Vespa-Ciao.NL
:: ontsteking en keerring checken aub

Home Forums Algemeen Oude topics ontsteking en keerring checken aub

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

je hebt even iets gemist Thijs, als je naar de fotos had gekene had je gezien dat het electronische ontsteking is 😉

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Thijs_DR_Evo
      Bijdrager

Excuse me then ;). Gaat het hele verhaal van de condensator niet op nee :D. Bougiekleur checken zou ik overigens evengoed even doen. Kleine moeite en stuurt je al een heel end in de richting. Ik zou dan maar even alle contacten ohm’s doormeten. (nu het blok er nog onderuit ligt) Dus even de spoelen ohm’s meten, de en de draden naar buiten toe. Een kabelbreuk kan soms ook zo’n problemen veroorzaken.

grz Thijs

Jacky
        Topic starter

houw.. hoe meet je dat door dan? waarmee?

Thijs_DR_Evo
          Bijdrager

Met een multimeter. Beetje googlen helpt je wel.

grz Thijs

Jacky
            Topic starter

kan je dat ook laten doen want ik ben daar niet zo thuis in en heb ook niet de nodige apparatuur…

.-{2F4OV}-.

gwoon ff langs de bromboer gaan… die doen dat wel ff gratis wss :thumb

Jacky
                Topic starter

ok thnx, als je na epc gaat toch niet denk k:((:((:((:((

Thijs_DR_Evo
                  Bijdrager

Misschien tijd om het zelf te leren ???? Een multimeter kost 5 euro of zo, dus grijp die kans. Stommer word je er meestal niet van om zelf iets te proberen af en toe.

grz Thijs

Ciaofrank
                    Bijdrager

als 1 van je spoelen niet zou werken dan merk je dat wel hoor, volgens mij loopt ie dan niet/amper, jij merkt het pas na een tijd toch? Dan zijn je spoelen gewoon goed… Die gaan niet zomaar stuk…

Ik denk dat je een grotere sproeier moet proberen, want het klinkt alsof ie gewoon warmloopt (uitvallen, na een paar minuten weer starten…)

suc6

Jacky
                      Topic starter

ja ciaofrans maar er heeft al van 60 tot in de 70 ingezeten zoiets.. dus dat is het echt niet.. we gaan proberen met wat meer olie in de benzine en zelf mengen.. Thijs idd je wordt er niet dommer van maar ik moet ook weten waarnaar ik moet kijken op die multimeter en als ciaofrnak al zegt dat het wel goed zit…

Thijs_DR_Evo
                        Bijdrager

Tsja, meten is weten. Het zal best dat helemaal niks doet als eens spoel slecht/kapot is, maar een rot contact/los contact kun je je onnozel op zoeken zonder alles systematisch te controleren. Als je nu meet dat alles goed is, weet je dat tenminste ook 100% zeker. Ik ben zelf ook door schade en schande wijzer geworden, en dat heeft me inmiddels geleerd om altijd voor aan te beginnen met problemen. Heowel ik geen enkele ervaring met CDI ontsteking heb op een Vespa.
                          Een 70 malossi (althans, das de setup toch) zou met een 66/68/70 sproeier en 13/13 carb zeker goed moeten lopen. Ik neem aan dat er geen origineel luchtfilter opzit, anders zal ie nooit goed lopen.
                          Je kan eens kijken of je tank geen vacuum trekt, effe een stukkie rijden zonder de tankdop erop. Kan soms ook zulke rare dingen veroorzaken. En even alles brandstoffilters nalopen als je dat nog niet gedaan had. Dus ook die in tank, en in de carb. Met problemen zoeken moet je altijd met de basics en vooraan beginnen. Scheelt uiteindelijk tijd. Ik neem ook maar even aan dat alle pakkingen nog goed en dicht zijn, anders is het ook onbegonnen werk.

grz Thijs

Jacky
                          Topic starter

ja pakkingen zijn goed.. carb is nieuw en benzineslang ook…. die setup wat je zij is idd de setup.. zal es met cafy praten over dat doormeten is opzich een goed idee. k zal ook de tank eens leeglaten enz.. Vooral dat de tank vacuum zuigt is een heel goed idee dat gaan we meteen checkE!!

.-{2F4OV}-.

Dan hore we het wel weer hoe het is gegaan 😀

Suc6 :thumb

Jacky
                              Topic starter

ja is goed:) en bedankt

Cafy
                                Bijdrager

het blok zit er weer onder,
                                  cilinder is nagekeken zaten geen krasen in.

maar me is wat opgevallen:

de benzine slang is NOOIT heelemaal gevult met mengsmering??? lijkt me toch niet goed?
                                  kan het hieraan ligen?

hij liep eerst rond de 73 op de km teller maar toen ik gister avond een stukje had gereden liep hij nog maar 60?? 🙁

hoe kan dat?

mvg thomas

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 46)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.