Vespa-Ciao.NL
:: Noetiepoerker26’s perso

Home Forums Perso’s Projecten Noetiepoerker26’s perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Guido
    Donateur

Heb je een 4×4 sticker op je kappen?!
      Ren je mee tijdens het rijden? :lol

Noetiepoerker26
      Topic starter

@Guido: Ik ren inderdaad mee bij de stoplichten!:D Die stickers kun je trouwens gewoon bij de Action voor 80 eurocent kopen (hebben ook 16v, turbo en v8 8) )

@Wilk: Bedankt, het wordt zeker een mooie zomer met wat toertjes etc.

Noetiepoerker26
        Topic starter

1-5-2015
          Voorgisteren heb ik in Maasbracht een standaard bromkickblok gehaald bij iemand uit maasbracht (hij had o.a. een blauwe miniciao en een CBA, misschien kennen jullie hem) Ik zag het toevallig op marktplaats staan omdat ik op zoek was naar een elektronisch blok. Volgens hem zou het allemaal zo moeten passen, maar in werkelijkheid valt dit natuurlijk allemaal vies tegen. Zo kreeg het blok er namelijk eerst niet in, wat me uiteindelijk veel pijn en moeite heeft gekost:
          Ik moet zeggen dat het m’n signature wel eer aandoet:con:D
          Toen ook maar meteen het blok schoongemaakt, want het leek wel of er een heel vat olie overheen was gegooid….

Mijn vader heeft op zn werk een palletje gemaakt dat gaat dienen als blokkering voor de kickstart, die een vriend van me er naar alle waarschijnlijkheid morgen erop last. Ook heb ik een beugel moeten maken voor de CDI, omdat deze eigenlijk niet goed past (ik heb een wat ouder cp-carter) :

Dat was het dan weer voor deze keer

Ciao91
          Bijdrager

Maasbracht?

Leon heette de verkoper volgens mij, hij zat hier vroeger toch ook op het forum of vergis ik me nu?

Verder is een kickblok altijd leuk, wel in goede staat of mankeert er het één en ander aan?

Noetiepoerker26
            Topic starter

Het kan best dat hij Leon heette, hij was volgensmij 21 jaar oud. Het blok vonkt perfect, maar eerst wilde het alleen stationair lopen (bij gas meteen uitvallen) maar nu loopt het niet meer. Volgensmij is er iets met de carb ofzo want gisteren begon hij tijdens startpogingen (had eerst al met de boormachine de vonk gegetest en gdcontroleerd) benzine te braken uit het luchtfilter, en toen ik het blok eronderuit haalde kwamen er ongeveer 5 eetlepels benzine uit het bougiegat…

Noetiepoerker26
              Topic starter

Nou, vorige week zondag een klein filmpje gemaakt, samen met een vriend van me: met in de hoofdrol natuurlijk m’n ciao! Ik vind het erg leuk geworden, oordeel zelf: *klikkerdeklik*

Ook heeft die maat een aantal foto’s geknipt die ik met jullie wil delen=)

KleineJoop
                Bijdrager

Ziet er goed uit. 🙂

Wilk1985
                  Moderator

Zeker gaaf ja, zoals ik zei is zowel de film als de Ciao erg geslaagd!!

Net werk hoor :thumb

Noetiepoerker26
                    Topic starter

Thanks!

Hopelijk kan ik voor de vakantie nog ergens een leo krul vinden, dan ik eindelijk m’n kick-mechanisme monteren.

niemand
                      Donateur

Leuk gefilmd zo!!

Ik heb eventueel nog wel een leo krul liggen, is wel een serieuze opknapper.

erikbloemberg

Ik heb nog wel een nette leo ciao krul voor je.

Heb je een PM gestuurd.

Noetiepoerker26
                          Topic starter

update 29-6-15:

Deze week heb ik van Lightlord goedkoop een leo krul kunnen overnemen, uiteraard had dezs een opknapbeurt nodig, dus ben ik maar een bus hittebestendige lak gaan halen bij de plaatselijke autoonderdelenboer (daar heb ik trouwens ook een nieuwe kentekenplaat gekocht. Deze brak dinsdag spontaan doormidden toen ik naar school reed:?)

Niet echt goed te zien, maar in de eerste bocht zat toch wel wat roest. Gelukkig had ik thuis nog zo’n schuurpapierschijf liggen die je op de haakse slijper kunt zetten. Dit werkt perfect, heel wat anders dan urenlang schuren totdat je er bij neervalt.
                            Het eindresultaat na het schuren:

Vanmiddag de uitlaat gespoten. Dit ging erg rap door het goede weer. De motip-lak liet zich erg netjes spuiten buiten (mede door de afwezigheid van wind). Helaas ben ik vergeten om hier wat foto’s van te knippen. Wèl heb ik foto’s van het eindresultaat->

Door de nieuwe uitlaat kon ik eindelijk mijn kickstart erop zetten, aangezien het tandwiel van de kick-as eerst niet pastte i.s.m. een sito+. Ik heb het idee dat ik een klein beetje harder optrek dan voorheen (al had ik hier meer van verwacht, misschien komt dit door een paar deuken in het expansievat?), dus ik zit nu meer en meer te twijfelen over een eventuele aanschaf van vario; ook omdat ik naar mijn mening nu wat te snel ga voor een snorfiets. Ik ga morgen dus een poelie 95 op de ciao zetten, hopelijk hoef ik dan geen nieuwe kickketting ge halen (al ben ik bang van wel)

Reacties en opmerkingen zijn zoals altijd welkom:thumb

Wilk1985
                            Moderator

Mooi werk weer! Past ook goed bij het uiterlijk van je Ciao 🙂

Ik heb geen ervaring met de Ciao versie, maar de Citta/Bravo versie heeft echt een lekkere trekkracht. Zeker beter als de Sito uitlaat in ieder geval.

Een varioset zou inderdaad een leuke toevoeging aan je Ciao zijn, heb je ook gelijk weer wat moois om aan te sleutelen :thumb

Noetiepoerker26
                              Topic starter

Bedankt Wilko, ik heb bewust gekozen voor zwarte lak omdat dit wat onopvallender is en mooi staat bij m’n brommer. Ik ga de komende week waarschijnlijk nog mijn balhoofdkapje ook zwart spuiten, sommigen op het forum hebben dit ook en ik vind het er wel nice uitzien.

Een varioset zou inderdaad wel erg leuk zijn, maar ik wil er zeker van zijn dat ik max. 40kmh wil gaan met vario dus als ik iets aanschaf is het waarschijnlijk met 1:13 vertanding (omdat het toch een aardige investering is, en ik liever geen miskoop heb). Wel ben ik bang dat de 1:13 vertanding voor overtoeren gaat zorgen, of valt dit mee? Iemand ervaring hiermee? Ik ben zelf niet zo into vario, dus twijfel ik ook nog of een snelle voorvario er niet voor zou zorgen dat ik te hard ga. In dat geval zou een originele voorvario natuurlijk uitkomst bieden.

lightlord
                                Donateur

Hij is er toch flink van opgeknapt die leo 😛
                                  Wat de vario betreft daar ga je denk ietjes sneller mee dan 40.
                                  Ik zit ook met dat probleem van een grotere poelie op een kickblok dat verrekte kettingkje :haha

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.