kennen die een scan van zo’n pakking kan maken op ware grote en dan met zo’n laser kan uitsnijden wat wel het netste dan is , kan die gelijk een paar extra maken in korte tijd 🙂

Jelle
                      Topic starter

Heb wel een Franse website, waar ze deze verkopen. Daar heb ik ook mijn polini klok vandaan. Was daar een stuk voordeliger dan in NL.

En had ook meerdere pakkingen in m’n winkelwagentje, maar tijdens het afrekenen blijkbaar niet meer, hahha

RAV77
                        Bijdrager

misschien te snel naar de kassa gerend dat ze onderweg er uit waaide , lol

tw1
                          Bijdrager

Update:

Net 12,3 kilometer gereden met 85w-140.. alles is nog mooi droog!

Shark
                            Donateur

kijk mooi resultaat!

tw1
                              Bijdrager

Vanochtend helaas toch een druppel gespot. Met 75w-90 liep het overal uit, dus het is wel een verbetering. Heb niet veel gereden, paar stukjes van 5-10 km om vario af te stellen, max 55 km/h.

(Onder de koppeling aan het frame, ff inzoomen)
                                IMG_20240727_104817_455

Ik vermoed dat het zich een weg naar buiten vindt via de moeren waar je de klok aan het frame bevestigt.

IMG_20240727_104849_277
                                Ik had de olie gevuld tot aan het vul gat. Dus brommer klein beetje schuin houden en het liep er uit (zoals ook in de beschrijving bij de achterklok).

Shark
                                Donateur

balen, wat vloeibare pakking op de bouten doen? Of misschien is er wel een speciaal goedje voor van Loctite oid? teflon tape kan ook.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 56)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.