Vespa-Ciao.NL
:: monoveer citta

Home Forums Perso’s Projecten monoveer citta

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 129)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

EPI
    Bijdrager

Als die vork zo hoort dan ben jij de man! goed gevonden!:thumb
      De achterveer zou ik toch heroverwegen..
      ik denk dat als je een kortere schokbreeker vind en de bevestiging aan het frame een stukje laat zakken
      en dan desnoods een bevestiging aan de onderste twee profielen van je brug maakt,
      dat je een heel mooi resultaat krijgt en een heel stuk veiliger is.
      Kijk maar eens naar veel motoren met monoveren die gemonteerd zijn vlak achter het schanierpunt van de achterbrug.
      deze zijn ook vaak kleiner..

gr EPI

daniel citta
      Topic starter

thnx epi ik heb ook lang na de vork gezocht .de achter veer heb ik al een andere voor liggen een van een peugeot fox die is veel kleiner. kan dr nog nie mee verder me gasfles is leeg :(een collega brengt me een deze dagen een nieuwe 😉

gr daniel

EPI
        Bijdrager

Suc6 ik houd je in de gaten.. 😉

luukelbo
          Bijdrager

volgens mij valt het wel mee met de slijtage op je schokdemper,
            als je even bedenkt dat als je op de bagage drager zou zitten dat de veer dan wel correct is geplaatst,
            en het frame zelf is een solide stuk dus ik denk dat die de krachten wel via het frame naar achter brengt en dan gewoon via de schokdemper naar beneden gaat

ps: i like!

daniel citta
            Topic starter

heb een andere veer geregeld en even gekeken hoe dat ik die ga bevestigen
              weet nog niet zeker of ik deze well ga gebruiken vind de veer aan de kleine kant

speedbuxy
              Bijdrager

Ik vind dit nu anders al 10x beter staan:thumb
                En deze hoek is ook veel mooier waardoor die waarschijnlijk ook stukken beter veert:thumb

EPI
                Bijdrager

Ik zeg DOEN!
                  Ik zou hem alleen net een klein beetje de andere kant in schuin zetten, voor het zicht.

Waarom?

Als nu je frame hoogte ook netjes uitkomt zou ik hier zeker voor gaan:thumb Dit ziet er 100x beter uit maar is persoonlijk natuurlijk en ook de hoek komt nu mooi uit.

daniel citta
                    Topic starter

bedankt voor de reactie’s

het veert nu aal een stuk beter en dan zit het nog niet een vast .
                      vind het er zo ook veel beter uitzien ,moet wel wat hoger tis nu net of je op een bmx fiets zit:lol
                      dus daar nog wel even wat doen

VespaAvanti
                      Donateur

Dit is idd een heel stuk beter!
                        Ik zou de veer onderaan een stukje verder naar achter zetten dan bovenaan.
                        Dan wordt de veerweg wat natuurlijker en ligt hij gelijk een stukje lager;)

daniel citta
                        Topic starter

thnx avanti

ben ook al over de hoogte uit (280mm schokbrekers zou ik dan nodig hebben)

verder een bestelling bij jmpb gedaan waaronder setje low profiel bandjes 8)en wat klein spul

gr daniel

daniel citta
                          Topic starter

de bestelling van jmpb binnen:D die low profile bandjes zijn echt vet die er vanmidag maar om de velgen trappe:P

gr daniel

Lastpak
                            Bijdrager

het schijnt dat die bandjes er bijna niet om te leggen zijn met de hand.
                              wel erg mooie banden, succes!

daniel citta
                              Topic starter

ja ben er achter echt bijna nie te doen :booseven wachten tot er hulp bij is alleen nie te doen

daniel citta
                                Topic starter

zo een hele middag verder… 6 x een lekke binnen band, :boos:boos 3x een banden lepel tegen me voorhoofd. nog geen band er om wat een k…. banden. morgen maar even kijken of ze wel tubeless willen anders een maat kleinere binnen band ophalen deze zijn echt te groot voor de buiten band.verder nog even bezig geweest met de bevestiging van me acher veer.morgen maar weer verder

gr

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 129)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.