Vespa-Ciao.NL
:: Oranje 1974 Ciao van Wim.

Home Forums Perso’s Projecten Oranje 1974 Ciao van Wim.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 81)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas23
    Bijdrager

mooi zo’n nieuw zadel!:thumb Waren er nog meer zadels?:D

wim v8
      Topic starter

Nee helaas, meer zadels waren er niet, anders had ik ze allemaal gekocht, doe maar 35,- zei de man, zeker weten dat ik ze hier kwijt kon.

Zoals beloofd eindelijk het TNO keuringsrapport van de Ciao B8144.
        Het betreft een keuring na wijziging van B7109 naar het toen nieuwe model B8144.
        Dus van 19″ wielen naar 17″ wielen waardoor ook de reductie in de achterwnaaf gewijzigd moest worden.
        Wijziging bandenmaat etc.
        NEGA Import Rotterdam was de aanbieder van het te keuren object.
        4 december 1968 is de datum van de wijziging, waardoor je er van uit kunt gaan dat de ciao voor modeljaar ’69 met de wijzigingen op de markt kwam.

Gr. Wim.

Guido
        Donateur

Voor een paar honderd gulden had je al een nieuwe,

Ha wat leuk, deze komt bij Kleingeld vandaan, Hordijk in Rotterdam-IJsselmonde. Deze zaak bestaat nog steeds, maar wordt nu gerund door een beunhaas die het liefst alle Ciao’s de pers in doet om mensen aan een Chinascooter te helpen.

wim v8
          Topic starter

Vorige week een 13/13 carburateur en een citypower uitlaat gekocht. De uitlaat meteen gemonteerd natuurlijk, de 13carb zou ik gebruiken voor ooit een snelle cilinder. Met de uitlaat loopt ie meteen voortreffelijk zeg! Met die oude uitlaat ging ie met de 12/10 aan het einde van zn latijn, wind mee enzo, viertakken. Dat is helemaal over, mooi hoog tingtingting geluid en trekt iets lekkerder vanuit middengebied naar zn endje. Vanuit stilstand blijft slecht. Toch maar even de 13 proberen, ik dacht die is te groot. In de 13 zat een .66 sproeier, die is wel te groot, in de 12/10 zat een .56 die is te klein en dat op zondag, precisieborensetje voor de dag gehaald en de .56 uit de 12/10 opgeruimd naar .60 en meteen goed. Nu trekt ie wel goed op vanuit stilstand. Deze week maar eens een 43 cilinder halen voor de leuk, om eens te proberen. Kleiner dan 43 wil ik niet want ik wil wel een “vierkante” boring x slag of groter maar om de dan carters weer aan te passen heb ik geen zin.
            Dus wordt het een DR, Malossiset of polliniset. Moet er bij de DR ook een andere kop of kan de oude erop?
            Helaas had ik de uitlaat verkeerd besteld(citta)dus kon de trapas er niet op, daar moet een ander voor komen want de trappers moeten er wel op natuurlijk.

Gr. Wim.

paul99
            Donateur

DR43 kan je originele kopje hebben.

wim v8
              Topic starter

Mooi, dan wordt t die. Scheelt ook weer tientjes.

Gr. Wim.

coda
                Donateur

Mooi ding!
                  Ik heb dezelfde, maar iets roder van kleur, ook met zo’n rekje voorop, de koplamp zit bij mij wel op het stuur.
                  Als je met de DR gaat rijden hoop ik wel dat ie niet gaat viertakten, kan zijn dat de uitlaat hem smoort.

