Vespa-Ciao.NL
:: Onderdeel oliepomp er afhalen?

Home Forums Techniek Opvoeren Onderdeel oliepomp er afhalen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Export_Bier
    Topic starter

Hallo,

Ik wil m’n blok er uit hebben maar krijg een stuk van mijn oliepomp er voor geen mogelijkheid af. Heb alles geprobeerd maar het zit muur en muur vast. Begin er aan te twijfelen of het er überhaupt wel af kan. Stel het kan er niet af, hoe krijg ik dan in vredesnaam mijn blok er uit :P?

Hier een foto van het stukje dat ik er probeer af te halen:
      [spoiler][/spoiler]

Cittali
      Bijdrager

Dat waren ooit twee imbusjes, maar die zou je gewoon los moeten kunnen schroeven.

noud
        Bijdrager

Dolgedraaide imbusjes kun je proberen los te krijgen door er een grotere torx in te tikken en dan losdraaien.

Export_Bier
          Topic starter

Heb dit al geprobeerd (ik draai hem niet over de kop) maar deze dingen zitten zo vast, krijg ze voor geen mogelijkheid los.

mike1979
            Bijdrager

Zelfde probleem gehad. Als je gaat stoppen met het pompje kun je er gewoon een ijzerzaagje opzetten.

VespaAvanti
              Donateur

Als je een inbus op een rateltje had gehad was de kans veel groter geweest dat je ze los had gekregen.
                Nu kan je er idd een grote torx in rammen, of de kopjes er af boren.
                Succes!

Export_Bier
                Topic starter

Met wat geweld is het blok er onderweg incl. het stukje van de oliepomp. Toch bedankt voor jullie hulp.

Robbert_K
                  Bijdrager

Hoe heb je het blok er dan onderuit gekregen? Ik vraag omdat ik dat plaatje met die dolgedraaide inbussen er ook niet af krijg

Rickytju1
                    Bijdrager

Hoi als de schroeven echt niet loskomen kun je in de kopjes een platte schroeven draaier naar de goede kant en dan een paar flinke tikken op de schroevendraaier geven dan gaan ze gegarandeerd los

Groet rick

freak
                      Bijdrager

wat een rare ideeën hebben jullie!!!
                        als een inbus van binnen uit rond gedraaid is, dan kun je deze in boren tot de diepte waar normaal de inbus sleutel in gaat.
                        hier tap je vervolgens draad in, als het draad er in zit, draai je daar een tap eind in.
                        op die tap eind draai je een moertje stijf tegen de inbus aan, vervolgens draai je daar een tweede moertje stijf tegen aan, en met dit moertje kun je de inbus er zo uit draaien.

SuperSi
                        Bijdrager

of je koopt een linkse tap?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.