Vespa-Ciao.NL
:: Polini 43 kit racing inhouden op top?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Polini 43 kit racing inhouden op top?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

markdepet
    Topic starter

hoi allemaal,

mn citta houd in op zn top net alsof ie een paar slagen mist..

Speedengine met aangepaste bromkruk
      polini 43 kitracing+ HD kop
      berini ontsteking
      13/13 @68
      malossi luchtbak
      polie 65
      polini sp

heb het gevoel dat ie nog meer toeren kan draaien dan dat ie doet, maar houd echt gewoon in en mist slagen.

hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

gr mark

Suppreme Smoke
      Donateur

Misschien is je ontsteking verkeerd afgesteld/ beetje kapot? Misschien kan je ook kijken naar je massa kabel, soms wilt daar roest op zitten waardoor hij niet optimaal loopt. Succes!

MarcoS
        Donateur

ik zou een grotere sproeier proberen…

arvid13690
          Bijdrager

krukas verkeerd bewerkt?
            edit: probeer poelie 80

Tis altied moar eem!

markdepet
            Topic starter

ontsteking heb ik vanmiddag helemaal nagelopen, en nieuwe stekkertjes aangeknipt. bougie, een 7, is mooi koffiebruin van kleur. met een 70 sproeier word ie zwartig en loopt ie niet geweldig. misschien zuigerveren? zitten er nog maar ca 120 km op maar ding krijgt wel enorme toeren, de vorige zijn tijdens 70 km inrijden volledig afgeschreven. denk persoonlijk dat het te maken heeft met mn berini ontsteking, deed het verder altijd goed maar heeft misschien zn langste tijd wel gehad.

@arvid13690 polie 80? dan maakt ie enorme overtoeren, morgen komt als het goed is een proma gun binnen, misschien dat het trekken vanuit stilstand naar 30 dan beter word, vanaf 30 naar zn top ca 65 gaat prima todat het gestotter en misse slagen begint.

tips en suggesties houd ik mij aanbevolen.

gr mark

ritze
              Bijdrager

Hey rij je nu.met een berini?
                mij 2e berini had ook dat zelfde probleem op hoge toeren
                mja het zou ook iets anders kunnen zijn maar ik denk toch dat het cdi tje kapot is

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

markdepet
                Topic starter

heey ritze,

ja rijd met berini, nou dan weet ik wat ik morgen doen moet, cp dr weer in.. heb och het idee dat het met berini beter loopt mits alles heel is. misschien uit voorzorg ook gelijk mn zuigerveren en voetpakking dan maar vervangen.

Crullie
                  Donateur

Als de zuigerveren al bij 70km volledig kunt afschrijven dan heb je of verkeerde zuigerveren gebruikt of je mengsmering is van een zeer slechte kwaliteit of je cilinder is zeer ruw te noemen. Het lijkt gewoon dat de zuigerveren op hoge toeren beginnen te happen en dus daarom het blok stottert en slagen inhoud.

De Polini Kit Racing heeft een speciale zuiger, heb je die zuiger er wel bij of heb je een imitatie zuiger gebruikt met zuigerveren ?

TICKLING BARN

markdepet
                    Topic starter

hoi crulle,

cilinder is volledig netjes bijgewerkt voor bramen ed. ik heb de orginele zuiger dr bij (donkere coating) ik meng 1:40 met euro 98 en castrol power rs, toch zag ik vanmorgen met demonteren dat er een flinke laag kool over het zuiger oppervlak zat, dit heb ik er netjes afgeschuurd en nieuwe polini zuigerveren gemonteerd.ik heb nu weer cp ontsteking dr in met nieuwe punten en condensator. enkel ff opzoek naar een ander vliegwiel want die ik thuis had liggen loopt aan op de spoelen. word vervolgd…

wel vreemd van die enorme koolaanslag iemand hier misschien een verklaring voor?

gr mark

update:

extra ring onder vliegwiel geplaatst en het draait weer soepel.
                      blokje weer onder de citta gemonteerd en ff rustig laten draaien, nu begint ie te viertakten tot ongeveer 30 km/h en trekt dan door tot zn top. het inhouden en misse slagen is weg door montage nieuwe cp en condensator, cp op 0,45, ik rijd nu met sproeier 68, 70 en 66 al geprobeerd maar het blijft onderin viertakten. iemand hier een idee over? lijkt mij sterk dat ik door montage van een gun ipv sp meer dan 4 punten onderuit moet qua sproeier.

update 2:

gr mark

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.