- Dit onderwerp bevat 466 reacties, 78 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door Lastpak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 oktober 2012 om 13:11 #440544
perso update:
zo, eindelijk weer een update van mijn kant.
het heeft even geduurd maar er is weer wat veranderd en binnen gekomen.mijn eurocilindro kick blok liep een tijdje niet zo lekker, het was me niet duidelijk waarom.
tot dat ik naar een maat reed en ineens mijn citta ermee stopte.
wat bleek? mijn inlaat was afgebroken:|.

heel wat gevloek later een ander blok gemonteerd.
dit is mijn polini kit racing kick blok geworden, maar wel met een nieuwe pijp;).
ik kon het niet laten en heb de leo hm straight gemonteerd:D

super uitlaat! fijn geluid en leuke eigenschappen.
inmiddels rijd ik hier mee rond maar mijn citta moet nog steeds gecoat worden.
ik hoop hem snel compleet te demonteren en een afspraak te maken met de coater.
ik heb inmiddels ook aale onderdelen verzameld hiervoor, mijn missende onderdelen ook:

als de si brug is aangepast voor mijn zij standaard en een zij-inlaat is dat ook gereed voor de coater.verder heb ik ook nog wat mooi spul gekocht!
een complete malossi membraan inlaatset met 19.5mm carb en malossi filter:D
de 19.5 carb is perfect voor mijn atg blok:), dat is ook de reden waarom ik de set wilde hebben.

ik kreeg er een cp carter bij wat klaar is gemaakt voor zij-inlaat voeding, een krukas en een kop.
helemaal nieuw:):

dat carter is wel mooi aangepast en opgevuld met epoxy hars:

op de foto zie je ook nog wat zuigers, deze heb ik voor een mooi prijsje kunnen kopen.
een gloednieuwe 43 simonini pen 12 zuiger(deze heb ik 2 maal in pen 10) wat perfect is voor mijn atg blok.
en nog 42mm pen 12 vertex zuiger, ik weet niet zeker of deze voor onze blokjes zijn. echter komen doe gaten perfect overeen met de spoelpoorten en boosters van een 42 pinasco black of 42 polini alu.

hopelijk dus snel de citta bij de coater, maar ik heb momenteel nog veel te doen.
27 oktober 2012 om 15:36 #488314netjes;)
succes dr mee;)
Maak wat moois van dat ATG blok;)27 oktober 2012 om 18:06 #463672mooi spul weer

en zou toch ook nog weleens zo’n straight willen…:D
6 november 2012 om 18:14 #490288Hey lastpak,
die inlaat set carb en carters komen mij bekend voor zeg 😉
6 november 2012 om 23:32 #469745hey dat is toeval, goed om te zien dat je ook op het forum zit
.
ik ben er nog steeds erg blij mee, de set is perfect voor mijn eurocilindro atg zij-inlaat blok :).9 november 2012 om 20:19 #455213Ja dat is zeker toevallig :lol gelukkig ben je er blij mee ik zie de fotos vanzelf verschijnen als de set erop zit 😉
5 maart 2013 om 17:23 #459434perso update:
zo, dat is alweer een tijdje terug jammer genoeg!
het is een beetje rustig geweest qua sleutelen, want ik heb geen garage meer helaas.
dus het is weer buiten op de grond liggen en met dat koude weer zag ik dat nou niet bepaald zitten.
maar vandaag was het toch erg mooi weer en het begon al gelijk te kriebelen, dus ik heb lekker aan mijn citta gesleuteld
.
en dat blijft toch erg leuk om te doen.aangezien ik mijn citta wil laten coaten heb ik hem vandaag grotendeels kaal gestript. in principe is het nu een rollend frame.
ik ga de citta langzaam af- en opbouwen, dus ik neem mijn tijd ervoor. ik wil alles helemaal in orde hebben!
en dat gaat natuurlijk niet zonder een mooi blok en alles erop en eraan natuurlijk:D.
ik heb er ook erg veel zin in, maar de studie vereist ook aandacht. vandaar dat ik het over een langere periode wil doen.
dan kan ik er ook voor zorgen dat alles naar mijn mening perfect wordt.inmiddels heb ik ook al een groot deel van de benodigde onderdelen verzameld, maar mis ik nog wel wat.
hoe het uiteindelijke blok eruit komt te zien, houd ik nog even geheim:).maar goed, de demontage van vandaag(crappy pics, i know):

blok eronderuit en verder nog wat gestript, volgende keer de voorvork totaal demonteren en de velgen eronderuit.
het kale rollend frame:

ik ben toch blij dat ik weer wat heb kunnen sleutelen:).uiteraard ook weer wat aanwinsten erbij!
een malossi si vario snaar en een originele ventico:

een busje en de lagers voor in mijn voorwiel, super!

