Vespa-Ciao.NL
:: Na hobbel geen vermogen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Na hobbel geen vermogen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Peter Vd Sluis
    Topic starter

Beste forumleden,

ik ben nu al een maand flink aan het kutten met mijn citta, maar ik kom er maar niet uit.

momenteel is mijn setup :

13/13 dellorto
      sproeier 52
      citypower uitlaat
      polini luchtfilter
      70 mm poelie

op 1 of andere manier, elke keer als ik over een hobbel knal, verliest de hele brommer al z’n vermogen.

Hij loopt redelijk, hij liep altijd beter.
      maar goed ik had hem nu zo afgesteld dat hij +/- 40 loopt.

nu knalde ik gister over een hobbel en was hij niet meer vooruit te branden! Kwam veel rook uit de uitlaat, en stotterde alsof er een veelste grote sproeier in zat. Uiteindelijk thuis neer gezet. Zie ik dat de uitlaat wat los zit, ff aangedraaid en hij liep weer.

Nu rijd ik vandaag weer over een hobbel en ja hoor, weer geen vermogen.
      Maar de uitlaat zit nu gewoon muurvast, dus daar zie ik het probleem niet.

ik heb al een nieuwe carb. Gemonteerd.
      ook een nieuwe bobine ( mijn collega tipte mij dat misschien daar iets mis mee was ).
      ook een nieuwe bougie en nieuwe bougiedop.

ik ben zelf tot einde raad.
      Weet iemand hier wat het probleem kan zijn ?

Wim
      Bijdrager

Na de hobbel veel rook=te veel benzine.
        Dus iets met de carburateur. Vlotter of wat ook.
        Probeer een andere carburateur waarvan je weet, die doet t.

Keerring is wel vervangen?
        En de afstelling van het ontstekingstijdstip ook weer gecontroleerd?

Geen ontstekingsdraden die ongeisoleerd  tegen massa (kunnen)komen? Ook niet achter het vliegwiel?

Je motorblok zit vast in het frame?
        Je bobine zit vast aan het frame?
        Dit ivm een goede massa.

Controleer dit alles zeer secuur.
        Daarna horen we het wel weer van je.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
        Donateur

Ik had ooit eens een ciao met elektronische ontsteking,  die had dat ook en toen was het een losse keerring.

Peter Vd Sluis
          Topic starter

@semmad

kering is al eens vervangen bij de vorige eigenaar.

hoe kan ik de ontsteking checken ?
            ik heb een elektronisch blok.

motorblok zit vast aan het frame & bobine ook. Kan zijn dat er te veel roest aanwezig is dat daardoor de massa van de bobine niet goed contact maakt ?

Wim
            Bijdrager

Dan is de ontsteking oké.
              Keerringen zitten wel eens scheef of verkeerd.

Roest mag r niet zitten. Verf ook niet.
              Het moet gewoon allemaal goed contact kunnen maken.

Vorige eigenaren hebben altijd de hele brommer nagekeken soms zelfs gereviseerd 😉 😉

Gr. Wim.

Peter Vd Sluis
              Topic starter

Haha dat zal. Ik heb hem recent ook nog naar de plaatselijke brommer-reparateur gebracht en die heeft hem helemaal nagekeken en hij vond het er allemaal goed uitzien. Compressie nog door laten meten en die was super. Daarom vind ik het ook zo raar dat als ik over een nare hobbel rij, dat het hele ding er gewoon mee stopt.

Mijn bobine zit op deze manier vast. en dan de massakabel achter het onderste schroefje ( aan de achterkant ) vast geklemd tussen een boutje en ringetje.
                Is het ook een vereiste dat de beugel waar de bobine aan vast zit ook goed contact kan maken bij het schroef punt op het frame ?
                34280255-0872-4254-be06-c6b61219a3ef

Wim
                Bijdrager

Nee jij hebt een CDI/bobine en die heeft een appart massadraadje die goed aan het kale ijzer van je frame moet.

Gr. Wim.

Peter Vd Sluis
                  Topic starter

Zit goed op het frame.

het viel mij vandaag op dat als de uitlaat er niet helemaal goed opzit dat ik echt veel meer vermogen heb! Dan wil die wel weer goed trekken ! Alleen natuurlijk veel herrie.

Er lijkt mij dus wat mis te zijn bij de uitlaat.
                    komt morgen nieuwe voor binnen. Hopen dat  de uitlaat het probleem is.

Robin_Ciao
                    Bijdrager

Dat zou een indicatie kunnen zijn op te veel kool im je uitlaat. Die kun je schoonmaken. Er zijn meerdere manieren, maar de manier waarop ik het meeste over gelezen heb. Is de uitlaat vol doen met benzine, en dan aansteken. Dan laten afkoelen en dan zou het kool er zo uitvallen. Een nieuwe uitlaat is dus niet echt nodig.
                      Mvg Robin

Peter Vd Sluis
                      Topic starter

Ja z’n uitlaat kost 22 euro. Dan zit er een compleet nieuwe op. De huidige is al flink verroest en heeft bij de aansluiting al gaatjes.

Wim
                        Bijdrager

Dat zou een indicatie kunnen zijn op te veel kool im je uitlaat. Die kun je schoonmaken. Er zijn meerdere manieren, maar de manier waarop ik het meeste over gelezen heb.

Is de uitlaat vol doen met benzine, en dan aansteken.

Dan laten afkoelen en dan zou het kool er zo uitvallen.
                          Mvg Robin

Haha, kan je daar een filmpje van maken hoe jij dat doet?
                          Enne…wel “vol” met benzine hè. 😯

Gr. Wim.

Robin_Ciao
                          Bijdrager

Hahaha, oke misschien is vol wat groot uitgedrukt 😅 Maar op internet staan wel al een paar filmpjes. Als je hem echt vol gooit. Dan is dat de eerste ciao uitlaat die op de maan beland. Ik denk als je kwaliteit benzine gebruikt en een duurdere aansteker dat hij het tot mars haalt.
                            Mvg Robin

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.