Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Koppeling grijpt niet aan. Nog steeds geen oplossing.
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 7 maanden geleden door Jvcp.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 augustus 2014 om 10:10 #240875
Hoor je de zuiger wel heen en weer gaan?
Slipt je koppeling of grijpt hij echt niet aan.
Als hij slipt zal je hem toch met decompressie moeten starten.25 augustus 2014 om 10:30 #238316Eerst andere koppeling monteren. probleem daarna niet opgelost? Spietje hoogstwaarschijnlijk de dader. Succes!
25 augustus 2014 om 11:13 #240630Als ik in de segmenthouder kijk lijkt het wel alsof de startsegmentjes er bij langs zijn gekomen, maar hij grijpt hem gewoon niet. Ook met decompressie doet ie niets.
Ik heb verschillende koppelingen geprobeerd, tevergeefs.
Ik zat ook al te denken aan het spietje alleen begrijp ik niet helemaal wat dat met de startsegmenten heeft te maken.
Bedankt voor jullie hulp trouwens(Y)
25 augustus 2014 om 13:02 #223159Als het spietje is gebroken draaien de koppelingsegmenten niet mee met de krukas, en slaan die ook niet uit omdat er geen centrifugale kracht op komt. Het spietje kan natuurlijk ook wel gebroken zijn maar nog een beetje klemzitten soms, waardoor hij soms wel een stukje meepakt.
25 augustus 2014 om 15:20 #240746Ik ben er even weer mee bezig geweest, heb de startsegmentjes er nu anders in zitten en zonder de veertjes. Moet nog steeds erg ver rennen maar hij doet het weer.
Nu weer verder met afstellen.
Bedankt
25 augustus 2014 om 16:12 #240740heb je de hele boel al ontvet met een remmenreiniger of ammonia ofzo?
dus de binnenkant van je koppelingshuis en al je segmentjes25 augustus 2014 om 18:42 #240789….Mijn koppeling grijpt niet aan, daarmee bedoel ik de 3 segmenten in de segmenthouder.Het koppelingshuis draait wel….
Mijn kameraad en ik waren van mening dat het dus kwam omdat de startsegmenten niet aangrijpen.
Dat klopt niet. De startsegmenten zie je in plaatje 1. Deze 2 moeten naar buiten komen om te starten.
De 3 segmenten die jij bedoeld (plaatje 3) zijn van de “gewone koppeling” die wordt gebruikt als je weg wilt rijden met draaiende motor.

…..De segmentjes zijn niet versleten. (gehele koppeling is nieuw)……
Wat is er nieuw aan de koppeling? Zonder de 2 veertjes moeten de startsegmenten makkelijk bewegen. Doen ze dat? Zeker weten dat alles goed zit?
25 augustus 2014 om 19:27 #240528Over het slechte starten, ik denk toch echt dat je het in de verkeerde richting zoekt en je zo hard moet lopen omdat je geen compressie hebt. Bij een normale nieuwe koppeling slaat de motor al aan als je met de Citta 2 meter naar voren duwt, rennen zou zeker niet moeten. Die segmenten horen gewoon uit te klappen als ze goed zijn, hier kan niet veel mis mee gaan.
Je hebt de startsegmenten trouwens wel zoals op de eerste foto van Paul99 zitten? Ze kunnen namelijk ook ondersteboven maar ze horen zoals op de foto te zitten.
Kan je als je met je hand aan de krukas draait het blok heen en weer draaien?
25 augustus 2014 om 19:38 #240829Ik heb geprobeerd om een slag te maken door het vliegwiel te draaien, dit is gelukt. Door middel van de krukas onmogelijk.
Voor de rest is de hele koppeling nieuw, ik heb hem vandaag aan de loop gekregen en de andere 3 segmenten grijpen wel gewoon aan.Mijn fout. De 3 segmenten die je gebruikt om weg te rijden zijn prima.
Het gaat nu dus om de startsegmentjes,ik heb ze er op 2 manieren in gehad. De ene keer kreeg ik hem helemaal niet aan. De andere keer door ver te rennen dus wel. Niet zoals ik gewend was, hij liep altijd met een paar slagen.
Ik heb hem nog geprobeerd zonder bougie, ook toen moest ik nog erg ver rennen voordat ie het deed.
Ik heb geen idee meer:?
25 augustus 2014 om 20:08 #240517heb je alles ontvet?
25 augustus 2014 om 20:16 #238264Je zegt dat je de motor 1 slag hebt kunnen draaien met het vliegwiel en dat het niet lukt met de krukas.
Dat zou kunnen betekenen dat je blok te zwaar draait, als je rent draait je koppeling wel zoals dat moet maar omdat je blok zo zwaar draait slaat ie niet aan. Je v-snaar heeft dan iets slip, maar dat is met het oog moeilijk te zien.Zelfs op een blokje met veel compressie is het wel mogelijk om een slag te maken met de krukas.
Test het eens met je bougie er uit ( geen compressie ) dan moet je met de hand de krukas supermakkelijk rond kunnen draaien.
Lukt dit niet dan draait je blok te zwaarSucces
28 augustus 2014 om 10:14 #240898Mijn blok heeft ook nog nooit mooi gelopen trouwens, er is altijd al iets mis mee geweest. Heb werkelijk alles nieuw maar nog steeds geen ritjes kunnen maken van 10km of langer. Altijd gekloot.
Ik ga nu even kijken of ik hem rond kan krijgen zonder bougie.
28 augustus 2014 om 11:53 #240546Ik had ook een blok dat zwaar liep.
Was de zuiger bij mij.
De zuiger was van een andere ciao cilinder (ook piaggio origineel maar deze was anders gesleten op de cilinder).
Had wel nog de zuiger van de cilinder liggen.
Na die er op te steken liep hij als een zonnetje en doet hij nu nog.28 augustus 2014 om 12:00 #240547Nu zie ik ineens dat je een Top racing krukas hebt en deze staan erom bekend dat de conische passing niet zo netjes is soms..
Als je Koppeling eraf is draait je vliegwiel dan wel makkelijk?28 augustus 2014 om 12:52 #234544Een 46.5 Malossi heeft wel wat compressie ook ..
mvg -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.