Vespa-Ciao.NL
:: Polini Speed Engine

Home Forums Mening & ervaring Carters Polini Speed Engine

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erikbloemberg

ik heb 3setjes van 2cp en 1elec ik ben er goed over te spreken. mooi cartersetje

Anoniem

echt een zeer fijn carter!

rij nu met:

CP speedengine met 14 mm inlaat.
        46 mm polini + HD polini kop
        13/13 @ 72
        berekende krukas
        poelie 65 (sterke blanke polini veren @bromklok)
        Simonini racing uitlaat

ik dacht eerst dat het voor geen reet op zou trekken met poelie 65:con
        dat viel toch zwaar mee, ik moet alles nog een beetje inrijden maar hij trekt nu evensnel op als me oude bewerkte piaggioo carter met poelie 80 en 43 mm polini:thumb

ook echt superzuinig: lekker laagtoerig 55 rijden8)
        ik hoop na het inrijden toch wel op een 85 te rekenen

heb maar een ding te zeggen over dit carter:

KOPEN!:D

SirJohn
        Bijdrager

ik had met de cp versie al 2 keer gehad dat de keerring er niet in paste vanwege slechte afwerking en al 2 keer problemen met de condensator die niet helemaal goed past

maar verder loopt het zoals het hoort

Anoniem

@ Sir John: Dat had ik ook. ook is het bekend dat sommige vliegwielen niet passen, zo ook mijn standaard cp vliegwiel:?
            heb een beetje moeten dremelen om hem te laten passen:P (aan het carter he)

ChrisNL
            Bijdrager

fijn carter. is snel icm 65cc dr en leo sigaar. en rijd nog aardig zuinig, zo’n 120km op 1 tankje 🙂 niet echte minpuntjes kunnen ontdekken.

polini-fan
              Bijdrager

zeker een fijn cartertje zeker met 43 alu evo polini (waar alle poorten wel perfect overeen komen)
                met polini tuned bromkruk en vario met sp uitlaat zeer snel!
                jammer dat malossie 46.5 hier zeker minder op presteerd(deze is ook voor gekotterd std carter)
                polini 46 is hier echt een wheelie koning voor

ArvidW
                Donateur

Je zult ongetwijfeld de polini 42alu bedoelen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

floor-ciao
                  Bijdrager

gewoon een super carter hoef je niet te gaan veilen in je orgineel carter en een dr evo doet het er eigenlijk lekker op maar de 41mm AR gaat ook hard en de 46mm polini geeft lekker veel koppel Gr Floor-ciao;)

Martino
                    Moderator

Na alle lovende kritieken lees ik het een en ander over de nadelen van dit carter. Hieruit wil ik er eentje nog extra uitlichten en benadrukken.

Het is namelijk zo dat met sommige combinatie vliegwielen en SE’s het vliegwiel aanslijt op het carter. Dit komt nogal nauw.
                      2ehands kom je ze bijna altijd ook met loopsporen tegen in je groot carterdeel. Bij een van mijn 2ehands SE’s was dit zo erg dat zelfs een klein scheurtje te zien was. Dit is met Durafix goed te repareren, maar ik zie liever dat elke combinatie vliegwiel Speed Engine past.

voorbeeldje.

Er zit overigens geen verschil in de versies cp, elec of kick ze kunnen hier allemaal last van hebben.

Een ander onderbelicht nadeel van de carterset van Polini is dat tapeindes sneller doldraaien of er scheurtjes kunnen ontstaan parallel aan je tapeindes. Dit zal vast met de legering te maken kunnen hebben. De Evo engine heeft hier namelijk ook last van.

speedbuxy
                      Bijdrager

Daar heeft/had mij speedengine ook wat last van, maar ik heb er gewoon 2 van die dunne wijtjes achter gedaan ipv 1 en dan is het meteen over.

Javad
                        Donateur

Dat is een goede oplossing maar dat kun je bij elec helaas niet doen.

<3 Thunderstone
                          Check mijn perso!

Mike
                          Bijdrager

Diverse vliegwielen op mn speed carter gehad inmiddels. Nergens last van.

Mike

Tonni
                            Topic starter

De ruimte is bij een Speedengine iets minder misschien maar ik denk dat het probleem in de gebruikte krukassen zit.
                              Nieuwe Speedengine’s worden toch redelijk vaak met een nieuwe, al dan niet ‘snelle’, krukas gekocht.
                              Helaas is die krukas dan ook vaak een TopBreaking (Top Racing).

Deze krukassen hebben naast de onbedwingbare neiging tot spontaan breken, ook de conische passing nog wel eens een heel klein stukje lager zitten. Hierdoor komt je vliegwiel iets dieper in het carter en kan dan makkelijk gaan aanlopen.
                              Dit probleem schijnt ook wel bij andere (goedkope) immitatie (k)rukassen zoals DMP voor te komen…

Deze info heb ik van mijn lokale Citta handelaar die vrij veel van deze combi’s verkocht heeft en ook regelmatig tegen dit soort problemen aan liep. Hij heeft vervolgens eens de verschillende merken met de originele Piaggio vergeleken.

Naar het schijnt is de AR (Alfaerre) krukas de best passende en kwalitatief gelijkwaardige vervangings krukas.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

wilm050
                              Bijdrager

Lekker carter, vandaag opgehaald en in elkaar gezet, afwerking is hier en daar wel slecht vind ik… Rij met zelfde setup als eerst, 41 mm dr, 13/13 en brok kruk, ben van een sproeier 66 naar 72 gegaan en hij loopt bijna 15 km harder! Binnenkort 46 mm polini er op,
                                Wat mij idd ook opviel is die standaard voor ontsteking.. we foktop met starten maar daarvoor krijg je een bak snelheid terug!

mitchellz
                                Bijdrager

lekker snel blokje past bijna alles op en je hoeft nix te boren en vijlen

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.