Leuk als zo’n oudje lekker vlot rijdt!

wim v8
                  Topic starter

Nou, afgelopen week toch maar weer wat spulletjes gekocht, een DR Evo 43mm, bougie 7 ngk, koppelingschoentjes, doosje met 3 setjes pollini veertjes, remschoenen voorkant, sproeiers, dus weer wat te knutsellen. Citypower en de 13/13 had ik al.
                    Dus nu het hele spul samen gemonteerd. Ik begon tijdens monteren met een .70 sproeier, nieuw is een .66 gemonteerd in de 13 dus ik dacht doe maar een .70, niet dus, veel te groot, .68, .66, alle te groot, gelukkig had ik ook een .64 gekocht en die is goed. Vanavond meteen al 20km inrij perikelen gedaan en het voelt al lekker. En het getik waar de DR’s om bekend staan(had ik gelezen) blijft bij de mijne achterwege.

Oude verkoolde spul:

Mooi nieuw setje:

MarcoS
                    Donateur

Dat is altijd lekker een nieuw setje. :thumb
                      Ik heb ook nooit problemen met tikken gehad bij een DR evo, je moet een beetje mazzel hebben soms..

wim v8
                      Topic starter

Ik vind wel na zo’n 100km gereden te hebben dat de citypower uitlaat aanzienlijk meer herrie maakt met de DR cilinder dan met de standaard cilinder. Verder loopt hij nog wat te rijk, aan t eind gaat ie viertakken, er zit nu een .64 sproeier in de 13/13. Maar daar ga ik m verder mee inrijden want dan loopt ie lekker vet. Over een paar honderd km maar eens andere sproeiers proberen, .62 of .60 moet wel goed zijn denk ik. In de koppeling zitten nu de groene veertjes wat ook goed lijkt te werken.

Gr. Wim.

Edjuh
                        Bijdrager

Die herrie ligt dus voornamelijk aan de cilinder.

Ik zou geen viertakt-afstelling aanhouden, met die citypower ga je toch niet toeren janken. Meteen die 62-60 erin wat mij betreft.

wim v8
                          Topic starter

Nee, maar ik rij niet constant viertakkend want dat doet ie alleen aan t eind van zn kunnen, ben nog aan t inrijden dus steeds wisselend gasgeven, vind ik t wel lekker als ie wat rijker staat voor n betere koeling en smering. Aanstaande week wel even wat sproeiers halen en proberen.

Gr. Wim.

wim v8
                            Topic starter

Ondertussen een km of 250 gereden met de snelle set en inmiddels uitgekomen bij sproeier .59 en dat is al vele malen beter zeg. Hij trekt nu lekker hard weg en de top is niet hoog, mischien 50-55kmu, de poelie 95 zit er gewoon nog op waardoor ie hard trekt wat ik beter vind, de top hoeft niet zo hoog(snor, en dus kenteken kwijt). Aan het eind van zn kunnen 4tact ie nog iets maar dat laat ik even zo want t gaat weer kouder worden buiten dus dan zal t wel beter gaan.

Gr. Wim.

Wilk1985
                              Moderator

Gave setup, 50-55 is inderdaad hard zat voor een brommer die iedere dag rijdt.

Ik ben echt jaloers op je zadel trouwens ik zou hem ook gelijk gekocht hebben in jouw plaats heel bijzonder dat je hem hebbt gevonden aangezien ze zo snel kapot gaan allemaal..

Ciao1968
                                Bijdrager

wim v8 :
                                  het dekje lekker ingevet tegen uitdrogen, nog een extra stukje doek tussen veren en schuim gelegd, dan gaan de veren niet door het schuim tegen het dekje vreten waardoor ie zou scheuren. en ik zit weer als een vorst, wat een verschil,
                                  Gr. Wim.

Hey Wim, Mooie Ciao hoor ! Ik weet niet of invetten helpt aangezien het geen leer maar rubber is, maar baat het niet dan schaad het niet :-). Ik heb er zelf aan zitten te denken om er aan de onderkant van het zadel een extra laag rubber tegenaan te lijmen voor de stevigheid, maar dat zal wel weer ten koste gaan van het comfort. Klein detail nog, de hoogteverstelplaat van je zadel hoort andersom te zitten, even omdraaien voor het mooie dus :thumb.

Zie oude foto van jouw Ciao.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 81)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.