een proma badsnake met een leodemper aansluiting erop, ben deze van plan op te knappen en te polijsten.
hij heeft me ook maar 20 inc. gekost dus kon hem daar niet voor laten liggen.

en dit is de betere aanwinst, een nieuwe malossi 46.5 pen 10 kit!
voor 45 inc. gekocht, dat zijn de betere koopjes:). heb na wat speurwerk ook nog een 46.5 pen 12 zuiger ervoor gekocht, ook weer voor een schijntje.

na een dagje sleutelen besef je toch weer hoe leuk de hobby is
.
mijn citta project is eindelijk begonnen!5 maart 2013 om 17:46 #459714Soms kom je fijne koopjes tegen! Nette prijs voor een nieuwe 46,5!
Zo had ik ook eens een 46 PM met 2 zuigers voor 55 incl 😛
En die handmade is wel een hele fijne pijp :worshippy5 maart 2013 om 17:58 #459712Altijd lekker de boel verversen en vernieuwen

Ook al een bepaalde kleur in gedachten?5 maart 2013 om 18:08 #459713@helios,
ja inderdaad, goed onderhandelen heeft ook zijn voordelen:)
die handmade is zeker een leuke pijp, zo presteert die ook! komt ook een erg mooi geluid uit.@buxy,
daar ben ik het zeker mee eens, een nieuwe frisse look heeft altijd wel wat:).
ik had mijn ontwerp al op de vorige pagina gepost, maar het project gaat er zo uitzien:

wordt nog aangevuld met oranje tankstickers, en meer oranje details. verder nog wat speciale schokbrekers etc.6 april 2013 om 16:18 #456177perso update:
deze keer is het meer een koopjes update, want ik heb echt wat moois gekocht voor lage prijzen:).
als eerst een kickstart carter met de krukas erbij, voor de voorraad.
dat is wel zo fijn. krukasje is echt als nieuw:
de uitlaatjes heb ik bij mijn volgende aanwinsten gekregen:D:
een rollend ciao frame=)! nooit gedacht dat ik een ciao zou halen, maar dan heb je ineens 2 brommers:D.
was meer een grote impuls, maar ik vind het een zeer stoere brommer zo.
stang is zeer netjes gelast, custom polini 911 zitje, nette 10 spakers, snelgas, chrome ebr voorvork met m stuur en gloednieuwe dikke banden! voor 40 euro lijkt me dat geen slechte deal:D.

ik heb er gelijk een blokje in gehangen, en de brommer dient nu als display voor mijn onderdelen.
is wat mooier als op de kast liggen:).
ik krijg de kleur niet zo goed op de foto, maar het is mooi donkergroen.
vind het er zeer goed uitzien!
en als laatste, een polini 41mm LC kit!=).
vuldop, radiateur, het zit er allemaal bij. wat een mooie kit! kopje is ook erg strak.
de radiateur leek op foto’s altijd zo groot, maar dat valt best mee.
ik ben er zeer tevreden mee en het heeft me maar 80 euro gekost:D.

cilinder heeft gereden, maar is nog 100% bruikbaar.

dat brengt je ook gelijk op ideeën:D:

lijkt me geen slecht plan voor mijn citta;), ik wilde eerst eigenlijk een 46mm of iets krachtigs maar dit voldoet ook zeker.
ik ben er erg blij mee en ben zeer benieuwd hoe het presteert en rijdt.verder nog niet veel aan de citta kunnen doen, mijn studie vraagt veel tijd van me.
maar dat gaat snel veranderen, hoop snel weer een update te kunnen plaatsen. het weer wordt gelukkig ook steeds beter en ik heb binnenkort weer een werkbank om op te sleutelen.6 april 2013 om 17:26 #489740Mooie ciao, zeker voor 4 tientjes. Waar vind jij die onderdelen altijd zo goedkoop?
7 april 2013 om 06:56 #454275
erikbloembergPolini lc h2o i like it
7 april 2013 om 12:18 #431886@beunciao, ben er ook zeer blij mee!:). al mijn onderdelen vind ik door goed te zoeken, snel afhandelen en goed te onderhandelen. dit is bijvoorbeeld allemaal van marktplaats afgeplukt.
@erikbloemberg,
7 april 2013 om 18:05 #454246Ziet er allemaal super uit!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.