Vespa-Ciao.NL
:: Lennaert zijn rommelpagina

Home Forums Perso’s Projecten Lennaert zijn rommelpagina

15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 619)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Intellect80
    Bijdrager

Lennaert, ik zie dat jij een buzetti zijstandaard voor de Si hebt.
      Waar heb jij deze gehaald? Ik kan er nergens 1 vinden…

No stress, all fun and a bit of speed

paul99
      Donateur

Ik heb er pas geleden bij Hamstra aan de korreweg in Groningen gekocht. 19 euro. (En in stukken gezaagd om hem onder mijn boxer te krijgen…)

Lennaert
        Topic starter

Zo,

Even wat blazen hier in dit rommeltopic afgelopen weekend ben ik met mijn vader wezen touren!

De tour ging van Velserbroek naar Luyksgestel in Brabant een behoorlijke rit met een gang van 30km/h dit doordat er een warmloper voorgevallen was bij Osdorp. Dit was simpel verholpen door een stuk ductape om het luchtfilter en wat meer olie in de tank hierna niks geen problemen gekregen en beide brommers reden steeds beter!

De set-up die gebruikt was voor beide brommers:

Nieuwe originele cilinders + zuigers
          13/13 + Malossi en de andere een Polini filter
          94mm Poullie met standaard koppeling en groene trekveren
          Gianelli cittypuffer
          Bewerkt elec blokje (inlaat iets vergroot)

Het was een heerlijke tocht en een heel mooi lang weekend helaas de 1e en laatste dag op het einde regen maar de dagen die getourd zijn in de omgeving van Luyksgestel waren heerlijk weer.

Hierbij wat foto’s:

Brommers startklaar (op kappen na) en de tassen met dank aan Billy!

Even een warmloper verhelpen:

De eerste stop in Kamerink broodje gehaald bij de bakker en onwijs ranzige koffie:

Onderweg hebben we een aantal pontjes gehad om naar de overkant van grote rivieren te komen.

Hapje eten bij het wapen van maiden of iets?

Volgende pontje bij Gorinchem:

Meneer soep op de boot:

En zo kwamen we aan in Woudrichem (dokter Tinus gebeuren):

En zo waren we in Eersel beland om te gaan eten bij de Bengel (eerst bier halen bij de plus):

Tot hier en niet verder bord:

Bij de grens is ook een oud ijzerboer/verzamelaar genaamd malle Pietje:

Ook kon je goed in deze gebieden wandelen over mooie heide velden:

Vanzelfsprekend mocht het VCT shirt niet ontbreken met de reis!

Bij de Achelsekluis (klooster+bier) kwamen we nog wat ciaotjes tegen en een si!
          Frapant detail er was een meisje bij die reed op de si en de dudes op de ciao’s het lijkt de omgedraaide wereld wel.

Al met al heerlijk getourd met een mooie 600km ongeveer er op in 4 daagjes tijd ;)!

Martino
          Moderator

Haha ’t wapen van ameide. Bekijk de foto boven je tekst. Alsof je er raeclame voor maakt. Hopelijk was de koffie daar niet verkeerd. 😀

Leuk tochtje is het geweest zo te zien. :thumb En niks mis met origineel tuffen.

MarcoS
            Donateur

Leuk, man!
              Ziet er zeer geslaagd uit, hoe vond je vader het nu?

Lennaert
              Topic starter

Vaders vond het ook heerlijk vooral omdat alles zo prima is verlopen 200km+ op een dag heen en de andere terug in 8 en half uur waarvan een uur nog gebruikt als lunch/stop tijd.

MarcoS
                Donateur

Prachtig toch! :thumb

Wilk1985
                  Moderator

Gave reportage Lennaert! Ik neem aan dat je vader nu aan het kijken is voor een Speedengine zodat hij mee kan toeren met ons?

Nog een vraagje buiten deze update om, heb je de brommer nou uiteindelijk goed lopend gekregen met die eco zuiger? Ik heb ook ooit een Ciao gehad met katalysator die trok niet sneller of langzamer als een andere std Ciao..

Lennaert
                    Topic starter

Haha nee wilk daar is hij niet zo van!

Die zuiger is er uit gegaan en vervangen met de cilinder verder weinig moeite aan gedaan eerlijk gezegd!

speedbuxy
                      Bijdrager

Leuke onderneming met je vader, toch leuk als zoiets wat in het bloed zit:thumb

Lennaert
                        Topic starter

Om het stof te doen opwaaien uit deze levenloze perso is het geworden om een electronisch blokje te reviseren.

Ik had afgelopen week van Bas een blokje binnengekregen samen met een 5 spaaks velgen set helaas bleek het blokje iets meer gebreken te vertonen dan ik had aangenomen dus tijd voor revisie!

Het begon als volgt:

Na het demonteren van de schaal bleken de veertjes overleden te zijn:

Zoals ik gewend ben van veel blokjes ook hier het ontstekingsgedeelte vies:

Na wat reinigen kwam ik dit grappie detail tegen in een cp carter stond 21A wie wat waar?:

Een los zittend tap-eind voorspelt nooit veel goeds:

Zoals te zien mistte er een stuk zuigerveer en was er een aanloop plek op de zuiger tevens een kras in de cilinder en ook een aanloop plek reden genoeg om hier wat aan te doen.

Maar allereerst ging ik maar eens het blok splijten om te zien hoe het van binnen verder was:

Gelijk maar gereinigd van binnen en buiten:

Als je zo de krukas er uit haalt snap je dat er rare geluiden uit kwamen dus gelijk even opgeknapt:

De cilinder had wat schaaf plekken en een kras er in toevallig heb ik laatst een hoonsetje gekocht dus gelijk even getest en gevlakt samen met de kop:

De zuiger was overleden naar mijn mening en om een nieuwe te gebruiken vond ik zonde of een replica en dan na 50km weer vervangen.. Wat doe je dan je pakt een oude piaggio zuiger en maakt deze weer in prima staat:

De krukas van nieuwe lagers voorzien en ingevet met mijn injectie spuit vol kogellagervet en gelijk gemonteerd:

Blokje voorzien van zuiger + cilinder en kop en verder gaan:

En dan uiteindelijk het resultaat:

speedbuxy
                          Bijdrager

Dat ziet er weer goed fris en degelijk uit:thumb

Wilk1985
                            Moderator

Mooi werk Lennaert, altijd leuk een fris blokje!

Mooie reportage met veel foto’s!!

Bas23
                              Bijdrager

Ja een revisie was niet overbodig zei ik al:D Ik wist alleen niet hoe het er van binnen uit zag..
                                Gok dat er ook nooit wat aan dat blok is gedaan, hij liep en meer wist ik er niet van. Maar nu weer netjes!
                                Goed werk, en veel plezier ermee:thumb😉

lightlord
                                Donateur

Ziet er weer prima uit zou ik zeggen maar waarom lagervet dat is nieuw voor mij?

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 619)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.