Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Na start citta wegrijden duurt 20 m voor hij eindelijk optrekt.
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 1 maand geleden door Martino.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 februari 2013 om 10:18 #209470
Ik heb een probleem met het wegrijden van de citta als deze net is gestart, starten doet hij meestal prima.
Bij het starten gebruik ik wel altijd de choke ik weet verder niet of dit uit maakt maar probeer zo veel mogelijk informatie te geven.
Maar als de citta is gestart en ik wil wegrijden duurt het 10 tot 20 meter voordat hij echt aangrijptIemand enig idee wat het probleem kan zijn of manieren om het te verhelpen?
16 februari 2013 om 12:16 #232430Slipt je v-snaar of koppeling niet door? V-snaar is strakker te spannen en de koppelingschoentjes zijn te vervangen wanneer af en direct de juiste trekveren monteren.
Kan je anders een filmpje maken van dit probleem?
16 februari 2013 om 13:50 #232364Koppeling is nog niet zo heel oud dus dat zal het niet zijn, welke veertjes kan ik het best bij mijn setup nemen?
En hoe span ik de v-snaar, dan zal ik eerst dit proberen vanmiddag en anders zal ik een x een filmpje maken 😉16 februari 2013 om 16:14 #231815Je spant de v-snaar aan door het blok naar voren te schuiven, je drie ophanging bouten beetje los draaien en het blok naar voren schuiven
16 februari 2013 om 18:14 #231314Zoiets had ik al in gedachten, en kan hij ook te strakbgespannen staan?
16 februari 2013 om 18:32 #231315Ja een v-snaar kan te strak gespannen zijn, maar in jou specifieke geval denk ik niet dat dit aan de hand is. Wanneer de v-snaar is gemonteerd zal je de snaar ongeveer 1cm naar elkaar toe moeten kunnen knijpen.
Qua koppelingveertjes; Ik zal originele of de lichtste uit het Polini setje nemen.
17 februari 2013 om 13:55 #231543Welke kleur veertjes van polini zal ik moeten nemen?
En ik heb verder de laatste tijd eigelijk niks aan het blokje ofsow gedaan dus hoe kan de v snaar nou dan na een tijdje te slap gespannen kunnen zijn? Dit is toch eigelijk best raar? En ik heb ook iets gelezen dat de veertjes van de koppeling er op een speciale manier in moeten?17 februari 2013 om 22:32 #238750De lichtse veertjes uit het Polini setje zijn de staalkleurige zonder coating. De v-snaar slijt natuurlijk door gebruik en kan daardoor zijn grip verliezen en door gaan slippen. Ik ken geen speciale manier van monteren van de trekveertjes behalve dan de juiste manier.
18 februari 2013 om 18:38 #232017Kan het niet aan de zuiger of iets liggen?
18 februari 2013 om 18:46 #232018Kan het niet aan de zuiger of iets liggen?
En waarom denk je dit dan? Misschien is een filmpje of betere omschrijving van je probleem dan wel handig.
18 februari 2013 om 18:48 #234633Martino :
Kan het niet aan de zuiger of iets liggen?
En waarom denk je dit dan? Misschien is een filmpje of betere omschrijving van je probleem dan wel handig.
Ik heb hier geen reden voor maar de koppeling en snaar is verder goed, en eerder liep die altijd wel goed en sinds kort niet meer ;o
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.