- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door noud.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2014 om 21:09 #284509
Alowa,
Ik lees al een paar weekjes over jullie schouders mee om informatie te verzamelen.
Eerst een beetje informatie over mezelf, ik ben nog student aan een technische HBO opleiding (Hopelijk over een jaar klaar). Ik rij en sleutel al aan brommers sinds me 14de, het is voor mij altijd een vorm van ontspanning geweest, gewoon lekker vuile handen krijgen en met techniek bezig zijn. Ik heb in mijn verleden meerdere brommers gehad zoals, een Aprilia RS50, Honda wallaroo, Spartamet, Puch Maxi en nog vele andere.
Nou was ik al eventje opzoek naar een snorfiets voor in de zomer en was in eerste instantie opzoek naar een zo’n 4-takt retro scooter maar toevallig had een kennis van ons deze Citta te koop.
Hij was echter wel een erbarmelijke staat, hij lag zelfs in stukken toen ik hem overnam. maar op zijn goede woord heb ik aangenomen dat hij compleet was. Ook had hij nog een vespa Si staan (Zonder kenteken) deze kon ik beide in 1 koop overnemen.
Aangezien de brommer toch al in stukken lag heb ik maar besloten hem meteen totaal na te kijken en reviseren waar nodig/mogelijk. Zo had ik hem binnen 2 avonden al zover gestript dat de krukas weer kaal op tafel lag.

De gilera Citta
De Vespa SiNou is het eigenlijk jammer dat ik niet veel “van te voren“ foto’s heb gemaakt, want het was me toch een partij smerig. Maar met een stoomcleaner, goede ontvetter (Dasty) en veel geduld kwamen er toch nette onderdelen tevoorschijn.

Ook gelijk de achternaaf helemaal nagekeken, want die tokte als je hem ronddraaide, wat het nou precies was weet ik niet. Maar nou hij schoon en gesmeerd is is er niks meer aan de hand!